Mijn dochter is nu een jaar. Ze is de maxi-cosi Pebble flink zat. Ze zweet zich ook een ongeluk in die bak. Maar. Ze is 7,5 kg en 70 cm. Ik ben even wezen passen bij de prenatal om te kijken of ze al in de pearl of tobi kan. Niet dus. Nu zag ik de milofix ergens voor een redelijke prijs. Bij de pearl moet ik toch ook een familyfix kopen en dan ben ik 2e hand net zoveel kwijt. Ik kan alleen nergens echt recensies vinden over het gebruik en hoe je kindje erin zit. Is hij veel kleiner dan de pearl en kan ze er net zo lang in als in de pearl of tobi? Ik heb wel nog een priori xp, maar die is helemaal groot en breed. Dus, ervaringen?
Misschien zou je de Joie Stages (voordelig) kunnen overwegen. Daar kan ze sowieso nu al in en is te gebruiken tot 7 jaar, waarvan tot 4 jaar evt. achterwaarts. Zo lang mogelijk achterwaarts is verreweg het veiligst maar hij kan evt. ook voorwaarts worden gebruikt. Op www.achterwaartsvervoeren.nl vind je meer informatie.
Dit is een combinatiestoel inderdaad maar achterwaarts dus altijd minimaal 5x veiliger dan voorwaarts. Al heeft hij vanaf 9 kg. wel een voorwaartse mogelijkheid. Op de website vind je nog veel meer stoelen, zowel groep 1 stoelen als combinatiestoelen, maar die zijn wat duurder.
Je zult voor je dochter toch een combinatiestoel moeten hebben. In een groep 1 autostoel mag ze nog niet voor ze minimaal 9 kg. weegt. De MiloFix is een combinatie groep 0+/1 stoel en zou een mooie oplossing zijn om haar in ieder geval tot ze 13 kg. weegt achterwaarts te kunnen blijven vervoeren. Persoonlijk zou ik kiezen voor een stoel die tot min. 4 jaar achterwaarts kan vanwege de veel grotere veiligheid. Je zult dus moeten kijken naar een groep 0+/1 combinatiestoel voor je dochter gezien haar gewicht en ook lengte.