Hoe en wanneer van 5 naar 4 flessen

Discussion in 'Flesvoeding' started by lovelyme, Apr 13, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lovelyme

lovelyme Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    1,799
    8
    38
    #1 lovelyme, Apr 13, 2011
    Last edited: Apr 13, 2011
    Heey Meiden,

Onze kleine man is nu bijna 3 maand.
    Hij krijgt nu 5 flessen van 180+6 met 2 schepjes nutriton.
    De eerste 4 flessen gaan voor 185 gemiddeld op en de laatste fles ong. 140 a 150 cc. Nu merk ik wel dat hij 's morgens zijn flesje wel eens minder drinkt dan die 185cc. Hij poept ook vaak halverwege zijn fles en drinkt dan niet veel meer.. zit me nu net te bedenken dat het ook zou kunnen zijn dat hij nog geen behoefte heeft aan zijn voeding dan. Hij is vaak rond 7 uur wel wakker en zie het even aan en krijgt dan een fles. Hij huilt er dan meestal niet om. Terwijl hij dat overdag toch echt wel doet als hij honger heeft.
    Nu maken we hem steeds wakker om 23.00 voor zijn laatste fles en drinkt dan dus nog 140 cc.
    Mijn vraag is even wanneer jullie overgegaan zijn naar 4 flessen? En hoe?
    Hij woog overigens 3 weken terug 5510 gram maar denk nu toch wel om en nabij de 6 kilo.

2. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

Dec 6, 2009
    1,409
    0
    0
    NULL
    NULL
    onze dochter kreeg altijd 4 flessen overdag en 1 nachtfles. Ja ze had een beetje een raar ritme ;) Bij de late avondfles wilde ze nooit drinken en werd dan wel weer 's nachts wakker voor haar fles..
    Maar toen we met fruit begonnen met 5,5 maand verviel snel de nachtfles. ze werd er gewoon niet meer wakker voor. dus toen over op 4x200cc.
    Ik zou het nog even zo laten als je kindje erop doorslaapt. En als hij echt minder dan bv 100cc gaat drinken om 23 uur een keer proberen de fles weg te laten en kijken of hij nog wel doorslaapt tot 's ochtends vroeg.

3. misa

misa Niet meer actief

Ik zou nog even wachten met naar 4 flessen gaan. Tot je richting de 4 maand bent. En nu gewoon laten drinken wat ze op kan. Wij hebben ook een hele lange tijd op 5x 180 ml (in totaal) gezeten. Dus geen 200 ml. Daarna sinds 1,5 week naar 4x 210+7=235 ml gegaan. We hebben op een gegeven moment de fles van 19:00 pas tegen 21:00 uur gedaan. We hebben de hele dag zoveel mogelijk gerekt. Daarna de volgende dag 4 flessen en proberen te eindigen rond 20:00/20:30 uur. Nu krijgt hij de laatste fles tussen 19:00 en 20:00 en de eerste rond 7:00 en 8:00 uur.

4. lovelyme

lovelyme Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    1,799
    8
    38
    Onze man heeft vandaag denk ik een regeldagje.. hij had om 7.15 zijn fles gehad en kwam toen pas om 12.15 weer en hij heeft net zijn flesje gehad om 17.30. Zal even kijken of het bij deze dag blijft. Maar als het wel zo is dat hij de komende dagen weer op de 4 flessen blijft en hij 's nachts daar gewoon op doorslaapt tot 7 uur net als anders. Moet ik hem dan toch wakker maken overdag om toch aan de 5 flessen te komen. Hij regelt het dan nu toch zelf zo?

5. muizz

muizz Actief lid

Jan 4, 2010
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb bij mijn dochter gewoon geprobeerd om de avond fles van 23.00 uur te laten vallen.. moest haar altijd wakker maken en ze dronk dan lang haar fles niet leeg... en oom smorgens dronk ze haar fles niet leeg.... gewoon 1 dag geprobeert haar om 23.00 uur niet wakker gemaakt (de laatste fles dus om 19.00 uur) en ze werd pas om 08.00 in de morgen wakker... en ze dronk toen dus wel haar fles leeg smorgens..ze was toen ook ongeveer 3 maanden denk ik...en ze kreeg (en krijgt nog steeds) 4 x 180/6 friso standaard...
    ze gaat om 19.30 naar bed en door de week maak ik haar om half 8 wakker (de oudste moet naar school) op vrije dagen laat ik haar meestal slapen tot uiterlijk 09.00 uur en dan maak ik haar wakker

6. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

Dec 6, 2009
    1,409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja hoor! Kindjes kunnen zelf heel goed aangeven hoeveel ze willen drinken. Als jouw kindje niet eerder om de fles vraagt en 's nachts gewoon doorslaapt zou ik dan lekker 4 flessen blijven geven :)

7. MamaPetra

MamaPetra Lid

Mar 11, 2011
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een klein meisje van bijna 3 maanden... Hetzelfde verhaal eigenlijk, behalve ons meisje drinkt nog maar 80-100cc bij de laatste voeding. Vorige week een keer laten slapen en ze sliep door tot half zeven... Moet ik wel zeggen dat ze die dag erna heel vervelend was, normaal nooit.... Hele dag jengelen en slecht slapen... Mkijn conclusie was dus dat zij er nog niet aan toe was... Ik wacht nog ff een paar weken en probeer het dan nog een keer. Volgens mij moet je gewoon goed naar je kleintje kijken en dan komt het altijd wel goed. Ik ga straks de laatste fles 'vervroegen' en haar zo laten wennen aan meer slaap, als ze dan straks die fles eraf krijgt is het niet ineens heel veel meer slapen....

8. madelief

madelief Fanatiek lid

Mar 18, 2006
    3,125
    204
    63
    Female
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    Ik heb ook een vraagje als het mag :)

Ik heb vanmorgen de fles om 08.30 gegeven (150 +5), normaal zou ze dan rond 12.30 de volgende krijgen. Maar nu is het volgende het geval, ze slaapt nog :) Zal ik haar gewoon laten slapen en kijken wanneer ze wakker word of toch wakker maken??? Het gewone ritme is hier

08.00-09.00
    12.00-13.00
    16.00-17.00
    20.00-21.00
    04.00-05.00

Als ik haar nu zou laten slapen en ze word rond 14.00-15.00 wakker dan zou ze vanavond rond 19.00-20.00 uitkomen, maar heeft das dus 'pas' de derde fles te pakken. Ik bied dan gewoon 200 ml aan en kijken wat ze opdrinkt......
    Wat denken jullie???

liefs Es

Share This Page