Misschien is het belachelijk om er nu al vragen over te stellen, ben namelijk nog niet eens zwanger maar... Ik hoor altijd dat het inknippen niet pijnlijk is omdat ze het tijdens een wee doen, en je zou het zelfs niet merken enzovoort. Nu de vrouwen die me dat zeggen zijn mijn moeder, schoonmoeder, tante,... mensen die waarschijnlijk niet willen dat ik, als het zover is, er bang voor ben. Dus ik wil graag eens de waarheid horen van andere dames Hoe erg is het nu echt?
NIKS gevoeld.... Kreeg een verdoving plaatselijk en ze knipte idd tijdens een perswee. Heb zelf van het hechten ook niet veel gevoeld omdat de verdoving het nog deed. Dus ze jokken echt niet!
Een knip hoor je niet te voelen. Ze knippen je als het hoofdje staat (niet meer terugzakt en de boel dus oprekt, dan zijn alle zenuwen daar verdoofd), in een wee of met verdoving. Ik was doodsbang voor een knip, en vooral voor het hechten. Ik ben helaas geknipt toen het hoofd niet stond, en ik ben niet verdoofd... mijn kindje was veel te vroeg en kreeg bijna een hersenbloeding waardoor het er snel uit moest. De druk werd anders te groot op zijn premature hoofdje. Dat knippen heb ik dus gevoeld en dat is het enige moment geweest dat ik gevloekt heb tijdens mijn bevalling. Maar het duurt alleen even als de knip gezet wordt, en daarna is het over. En geloof me, op dat moment laat je alles over je heen komen. Wees niet bang. Als je bevalt heb je krachten waarvan je nooit gedacht had dat je ze zou hebben! Als ik het kan, kan jij het ook. Maar nogmaals, je hoort het dus niet te voelen dus ze hebben gelijk.
Ik heb niets gevoeld van de knip en hechtingen. Er werd geknipt tijdens een perswee en ook de verdoving (voor het hechten) werd tijdens een perswee gezet. Als de arts niets had gezegd, had ik het niet geweten, terwijl ik toch 6 hechtingen had.
Ik heb ook niks gevoeld van de knip. Ben daarna gehecht maar in de OK. Want de placenta liet niet volledig los dus moest ik naar de OK.
Ik voelde mijn knip wel. Ze wilden wachten met knippen tot een wee, maar het moest van mij echt NU! Het gevoel is niet prettig, maar vergeleken met de rest van de bevalling was het een eitje Het doet maar heel even pijn.
ben geknipt & gescheurd, het knippen heb ik absoluut niet gevoeld, maar het scheurtje wel... en inderdaad wat de andere dames al voor mij zeggen; je hebt tijdens de bevalling zulke oerkrachten, dat kan jij je eigen niet voorstellen.
Knippen niet gevoeld, hechten een beetje, maar ook echt minimaal. Werd ook geholpen door een vk in opleiding dus die had misschien nog niet zoveel ervaring met het hechten als een vk die al jaren werkt Heb er totaal geen last van gehad. Na de tijd heb ik wel wat last van de hechtingen gehad, maar meer vervelend. Niet echt heel pijnlijk ofzo.
Ik voelde wel dat er geknipt werd, maar absoluut geen pijn!!! Het hechten voelde ik wel. Niet alles was even goed verdoofd. Het hechten heeft werkelijk een uur geduurd. Dus na de bevalling moest ik nog een uur met m'n benen wijd. Niet echt prettig...had het helemaal gehad! Heb naderhand ook giga veel last van de hechtingen gehad. Vond dat hechten en de pijn erna nog erger dan de bevalling!! Het inknippen daarentegen is pijnloos!
Zeg gewoon vooraf tegen de vk of gyn dat je een verdovingsprikje wil, dan weet je zeker dat je de knip niet voelt. Heb ik ook gedaan, want had geen zin om er achter moeten komen wat je wel of niet voelt als je ... wordt opengeknipt (want daar komt het natuurlijk wel gewoon op neer Bevallen is al pijnlijk genoeg en dat is prima, maar ik ga echt niet voor niks pijn hebben. Er is bij mij dus al verdoofd voordat zeker was dat er geknipt moest worden (mn dochter was prematuur dus na de tweede perswee geprikt, na derde perswee geknipt ivm haar slecht toestand, daarna was ze er al) Daarna een uur hechten.. wat ik dus niet voelde door verdoving. Je leest het al meid, ieder heeft zijn eigen opvatting.
Ik voelde de knip en de hechtingen maar het was niet super pijnlijk. De knip zette ze tijdens het persen toen het toch al pijnlijk was, tegelijkertijd stond het hoofdje en meteen na het knippen floepte zijn hoofd eruit dus ik wist zowieso al even niet hoe ik het had. Het hechten voelde ik wel omdat ze binnenin niet goed kon verdoven maar dat waren niet meer dan speldenprikjes.
Ik ben dan wel niet geknipt maar wel uitgescheurd en ik heb er echt niks van gevoeld. Ik vroeg aan de vk of er nog schade was, want ik heb er niets van gemerkt. Van het hechten heb ik ook niets gevoeld. Dus, geen paniek, dat komt wel goed!
ik heb het niet gevoel wel gezien. god wat was die man aant knippen! alsof hij 50 cm in aan knippen was
Het was dat de gyn zie "zet even een knip", mede omdat ik een vacuumbevalling had, anders had ik het ook niet geweten.... helaas gebruikten ze een stompe schaar... dus moesten ze twee keer knip zetten. Volgens mij heb ik alleen wat "druk" gevoeld maar geen pijn. OOk van het hechten niet echt omdat ze ten eerste de boel had verdoofd met een spray en ten tweede omdat dochterlief volop aan de borst lag... ook dat "verdoofd" de pijn van het hechten.
Ik heb goed nieuws en slecht nieuws. Het slechte nieuws is dat niet alle zenuwen daar beneden te verdoven zijn. Het goede nieuws is dat het zonder verdoving het allemaal reuze meevalt. Ik heb de verdoving absoluut niet gemist en het voelde wat branderig. Niet pijnlijk. Ze knippen (bijna altijd) als het hoofdje 'staat' en dan staat er zoveel spanning op dat je het niet voelt.
De verdoving, de knip en het hechten deded geen pijn.. Vond het meer een raar irritant gevoel.. De verloskundige zei dat de gynaecoloog netjes had geknipt en ik had 12 hechtingen, vraag me dan af wat ze onder niet netjes verstaat..
van de knip en hechtingen niks gevoeld, maar de verdovings spuit die ik voor de knip kreeg heb ik zeker gevoeld!!!