groente en fruit en melk vraagjes..

Discussie in 'Voeding' gestart door sa1980, 17 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sa1980

sa1980 Actief lid

24 apr 2009
    430
    0
    0
    Sinds kort zijn wij met groente begonnen en sinds gisteren ook met fruit. Op dit moment krijgt ze potjes. Binnekort wil ik zelf voor haar gaan koken en pureren.
    Nu loop ik tegen een paar dingen aan, misschien kunnen jullie helpen:

Ze eet 1 heel 4 maanden potje fruit en 1 heel 4 maanden potje groente per dag (120gr 4+ maanden potjes).

1) wanneer stap ik over op de 6 maanden potjes?
    2) bevatten de 6 mnd potjes allen meer inhoud of zijn ze ook grover van structuur?
    3) Ik geef nutrilon 2 en biedt 4 keer 200 aan. Dit gaat niet altijd op. Wanneer gaat er een voeding af?
    4) Hoeveel vocht (dus niet alleen de max 800ml melk?)moet een baby van bijna 6 maanden binnenkrijgen?
    Ik bied haar wel eens water aan maar ze lijkt dan geen dorst te hebben
    5) Nu ze groente en fruit krijgt drinkt ze slechter. Ze lijkt geen honger te hebben. Wat moet ik hiermee? Ik ben bang dat ze teweinig melk en vocht binnenkrijgt. Gisteren totaal 530ml en dan alleen melk.

Hoop dat jullie mij wat advies kunnen geven..

Groetjes

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Een poging gedaan je vragen te beantwoorden ;)

1) wanneer stap ik over op de 6 maanden potjes?
    In principe kun je gewoon bij 6 maanden overgaan. Of ze direct de 1e keer een heel potje op krijgt is een ander verhaal. Maar dat hoeft ook niet perse. Die 200 gram krijgt ze vanzelf eens op.

2) bevatten de 6 mnd potjes allen meer inhoud of zijn ze ook grover van structuur?
    Ik geloof dat nr 6 nog redelijk prut is, niet zo erg als die van 4+. Maar bij 8+ krijg je meer echte stukjes.

3) Ik geef nutrilon 2 en biedt 4 keer 200 aan. Dit gaat niet altijd op. Wanneer gaat er een voeding af?
    Dat hangt een beetje van je kind en het schema af. Ons CB adviseerde vanaf 6 maanden nog 3 flessen a 200cc. Ons jochie kon niet zonder die 4e fles, dus heeft deze nog even gehad. Met 6,5 maand de boterham aan het menu toegevoegd, en daarmee was die 4e fles verdwenen.
    Het is ook een beetje uitzoeken, als ze meer vast voedsel gaan drinken, hebben ze minder behoefte aan melk. Maar sommige melk-liefhebbers blijven liever drinken, en willen dus niet zo graag aan de vaste hap.

4) Hoeveel vocht (dus niet alleen de max 800ml melk?)moet een baby van bijna 6 maanden binnenkrijgen?
    Ik bied haar wel eens water aan maar ze lijkt dan geen dorst te hebben
    Volgens mij was dat 750-1000cc. Maar dat is inclusief fruit en groente. Dus met 800cc aan melk zit je daar zat aan. maar met 3 flessen a 200 cc en een fruithap van 150gram zit je ook op 750. En dan komt de groente er nog bij.
    Wij zijn sap/thee/water bij gaan geven toen we naar de 3 flessen gingen, maar dat dronk ons zoontje amper. Hij is meer gaan drinken toen we naar 2,5 fles gingen bij 7,5 maand.

5) Nu ze groente en fruit krijgt drinkt ze slechter. Ze lijkt geen honger te hebben. Wat moet ik hiermee? Ik ben bang dat ze teweinig melk en vocht binnenkrijgt. Gisteren totaal 530ml en dan alleen melk.
    Het is logisch dat ze minder gaat drinken, groente en fruit vervangt dat gewoon. Als ze gisteren 530 melk, 120 gram fruit en 120 gram groente heeft gehad zit je op 770cc. Dat is meer dan die 750cc. Misschien kun je nog even tactisch kijken naar de tijden van de flessen en hapjes. Maar ik denk dat je wel naar 3 flessen kunt, en dan 6 maanden potjes geven.

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

1) wanneer stap ik over op de 6 maanden potjes? Nu ongeveer (6 maanden)
    2) bevatten de 6 mnd potjes allen meer inhoud of zijn ze ook grover van structuur? Grover van structuur maar nog altijd ongeveer 'soep' :D
    3) Ik geef nutrilon 2 en biedt 4 keer 200 aan. Dit gaat niet altijd op. Wanneer gaat er een voeding af? dat hangt van je kind af. De een wisselt zelf van melk naar vaste voeding, de ander heeft hulp nodig. Als je kindje goed gaat eten van de groenten e.d (en zo ziet het er al aardig uit) kan je flessen gaan afbouwen
    4) Hoeveel vocht (dus niet alleen de max 800ml melk?)moet een baby van bijna 6 maanden binnenkrijgen groenten en fruit mag je meerekenen: 750 ml
    Ik bied haar wel eens water aan maar ze lijkt dan geen dorst te hebben Dat is logisch omdat ze nog veel melk krijgt EN groenten / fruit
    Je mag de groenten en fruit mee rekenen. Het gaat dus hartstikke goed en je kindje ontwikkelt een heel mooi ritme. Melkvoedingen eruit.. vaste voeding erin. Biedt water of thee aan buiten de voedingstijden om. Goeie kans dat ze wel een beetje gaat drinken. Vruchtenthee is vaak een goeie optie maar sterk aangelengde diksap kan ook. Je hebt tegenwoordig ook water met een smaakje. Ze zijn gewend aan de zoete melk dus water is wel saai.
    Hoop dat jullie mij wat advies kunnen geven..

Deel Deze Pagina