Hoi ik ben Esther en ik ben erg nieuwsgierig of er ook vrouwen zijn die net als ik ook drie keizersnedes hebben gehad. Bij mijn eerste dochter kreeg ik niet meer dan 1cm ontsluiting en na 36 uur weeen en ook weeen opwekkers in infuus gehad te hebben werd onze eerste dochter met SPOED gehaald met een keizersnede,en dat was in 2002. Onze tweede dochter is in 2004 met een keizersnede geboren en gelukkig mocht ik toen kiezen en ik had gelukkig ook dezelfde gyneacoloog en toen heb ik ook gekozen voor een tweede keizersnede vanwegen dat ik het zo eng vond dat mijn ontsluiting niet op gang kon komen. Ons derde kindje een zoon is vanzelfsprekend nu ook in 2007 met een keizersnede geboren. Ik ben ontzettend blij met ze. Mijn vraag is wie heeft er ook drie of vier keizersnedes gehad,want er is zo weinig over te lezen.En wie wil graag haar verhaal vertellen want mij blijft het facineren.(positieve maar ook negatieve ervaringen) Groetjes van Esther en haar kids.
heb er nu 2 ks gehad maar willen nog wel een derde kindje dit is ook zeker een ks en na 3 raden ze je af om nog zwanger te raken
Hoi Gerianne,leuk dat je op mijn berichtje reageert. Ja ik heb het ook wel eens gehoord maar er schijnen ook vrouwen te zijn die wel meer keizersnedes gehad hebben vandaar mijn nieuwsgierigheid. Hoe is verder met jouw gegaan? Heb je het als goed ervaren? Ik heb namelijk gehoord dat ze er dan een ander stuk huid bv daarboven gaan gebruiken om daar het kindje te halen. Fijne avond groetjes van Esther.
Hoi Claartje 79 .Leuk dat je reageert. Wat naar voor je dan want dan zie je er natuurlijk best tegen op he. Ik heb ze gelukkig wel goed ervaren,maar dat komt omdat ik al bij de eerste al geen ontsluiting kreeg en met spoed leg je er gauwer bij neer want ik heb het maar op me af laten komen. Ik was de eerste keer zo ontzettend moe,van de weeen die ik al 36 uur had en niet geslapen want als je weeen hebt dan slaap je gewoon niet. Maar ik ben dus heel blij dat het wel op die manier kon. Groetjes van Esther.
Ik heb er 'pas' 2 gehad! En ik denk ook dat het daar bij blijft... Ach je weet nooit of ik er nog anders over ga denken, maar zoals ik het nu zie vind ik 2 mooi. Juist omdat ik niet nog een keer zit te wachten op dat herstel na weer een ks. Nee hoor, het is goed zo! Maar ben idd wel benieuwd of er nog anderen zijn die er meerderen hebben gehad. Wie is de keizersnedekoningin?
mijn 1e was een spoed ks 2e was gepland is mij prima bevallen doe hem zo weer over liep binnen 3 weken lekker in de dierentuin doe ik liever over dan mijn amandelen knippen dit was 10 keer erger dan mijn 2e ks volgens mij gebruiken ze gewoon je zelfde lidteken ward wel moeilijker elke keer weer ivm lidteken vorming en vergroeingen volgens mij hopelijk komt er bij os nog eens nummer 3 maar nog eventjes niet groetjes gerianne
Hoi Essie, Ik heb bij de eerste een geplande kz en bij de 2e een spoed omdat mijn oude litteken op scheuren stond, nu mag ik nooit meer normaal bevallen en we willen zeker wel nog 1 kindje, en mijn vriend wil er zelfs nog 2! Maar ik lees net dat ze na 3 kz het je afraden om nog een kindje te nemen.... Nou ja over 4 weken moet ik weer naar de gyn dus zal dan eens goed horen wat wel en niet mag! Groetjes
Hoi Sassa25. Leuk dat je reageert ja de meningen zijn zo verdeeld vandaar dat ik zo benieuwd ben naar ieders mening en wat iedereen ervan denkt. Bij hoeveel keizersnedes wordt het echt te gevaarlijk snap je. Ze zeggen natuurlijk dat elke keizersnede te gevaarlijk is maar dat zeggen de artsen en gyneacologen alleen om zich in te dekken.(mijn mening) Ik zou nog best een wondertje erbij willen maar is dat wel verstandig,snap je? En ja we zijn al super gelukkig met ons gezinnetje,maar toch knaagt het toch en ik ben gewoon erg veel aan het lezen op deze site . Het blijft me boeien. Toen ik klein was heb ik altijd gezegt dat ik zo graag een groot gezin wil,tegen mijn vriendnnetjes dan. Mijn ouders hebben dat nooit geweten daar heb ik het nooit tegen gezegt en die stonden eral bij te kijken dat we een derde kregen. Ja iedereen zal wel zeggen je moet dat zelf bepalen of je bent toch al gelukkig met je gezinnetje? Maar waarom blijft het me dan zo boeien? Overgens heb ik zelf wel goede zwangerschappen gehad,natuurlijk wel kwaaltjes etc maar dat heeft iedereen. De keizersnede ging gelukkig ook alle drie heel goed zodat ik de volgende dag al naast mijn bed stond. Dat zijn natuurlijk ook dingen die je mee neemt. Ik ben erg benieuwt andere hiervan vinden. Wat denk je wat een gyneacoloog zei als grapje toen ik daar lag op de kamer?''Mag ik de volgende halen?'' Waarschijnlijk had hij gehoort dat het mijn derde was en dacht zeker dat ik heel graag nog meer wondertjes wil.Erg grappig. Nou dit is dus mijn verhaal en ik heb trouwens ergens gelezen dat er een vrouw is in nederland die negen keizersnedes heeft gehad En dan ben ik weer zo benieuwd hoe dat is gegaan,snap je? nou ik hoor gauw weer van je. Groetjes van Essie 1975
Ik heb er nu 2 gehad met anderhalf jaar ertussen en volgens de gyn mag er ook nog een 3de en 4de komen als het zo blijft gaan... Ik herstel erg snel, weinig tot geen napijn en mn litteken in mn baarmoeder is nog dik genoeg... dus gaat het een derde keer weer zo dan mag ik ook voor een evt. 4de. Volgens mn gyn is het per vrouw verschillend en ligt het aan het herstel en de dikte van het litteken in de baarmoeder. Ik ben nog vrij jong en ben van plan nog wel een paar jaar te wachten met nummer 3 en evt. 4 en dat moest dan volgens de gyn allemaal wel lukken, helemaal omdat we van plan zijn nu een paar jaar niet zwanger te raken. 3 of 4 achter elkaar in een kort tijdsbestek vond hij een minder goed plan.
Hoi Zeeuwsmeisje. Wat een goed bericht zeg voor jullie. Ja ik zou eerst ook zeker naar een gyneacoloog gaan als ik een vierde zou willen. en heb bij mijn andere kindjes ook zeker 1 en half jaar tussen zitten. Dan weet je zeker dat de wond een beetje geheeld is. Bij mijn dochters zitten twee jaar en mijn laatste mannetje drie jaar zelfs. En toch zijn ze nog klein. Bij mijn laatste gesprek zeiden ze dat het allemaal goed eruit zag van binnen en dat ze niks geks gevonden hadden om te zeggen jij mag geen keizersnede hierna. Dus dat valt gelukkig weer mee. Maar ik geniet zo van mijn kindjes. En deze site is een beetje een verslaving aan het worden voor mij. Nou ik hoop op meer reakties en hopelijk positieve allemaal. Groetjes van Essie
Ik ben nu ook zwanger van de 2de en bij de eerste heb ik een keizersnede gehad, omdat mijn dochter verkeerd lag en er niet uitkon het liefst zou ik weer een keizersende willen, maar voor zover ik heb gehoord wordt het gewoon vaginaal.Ik heb wel een angst aan overgehouden(niet om de keizersnede hoor) omdat ze me eerst een hele tijd pijn hebben laten lijden en 3maten V.pompen gehad. Konden jullie echt kiezen of had het temaken met hoe het kindje of kindjes lagen? Heb je eigenlijk een keuze?
Ik ben nu aan het herstellen van mijn 3e ks. Na de 2e heeft de gyn aangegeven dat mijn baarmoederwand erg dun was, dus een 3e kindje kon wel, maar ik moest wel serieus overwegen om het daar bij te laten. En daar laten we het dan ook bij, meteen na de bevalling is er een sterilisatie uitgevoerd, ik lag immers toch open dus kon het meteen. Maar goed, het zal per vrouw verschillen of je het advies krijgt om wel of niet aan een 3e of 4e te beginnen. Groet van Kiki
Na de eerste bevalling die uitliep op een ks is er geconstateerd dat ik een te nauw bekken heb dus ik wist na de eerste dat alle volgende met een ks zouden komen... Hoop dat het je deze keer via de natuurlijke wel lukt shania, lijkt me persoonlijk veel fijner, niet dat ik die ks naar vond maar ik denk dat een vaginale bevalling mij iig meer voldoening en afsluiting van de zwangerschap zou geven.
hey ik ben zelf op normale wijze bevallen. maar ik heb vernomen dat je maximum 5 keizersnedes mag hebben. omdat nadien het litteken te gevoelig is, en makkelijker kan scheuren. maar dat ligt ook aan jezelf als persoon en bij welke gynaecoloog je bent. ook hoeveel tijd er tussen de keizersnedes zijn.
Nou mijn litteken was dus al erg dun en voelde ik heel erg tijdens de bevalling (want ik heb wel geprobeerd normaal te bevallen de 2e keer) en toen ik eenmaal open lag scheurde mijn baarmoeder zelfs een beetje verder toen ze de snee zette! De gyn is toen nog aan mijn bed geweest en heeft gezegd dat zij in overleg ging om mij niet meer normaal te laten bevallen. Nou als ik dan lees dat als je litteken erg dun word na jou 3e Kiki denk ik dat ik ook niet nog 2 zou mogen hierna! Hmmm ik vind het wel een beetje jammer als ik dit zo bedenk! Je hebt zelf de keuze niet meer om te bepalen hoeveel kids je krijgt... Niet dat ik er 5 zou willen hoor maar toch...
Voor zover ik begrepen heb, zit er in mijn baarmoeder op 3 verschillende plekken een litteken. Dit omdat de gynaecoloog de baarmoeder opent en dan met de vingers verder de opening groter maakt, op die manier zal altijd het zwakste gedeelte scheuren en dat geneest dan weer makkelijker/mooier/sterker. Ik wist niet dat 5x een ks de max is, en ik kan me ook niet voorstellen dat ze een vrouw die toch voor een 6e keer zwanger is tot een zwangerschapsafbreking dwingen. Maar of het verstandig is? Er zijn namelijk risico's die je loopt als je na meerdere keizersnedes weer zwanger wordt, onder andere dat je het zelf wel eens niet zou kunnen overleven. En dan? dan zijn er 5 (misschien 6) kinderen die moederloos achterblijven, lijkt me ook niet een ideale situatie. @sassa25: sja, niet zelf kunnen kiezen... daar heb ik ook even mee gezeten (best lang wel) maar soms wordt een keuze voor je gemaakt. Ik heb gelukkig ook geleerd dat het niet veel zin heeft om stil te staan bij dingen die nu eenmaal zo zijn en waar je niets aan kunt veranderen. Beter is om je te richten op wat wel kan. En heel cru gezegd, als dit alles 50 jaar eerder was gebeurd, dan was je partner nu een weduwnaar met 2 jonge kinderen geweest. Groet van Kiki
Nou ik vind het nogal wat... ik heb bij de eerste ook een KZ snee gehad en een drama tijd ervoor (baby lag scheeft, en nauw bekken) dat ik nu toch wel weer (net zwanger) hoop op een KZsnee. waarom? omdat ik baas over mezelf wil zijn, over mijn eigen lijf. dat is eigenlijk nm het grootste trauma voor me geweest, dat anderen alles met me deden zonder dat ik zelf enig inbreng gehad... alles werd weggewuifd en weggeschoven en achteraf bleek ik gelijk te hebben. Ik ga er denk ik toch op aansturen... maar twijfel toch ook. Een ruggenprik? die pethidine deed in elk geval al helemaal niets bij me behalve dat ik stoned werd en moest overgeven...
ik heb na 24 uur weeen een spoed KS gehad. ik bleef hangen op 5 cm ontsluiting, na een infuus met opwekkers. Vliezen waren te lang door en Joey bleek een sterrenkijker te zijn. Ik had hem er nooit zelf uit kunnen krijgen omdat hij ook nog eens scheef voor de uitgang lag. De wens voor een 2e is er, maar is ben panisch voor nog zo'n bevalling. De KS viel 100% mee, de dag erna liep ik alweer. Maar dat ik zolang heb gelegen voordat er werd ingegrepen heb ik nog lang niet verwerkt. Dus de 2e zal denk ik wel vaginaal moeten, aangezien het niet bekend is of de 2e ook een sterrenkijker is. Kan er ook weinig over vinden op intetnet (of ik zoek gewoon niet goed)
Hier na twee dagen thuis bezig te zijn geweest naar het ziekenhuis, eerst voor wee-opwekkers en eventueel een vacuümpomp, maar werd een keizersnede. Ik was allang opgelucht, want ik mocht niet persen, moest dan weer wél persen, enfin, 't kind lag verkeerd en kwam er met de ks uit. Prachtige bevalling, vk heeft foto's gemaakt van 'het' moment en vlak erna, heb zelf alles bewust beleefd. Het was gewoon een feestje Ik hoop een vaginale bevalling bij no. 2, omdat ik zo graag nog een kindje erna wil kunnen krijgen. Ook mij is verteld dat 3 de max is bij keizersnedes en dat de kans op een ks groter is als je er al eentje hebt gehad. Maar de operatie en het herstel waren prima, ik kijk op een goede ingreep en fijn herstel terug