Stikken en kolhazen van voeding

Discussie in 'Voeding' gestart door Babs1977, 25 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

14 mei 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Gister hebben we haar 1 rijstekorrel gegeven. Even om te kijken wat ze ermee zou doen. Ze sikte er gewoon in. In 1 rijstkorrel. Kokhalzen, rood hoofd, ogen draaiden weg. Uiteindelijk moest ze overgeven en toen was het wel weer goed.

En dan te bedenken dat ze met 7 maanden al een broodje krijgen. Komt dit ooit goed? Is dit normaal? En iemand nog tips?

2. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ze stikken echt niet van 1 rijstkorrel hoor... kokhalzen kan wel.

Bij babys ligt het kokhalsreflex nog vooraan in de mond terwijl het bij grotere meer naar achter ligt (pas als jij je vinger achterin je mond doet ga je kokhalzen, bij een baby ligt dat halvewege ofzo)
    Dat schuift vanzelf op met oefenen en met de tijd.

Het is heel normaal dat ze in het begin kokhalzen en zolang ze goed rechtop zitten als ze eten kunnen ze dat heel goed zelf oplossen. Ze duwen dan gewoon met hun tong het eten weer naar buiten. Het is vervelender om te zien dan dat het voor hun is, vaak gaan ze na het kokhalzen gewoon weer vrolijk verder met het ontdekken van eten.

3. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Misschien zijn dat soort dingen met 6 maanden gewoon nog te moeilijk. Het leren eten is ook een proces van maanden.
    De khr moet er rond de 9 maanden een beetje af zijn, dus voorlopig hou je het nog wel even.
    Er wordt geadviseerd ,als je in stukken aanbiedt,om stukken te geven ter vuistgrote op die leeftijd, zodat ze er vanaf kunnen happen.
    Roosjes broccoli en bloemkool zijn bijv. prima oefen*objecten* :D

In het begin, wij zijn rond 6 maanden gestart, is vooral aftasten, onderzoeken, ontdekken van eten.
    In het begin waren het echt muizenhapjes, maar ik ben blijven aanbieden,met in mijn achterhoofd de wetenschap dat ze qua voedingsstoffen het eerste jaar aan melk genoeg hebben, en dat het echt om oefenen gaat.
    Na een maand of 9 verdween het kokken en ging hij goed eten, en met een jaar at hij volledig met de pot mee .

4. Niet meer actief

1 rijstekorrel is natuurlijk best wel moeilijk om op te kauwen. jij verslikt je sneller in een klein rot dingetje die ineens je keel inschiet dan dat je daadwerkelijk iets in je mond hebt waarop je "moet" kauwen.

ik zou het proberen met iets dat groter is dan een rijstekorrel maar wel zachter ook is.

succes

5. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    je kan dit een beetje 'oefenen' door bijv in het fruithapje liga te verbrokkelen...van die babyliga..dan leren ze meer om eten te gaan kauwen...en omdat het zo zacht wordt blijft het niet steken in de keel...bij danielle werkte dat echt goed.

6. acire

acire Fanatiek lid

hoi,
    sommige kindjes kunnen op hun eerste jaar nog geen korreltje verdragen bij wijze van en sommigen werken met 8 maanden een hele boterham met korst weg.
    blijven oefenen, het komt vanzelf goed

7. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Ik hoorde dat je met 6 maanden een boterhammetje mag geven !
    Leek mij ook erg vroeg hoor ! :)
    Maar idd. een rijstekorreltje is klein, daar kan iedereen zich in verslikken !

-x-

Deel Deze Pagina