Ik ben inmiddels 3 maanden zwanger en dus tijd om kinderdagverblijf te regelen! Nu is er op 5 minuten lopen van mijn huis een kinderdagverblijf (compananny) dat Engelstalige opvang biedt. Dit spreekt mij erg aan, omdat het in mijn ogen in deze maatschappij heel belangrijk is om goed Engels te spreken en schrijven om te kunnen functioneren. Mijn halve studie is bijvoorbeeld in het Engels en daar heb ik altijd grote moeite mee gehad. Mijn aanstaande werkt als architect en voor zijn werk is de kans groot dat hij vaak naar het buitenland moet of dat we later in het buitenland gaan wonen (als we dat willen). Om die redenen, zie ik het positieve van Engelstalige opvang in. Zijn er hier mensen met ervaringen? Ik kan me voorstellen dat het voor een kind heel erg wennen is om in een omgeving te komen waar een vreemde taal gesproken wordt. Of dat de leidsters Engels niet als moedertaal hebben en het kind 'slecht' Engels leert. Of dat de pedagogische kwaliteit van de opvang verbetert of juist verslechtert door deze vormgeving. Oh ja, ik weet dat je je kind zelf Engels kunt leren, maar ik wil thuis meer 'thuis' laten zijn en het lijkt me belangrijk dat een kind vanaf zeer jonge leeftijd de klanken van de Engelse taal hoort. Na een half jaar kan een kind de fonetische verschillen namelijk niet meer horen, omdat het kind alleen de Nederlandse herkent. Ook wil ik thuis geen Engels praten, omdat ik wil dat het kind het Engels koppelt aan de omgeving en geen 'Dunglish' gaat praten