Ik ben ook in december bevallen. Ik was 6 december uitgerekend dus hoopte toch wel een beetje dat ik eerder of later zou bevallen ivm sinterklaas. Het is uiteindelijk de 14e geworden, precies tussen sinterklaas en kerst in. Het is wel een super drukke maand met sinterklaas,kerst, familievakantie, mijn vaders verjaardag en andere verjaardagen. Een hele dure maand haha. Maar ze was er absoluut niet minder welkom door, want ik was allang super blij dat ik zwanger was en het dit keer helemaal goed is gegaan. Ik denk maar zo, je hebt het niet voor het kiezen in welke maand je wilt bevallen, of als je erop wilt gokken, moet je gewoon geluk hebben. En je moet blij zijn dat je zwanger bent geworden, want vele andere hebben dat geluk niet of hebben hun kindje af moeten geven.
Heb een januari kindje en lag in december in het ziekenhuis omdat ze ervan overtuigd waren dat ze rond kerst uiterlijk met oud en nieuw geboren zou worden. Was toen 35 weken . En nee hier niks gepland . Beetje hulp van de gynaecoloog gehad . Had dat toch wel jammer gevonden als ze met oud en nieuw geboren zou worden . En dan echt gewoon voor haar zelf dat dan nooit niemand op haar verjaardag zou kunnen willen komen . Ze haar verjaardag dus niet zou kunnen vieren . Ik denk dat de meeste wel in de praktische zin ernaar kijken. En natuurlijk iedereen is blij dat ze een kindje mogen dragen .
Ik was 23 januari uitgerekend, maar de gyn besloot in te leiden op 31 december. Dus 1 januari geboren... ach het heeft ook wel wat!
Heeft met de feestdagen te maken denk ik. Ik ben ook in december uitgerekend, maar ben allang blij dat ik zwanger ben. Ik krijg er wel veel opmerkingen over, dat ik in december uitgerekend ben. Pff, waar bemoeien ze zich mee.
Mijn oudste 2 kinderen zijn allebei van december. 9 en 19 december haha Moest bij de middelste wel even slikken dat ik 9 dec was uitgerekend Mijn neefje en nichtje zijn 6 december en was allang blij dat ik niet op hun verjaardag ging bevallen De jongste is van eind augustus en man en ik allebei in januari Heb er dus nooit rekening mee gehouden
Soms moet je echt blij zijn dat je een wonder mag ontvangen. Ik heb 7 miskramen gehad en kan je vertellen dat een zwangerschap niet te plannen valt want de 2 laatste kindjes die wel bleven zitten zijn toevallig 2 kindjes geboren in december. Was van de 1 op 3 januari uitgerekend en van de andere op 4 januari. Dochter 1 is geboren op 14 december 2011 en dochter 2 11 december 2014. Ik lag met dochters 3de verjaardag nog in het ziekenhuis. Dat vond ik als enige een nadeel dat ik nog in het ziekenhuis lag. Voor de rest ben ik ontiegelijk blij met mijn 2 december kindjes die er na de miskramen zijn gekomen. Ik vind dat mensen niet zoveel moeten zeuren als ze zwanger zijn en in december bevallen. Beter dat dan zoveel miskramen die ik gehad hebt. Geniet juist van je zwangerschap en wees blij dat je een wonder mag ontvangen. In welke maand dat ook is.
Het leek mij juist een mooi idee om ee december kind te hebben want het is mn favoriete maand. Maar nummer 1 is van begin april en dit wordt eind augustus of begin september.
Ik schrok wel een beetje toen ik zag dat de uitgerekende datum 6 januari was. Maar dat is puur praktisch. Ik heb een eigen zaak en dat is de drukste periode die er is. Maarja, de zaak is natuurlijk minder belangrijk dan mijn kindje. De tent gaat gewoon dicht en ik ga heerlijk genieten van mijn verlof vanaf december. Zo een tijd krijg je slechts eenmaal en geld....is maar geld. Maar zoals met alles in het leven heeft dit onderwerp meerdere facetten. Ik heb zo eens alles op mijn gemak zitten lezen en voor alles valt er wel iets te zeggen. Ik heb zelf drie miskramen gehad en dan maakt die datum ook niet meer uit. Maar als alles makkelijk gaat en je bij een keer kijken al zwanger raakt tja waarom zou je dan niet mogen plannen. Het is jouw leven, jouw feestje. Heb je een probleemloze zwangerschap zonder al te veel poespas dan sta je er ook weer anders in dan wanneer je 38 weken ziek bent. Het allerbelangrijkst is denk ik dat we allemaal van onze kinderen houden, dat we ze liefde en een goed thuis geven. En verder dat we proberen te begrijpen dat iedereen een ander standpunt kan hebben. Ik ben het heus niet met alles eens en ik verwacht ook niet dat iedereen het met mij eens is. Denk dan alleen maar; " zo kan het ook ".
Ik ben 17 december uitgerekend en vind het heerlijk! Lekker koud! En hoe leuk is de zomer dan als je kindje met lekker weer al een beetje van de natuur kan genieten en in een park lekker over het gras kan kruipen. Nee hoor ben er echt wel heel blij mee dat ons kindje in december komt. Lekker rustig ook als iedereen het te druk heeft om langs te komen hihi
Toen ik startte met mijn zwangerschapswens had ik ook allemaal ideeen... 'Liever niet rond Kerst, want dan zijn er al zoveel jarig in de familie' of 'liever in het voorjaar en niet in de grote vakantie'. Nou... Na 3jr MMM en 4 mk's maakte het me echt niet meer uit, als ik in vredesnaam maar zwanger mocht blíjven. Ik kijk nu een beetje weemoedig naar meiden die hun zwangerschap proberen te plannen op een wenselijke uitgerekende datum. En ik hoop vooral dat ze niet de MMM inhoeven en niet meerdere miskramen krijgen, want dat gun je niemand.
Wij hebben er 2 jaar over gedaan om überhaupt zwanger te worden. Ik was eind maart uitgerekend, en in januari is onze dochter geboren
Ik heb geen problemen met een december/januari kindje Onze dochter is van 7 januari, maar ik moet wel toegeven dat ik blij was dat ze na oud en nieuw kwam. Nu 16 december uitgerekend. Wij waren de vorige 2 keren (1 mk) meteen zwanger geraakt, dus we hielden er wel rekening mee dat dat dit keer weer kon gebeuren. Maar vooral bij mij was de wens voor een 2e kindje zo groot, dat ik niet meer wilde wachten in maart. Het had ook goed gekund dat het dit keer langer had geduurd natuurlijk.