huisdieren

Discussie in 'Gezondheid' gestart door 12309, 28 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 12309

12309 Niet meer actief

Hoi,

Ik geef les in dierverzorging. We hebben op school een aardige veestapel. Zijn er nog zaken waar ik op moet letten?
    We hebben kleine knagers, cavia's, konijnen, kleine tropische vogels, valkparkieten, parkieten, geiten, varkens en kippen.
    Thuis heb ik 2 honden.
    Ik kan er via boeken en internet weinig over vinden.

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

vooral op ontlasting :)

daar kan toxoplasmose in zitten

maar in principe zou handschoenen en antibacteriele zeep een hoop moeten helpen

daarentegen laat ik hier de baas maar gewoon de kattenbak schoonmaken
    en het reptielenhok doet hij nu ook ivm salmonella

en verder vooral steeds goed wassen
    en niet in je mond nadat je nijn geaaid hebt
    maar die leeftijd ben je wel overheen toch? :p

3. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Hahhhahaha

Tja voor de zekerheid kan je idd alles het beste schoonmaken met handschoenen, baat het niet dan schaadt het niet!

En na dieren hanteren zou ik altijd wel je handen wassen...

4. 12309

12309 Niet meer actief

hoi

bedankt voor je antwoord! Ik zal morgen extra zeep halen. Het meeste laat ik door de kinderen doen (ik sta erbij en geef tips e.d.) De valkparkiet zit vaak op mijn schouder of hoofd.
    We hebben ook lessen waarbij we de dieren vasthouden, dan zal ik extra moeten opletten.

5. lunaatje

lunaatje Actief lid

4 dec 2006
    297
    0
    0
    dienster
    deurne(antwerpen)
    kun je van cavia's en konijnen ook al toxoplasmose krijgen

6. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Ik geloof dat alleen katten het virus Toxoplasmose uitscheiden. Andere dieren zou je rauw moeten eten om het te krijgen, zij kunnen het namelijk wel dragen maar niet uitscheiden zoals katten.

7. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Voor zover ik nog weet van mijn paraveterinair opleiding klopt dat idd Han, maar in de ontlasting van dieren kunnen ook andere bacterien ed zitten zoals salmonella en e-coli en ik weet niet in hoeverre dit schadelijk kan zijn maar salmonella kan behoorlijk heftig zijn.

Ik maak hier thuis in ieder geval de hokken niet meer schoon voorlopig en verder was ik iets vaker mijn handen na aanraking met de dieren, veel meer kun je er ook niet aan doen en helemaal steriel hoeft ook weer niet ;)

Groetjes Roelie

8. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

same here :)

je kan sowieso niet alles voorkomen :)

Deel Deze Pagina