Ik kreeg hier net de schrik van mn leven... Nora viel om half 1 in slaap. Ik ben zelf ook even naar bed gegaan. Net werd ik wakker omdat ik moest plassen. Even bij Nora Door het sleutelgat gekeken, lag ze op haar buik met neus in de matras. Ik vond dat toch wel eng dus even tegen de deur getikt.....geen reactie. Vond ik dus nog enger.... zachtjes de deur open gedaan (word ze normaal wakker van) geen reactie..... Naar dr toe gelopen en heeeeeeelll zachtjes dr hoofdje opzij gedraaid en speen in dr mondje gestopt. Ze werd wakker (gelukkig) en keek heel slaperig om zich heen. Voordat ze in de gaten had dat ik er was, toen was ik alweer weg. Buiten haar kamer nog even door het sleutelgat staan kijken. Na heel even rond kijken legde ze dr hoofdje weer neer. Blijkbaar ligt ze zo lekker.... maar ik vind het best eng..... Ze is nu bijna 8 maanden, dan kan het op de buik slapen toch bijna niet meer gevaarlijk zijn? Ik vind het vooral eng dat ze dr neus tegen het matras had liggen.....
Het ligt eraan of ze haar hoofd goed omhoog kan houden, oftewel de nekspieren sterk genoeg zijn. Ik vond het in het begin ook eng als onze dochter op haar buik sliep, helemaal als ze haar knuffeltje tegen d'r gezicht aan hield, maar wist ook dat ze sterk genoeg was om haar hoofd op te tillen/draaien. En met 8 maanden denk ik niet dat je je zorgen hoeft te maken hoor, als ze lekker ligt zo zal ze dat toch (blijven) doen, en in de nacht kun je niet continu gaan kijken natuurlijk.
Idd even schrikken dat snap ik, maar haar nekje is nu echt wel sterk genoeg. Dus met haar hoofd draaien zal prima gaan. Mijn zoontje slaapt sinds dat hij 5 weken oud is (op advies van de fysiotherapeute) op zijn buik. Zo eng in het begin. Maar hij slaapt zo het aller fijnst!
Ja onze zoon deed dat ook ineens vanaf 7 maanden! Doodeng vond ik het in het begin. Stond denk ik elk half uur naast z'n bed om even te kijken haha. Maar het went en al gauw genoeg had ik het vertrouwen in hem dat hij het zelf goed kon regelen. Zijn nek was immers al lange tijd sterk genoeg. Komt goed dus!