Het onderwerp zegt het al waarom heb je specifiek voor de pacco of de puckababy gekozen. Onze zoon Niek moet ook ingebakerd worden omdat hij zo zwaait met zijn handen. Vanuit het cb is het protocol dat als je in wilt bakeren ze daarvoor even langs komen om uitleg te geven en zij raadde mij de Pacco aan, aangezien daar was onderzoek naar gedaan etc., etc. Echter Niek was op dat moment nog te klein voor deze doek en ik gebruikte toen de swaddle me, maar daar was hij te sterk voor en wurmde hij zich zo uit. Om de overbrugging tot de 4 kg te maken om een pacco te nemen, heb ik een Puckababy op de kop kunnen tikken en tot nu toe bevalt deze goed. Het cb echter zit nogal aan te dringen om de pacco te nemen en ik krijg daar echt de zenuwen van en word ik onzeker door. Waarom zou een puckababy niet goed zijn. Vroeg me af of het cb bij jullie ook zo aandrong op de pacco en waarom jullie gekozen hebben voor de pacco of puckababy of een andere doek.
wat een onzin zeg.. Als de puckababy werkt gewoon lekker blijven gebruiken! Voor heel onrustige kindjes kan de puckababy nog te veel bewegingsvrijheid geven maar als het bij jouw zoontje werkt is dat toch prima?? Het CB is voor advies, je kan daarmee doen wat je wilt! Nathan heeft trouwens in de puckababy geslapen. Gewoon op eigen initiatief, het nooit iets overlegd met het CB..
Ja dat vind ik ook steeds meer. Ben eigenlijk blij dat je bij Puckababy nog een beetje vrijheid heb waar Niek zijn handen kan bewegen. Dat vastleggen in de swaddle me werkte achteraf gezien volgens mij alleen maar frustrerend voor hem. Juffie, heeft jou kindje lang in de puckababy gelegen?
Voor mijn dochter was de puckababy, niet strak genoeg...Ze kon nog met haar armpjes zwaaien ..Wel is waar in beperkte mate maar toch...Met de pacco, echter liggen de armpjes strak naast het lichaam, waardoor ze ineens wel in slaap kon komen!! Pas later, ben ik tijdens het afbouwen over gegaan naar de puckababy..Maar goed elk kindje is anders he..
Wij gebruikten de eerste weken doeken uit Engeland maar daar wurmde hij zich vanaf een week of 3-4 echt uit. Daarna hebben we tot 13 weken een puckababy gebruikt. Ging prima. Ik denk dat wij 'm eigenlijk al niet meer 'nodig' hadden want we hebben nooit afgebouwd maar gewoon weg gelaten toen meneertje te groot werd. Ik heb puckababy gebruikt omdat het me een handig systeem leek en dat is het ook. Ik kan me voorstellen dat het voor sommige kindjes misschien nog iets te los is.
Sunshine: Nathan heeft volgens mij 4 maanden in de puckababy gelegen misschien 4 en een halve maand. Wat stom dat ik dat nu al niet meer weet
hier raadde het cb ook de pacco aan of de ouderwetse doeken die je met veiligheidsspelden vast moest zetten. Vond de pacco wel makkelijk en het werkte bij ons erg goed. De puckababy hebben we gekocht voor het afbouwen maar dat was een ramp. Een gewone slaapzak met lange mouwen (herfst) werkte beter. Zo zie je maar elk kindje is anders. Als de puckababy voor jullie werkt dan blijf er lekker mee doorgaan.
Als het goed gaat met de puckababy, waarom zou je dan een pacco nemen? Ik heb voor de pacco gekozen omdat hij hier echt strak in ligt en door de goede ervaringen. Sommigen doen eerst de pacco en bouwen dan af met de puck. Als het goed gaat, zou ik het gewoon zo laten.
Wij hadden eerst de kleinste puckababy (piep), daarna hadden we de mini.. Hier kunnen de handjes ook uit. Dit hebben we dus met afbouwen ook gedaan. eerst 1 handje, toen allebei. Op een gegeven moment werd Nathan weer even heel onrustig en kwam moeilijk in slaap. Toen hebben weer even 1 handje er in gedaan. Werd hij meteen weer rustiger.. Nu ligt hij of in een gewone slaapzak of in de mini maar dan met de armpjes eruit..
Wij hebben de Pacco gebruikt omdat mijn zoontje zijn armpjes echt strak naast hem moest hebben om in slaap te komen. Maar als de Puckababy werkt, zou ik lekker die blijven gebruiken. CB geeft advies, je hoeft niks op te volgen....o toch wel...je eigen gevoel
Wij hebben de pacco gekozen omdat dit de enige doeken zijn die echt goedgekeurd zijn als inbakerdoeken.