Waarom geen yoghurt met 6 maanden?

Discussie in 'Voeding' gestart door Babs1977, 17 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

14 mei 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Ik lees hier verschillende verhalen. Sommige meiden geven wel met 6 maanden yoghurt of kwark. En anderen weer niet.
    Maar wat ik nou niet snap. Die danoontjes en yogolino en kwarkolino enz zijn toch ook vanaf 6 maanden? Dat zal misschien wel meer gericht zijn op babytjes van die leeftijd maar daar zit toch ook kwark/yoghurt in? Waarom mag puur dan niet?

2. MamaBianca

MamaBianca Actief lid

12 mrt 2008
    478
    0
    0
    Drieborg
    Danoontjes zijn zelfs vanaf 4 maanden;)

Ik geef Danoontje aan Esmee :)

3. appeltje

appeltje Niet meer actief

Beiden is niet zo verstandig om al met 4 maanden te geven. Maar goed, gewone yoghurt of kwark is dan wel beter. In die danoontjes zit allemaal suiker enzo, daar zou ik zelf nog zo lang mogelijk mee wachten. Als het dan wat zoeter wil maken, dan kan je door magere yoghurt of kwark wat gepureerd fruit (of uit een potje) doorroeren.

4. Mama007

Mama007 Niet meer actief

Remy kreeg met 6 mnd ook al yoghurt nooit een probleem geweest.

5. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    De danoontjes etc zijn gebaseerd op opvolgmelk en niet op basis van echte yoghurt. Ik heb ook het advies gekregen pas met 9 maanden met kwark en yoghurt te beginnen. Vraag me af wat de redenatie daarachter is. Misschien de bacterieen oid?

6. appeltje

appeltje Niet meer actief

Koemelk is te zwaar voor het spijsverteringssysteem van je baby. Daarom mogen kindjes pas bij 1 jaar gewone melk drinken.

7. Marijntje

Marijntje Bekend lid

9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Dierlijke eiwitten in te grote maten zijn niet gezond. Je moet jezelf altijd afvragen of je zelf elke dag yoghurt eet of gezoete yoghurts. Ik in ieder geval niet. Danoontjes zou ik zelf niet geven tot ze 1 zijn. Is allemaal leuk en schattige verpakking en lekker maar echt niet zo gezond.

M.

8. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ik geef ook al vanaf 6 maanden magere kwark. Ze vind het heerlijk. En ik kreeg het advies op het Cb om ermee te beginnen.

9. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    ik geef wel danoontjes,ik kreeg vroeger ook brinte met suiker (zoals zoveel kinderen) en vind dat een beetje overdreven over het suiker. bij de c100o hebben ze trouwens ook danoontjes met minder suiker.

maar goed,yoghurt met gepureerd fruit is echt gezonder ,dat zeker!

10. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

14 mei 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Vind het eigenlijk best vreemd wat voor adviezen iedereen krijgt. En het ene kindje krijgt dus wel met 6 maanden yoghurt en het andere weer niet.
    Volgens mij zou het dan helemaal niet zoveel kwaad kunnen. Maar wel raar dat CB's, kinderartsen etc. niet op dezelfde lijn zitten.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.337
    36.198
    113
    Hier ook al sinds 6 maanden yoghurt en kwark op advies van CB. Ik geef geen danoontjes enz, vol met suiker.

12. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier was het advies van yoghurt vanaf zo'n 7 maanden..
    Het heeft inderdaad te maken met de eiwitten. In gewone melk zijn die groot en moeilijk af te breken voor de jonge niertjes. In gezuurde zuivel zijn die eiwitten al kleiner en dus beter te verwerken, maar met mate.
    In poedermelk zijn die eiwitten zo klein dat de nieren daar weinig moeite mee hebben (tot een liter)..

Maar die babydanootjes zijn gemaakt op poedermelk en dus qua eiwitten niet zo schadelijk (suikers is een ander verhaal).. Maar zelf geven we gewoon yoghurt met een scheutje diksap. En hier lust C ook pure karnemelk..
    Maar hij krijgt nog steeds niet elke dag extra zuivel..

13. Mama007

Mama007 Niet meer actief

De orginele danoontjes zijn alleen maar gezoet met fruitsuikers en dus geen onnatuurlijke suikers.
    Ik ben zelf niet zo heel moeilijk met een klein beetje suiker maar let wel op dat het niet teveel wordt

14. Mama007

Mama007 Niet meer actief

Ook krijgt remy al sinds april gewone halfvolle melk. Dit omdat hij geen nutrilon lust. Als het echt zo schadelijk zo zijn zou ik niet dit advies hebben gekregen van een arts. Ik maak me niet meer zo gauw zorgen.

15. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

14 mei 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Vanaf wanneer mogen ze die gewone danoontjes eigenlijk?

16. Mama007

Mama007 Niet meer actief

Ik heb het evenals Yoghurt met 6 mnd gegeven. Babydanoontjes zitten wel gewone suikers in.

17. wuppie

wuppie Bekend lid

16 jul 2006
    621
    0
    0
    Wat nog beter schijnt te zijn is Biogarde. Daar zit rechtsdraaiend melkzuur in(als ik het goed heb) en kan beter verteerd worden in de darmpjes........ Dit advies komt van een natuurgeneeskundige dus ik ga ervan uit dat die dat wel weet. Ze zei erbij dat yoghurt linksdraaiend melkzuur bevat en dat de darmen daar eigenlijk niets van opnemen :confused:

18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.337
    36.198
    113
    Jep, Jesper krijgt ook altijd biogarde, nou ja, om de dag. Gewoon zonder suiker of diksap, vind ie heerlijk.

19. Hier ook yoghurt, en ze vind het heeeeerlijk. Op advies van de ka overigens. En voor wat betreft de koemelk. Er wordt getwijfeld over koemelkallergie bij de ka en die zei begin met yoghurt, want door de zuren in de yoghurt kunnen ze het vaak wel goed verdragen ondanks dat het koemelk bevat. En inderdaad, het gaat hartstikke goed!

20. Linda1973

Linda1973 Lid

10 apr 2008
    11
    0
    0
    Londen
    Marijntje, ik eet wel bijna elke dag yoghurt. Door de week vaak magere en in het weekend met vruchten of soms monatoetjes. Wat eet jij dan als toetje? En Lucas krijgt vanaf 6 maanden gewoon magere yoghurt zonder wat er door en vindt het heerlijk. Heb ook absoluut niet het idee dat hij er last van heeft. Maar moet gezegd worden niet elk kindje is hetzelfde.

Deel Deze Pagina