goeiemorgen, ik ben 10 dagen geleden bevallen van een gezonde jongen die goed aan de borst drinkt; mijn voeding is goed op gang, en dat is meteen mijn punt; hij drinkt om de 4 uur ongeveer maar dan zijn mijn borsten zo vol dat als ik toeschietreflex krijg, mijn zoon de melk bijna niet weggeslikt krijgt. Hij moet dan heel snel drinken en verslikt zich soms waardoor hij de tepel weer loslaat. Ik kan dan nog tussendoor de tepel wat droger maken want anders glijdt hij door de vele melk weg en kan hij niet goed opnieuw aanhappen. Ik zou voor een voeding wat kunnen kolven zodat de meeste druk eraf is maar ik vraag me of ik dan niet juist de productie stimuleer en het probleem in stand hou? Wat zou de oplossing hiervoor kunnen zijn?
hoi Fijn dat je voeding goed op gang is! je kunt inderdaad even kolven, tot je een toeschietreflex hebt, dan laat je die melk gewoon weglopen. Je kunt hem ook laten drinken, bij de TSR loskoppelen en even de melk in een hydrofielluier laten lopen, en hem dan weer aanleggen. Mirjam