Hoi, Ik geef les in dierverzorging. We hebben op school een aardige veestapel. Zijn er nog zaken waar ik op moet letten? We hebben kleine knagers, cavia's, konijnen, kleine tropische vogels, valkparkieten, parkieten, geiten, varkens en kippen. Thuis heb ik 2 honden. Ik kan er via boeken en internet weinig over vinden.
vooral op ontlasting daar kan toxoplasmose in zitten maar in principe zou handschoenen en antibacteriele zeep een hoop moeten helpen daarentegen laat ik hier de baas maar gewoon de kattenbak schoonmaken en het reptielenhok doet hij nu ook ivm salmonella en verder vooral steeds goed wassen en niet in je mond nadat je nijn geaaid hebt maar die leeftijd ben je wel overheen toch?
Hahhhahaha Tja voor de zekerheid kan je idd alles het beste schoonmaken met handschoenen, baat het niet dan schaadt het niet! En na dieren hanteren zou ik altijd wel je handen wassen...
hoi bedankt voor je antwoord! Ik zal morgen extra zeep halen. Het meeste laat ik door de kinderen doen (ik sta erbij en geef tips e.d.) De valkparkiet zit vaak op mijn schouder of hoofd. We hebben ook lessen waarbij we de dieren vasthouden, dan zal ik extra moeten opletten.
Ik geloof dat alleen katten het virus Toxoplasmose uitscheiden. Andere dieren zou je rauw moeten eten om het te krijgen, zij kunnen het namelijk wel dragen maar niet uitscheiden zoals katten.
Voor zover ik nog weet van mijn paraveterinair opleiding klopt dat idd Han, maar in de ontlasting van dieren kunnen ook andere bacterien ed zitten zoals salmonella en e-coli en ik weet niet in hoeverre dit schadelijk kan zijn maar salmonella kan behoorlijk heftig zijn. Ik maak hier thuis in ieder geval de hokken niet meer schoon voorlopig en verder was ik iets vaker mijn handen na aanraking met de dieren, veel meer kun je er ook niet aan doen en helemaal steriel hoeft ook weer niet Groetjes Roelie