Best raar dat alle CB's andere antwoorden geven, ik vroeg het vorige week en yoghurt e.d. mochten het beste pas na 9 maanden. Maar ze zei ook dat een lepeltje niet zoveel uit maakte. OT: Een vriendin van mij kreeg het advies om vooral potjes te geven en niet vers omdat de verhoudingen daarin beter zijn afgestemd op de behoefte van babies? Nou vraag ik je.... worden ze soms gesponsord? Ik wacht er nog even mee, ik geef toch nog borstvoeding dus dat mag dan als toetje
Van de cb kreeg ik het advies om gewoon yoghurt te geven i.p.v. Danoontje. Dit had te maken met het verwennen van je kind... Nu hebben wij de gulle middenweg gekozen. De ene keer yoghurt en de andere keer een Danoontje. Met beide heeft ze geen probleem.
Ben wel met je eens dat soms overdreven wordt gereageerd op suiker. In Danoontje zitten inderdaad fruitsuikers maar nogal veel. In 1 portie Danoontje zit net zoveel fruitsuiker als in 6 stuks fruit. Jarissa krijgt in ieder geval volle yoghurt of kwark. Puur natuur, met vers fruit of met een scheutje diksap. Weet niet meer wanneer wij er mee begonnen zijn trouwens. Om ook even ontopic te reageren .
Ik eet zelf geen toetjes...dan kom ik nooit van die rollen af en dat wil ik wel! maar later op de avond wel eens yoghurt. Maar mijn mening is gewoon dat je niet te vroeg moet beginnen met en diksap, en danoontjes, en ontbijtkoek, en lange vingers. Die tijd komt nog wel dat ze daar zelf om vragen. Ik begin er nu nog niet mee en als ze anderhalf is of zo mag ze van mij best een danoontje, maar dan gewoon in het weekend of zo. Zo gaat het toch ook goed en er zit van nature al genoeg suiker en zout in normaal voedsel. Een potje 200 gr. fruit is ook best veel suiker, en suiker uit fruit is ook suiker. Als je een banaantje en een geschilde nectarine afweegt kom je ook niet op 200 gr. en die hoeveelheid zit wel in die potjes. Wij zijn met 7 maanden begonnen met een eierdopje yoghurt gewoon voor de lekker, maar vanaf 9 maanden wordt aangeraden. Nou ja, gaat allemaal te ver off topic. Ieder doet lekker wat ie wil. Maar met Fleur pas ik op, ook omdat ze wat zwaarder dan gemiddeld is. M.
Dit zou het CB niet tegen mij moeten zeg! Je mag toch zelf wel bepalen of je je kind wilt verwennen...
Het cb gaf haar gewoon een advies...daar kun je mee doen wat je wilt ze verplichten je toch nergens toe
wij geven zelf vanaf 6/6.5 maand halfvolle yoghurt of af en toe een danoontje of beetje vla gemengd met yogurt hij vindt het allemaal lekker en ook gewoon kale yoghurt smult hij van