Waarom geven jullie flesvoeding?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Suusjeuh, 10 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Omdat ik geen "melkkoe" ben en ik ben trots om dit te mogen zeggen. Al dat gelurk en gehang aan mijn borsten. Ook fijn als je schoonouders of andere "vreemden" erbij zijn. Nou, nee, bedankt. Moet dat altijd "het feest" verlaten, omdat ik de "melkkoe" uit moet hangen. Geen zin in. En dan die regeldagen. Heb 1 regeldag overleefd, geen tweede. En zoonlief doet het goed hoor op de kv.

2. KimLuna

KimLuna Lid

14 mrt 2011
    14
    0
    0
    Nagelstyliste
    #142 KimLuna, 11 apr 2011
    Laatst bewerkt: 11 apr 2011
    Ik geef flesvoeding omdat ik medicijnen heb voor mn epilepsie en daarbij geen borstvoeding mag geven, maar al had ik die medicijnen niet dan had ik nog geen borstvoeding gegeven.

3. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Wat een vreemde reacties van sweetchocolate en KimLuna, dat hoeft toch niet zo? ;)

4. KimLuna

KimLuna Lid

14 mrt 2011
    14
    0
    0
    Nagelstyliste
    #144 KimLuna, 11 apr 2011
    Laatst bewerkt: 11 apr 2011
    Ik heb het al veranderd, maar ze vragen waarom we flesvoeding geven en ik snap best wel dat er mensen zijn die het heel erg vinden om geen borstvoeding te kunnen geven of ermee moeten stoppen. Maar ik zou er ook bewust voor hebben gekozen om flesvoeding te geven als ik geen medicijnen had gehad.

5. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Begrijp me niet verkeerd, ik ben een fv-moeder maar ik vind termen als melkkoe gewoon niet zo sympathiek om het zacht uit te drukken... Maar ik zie dat je je bericht hebt aangepast, fijn!

6. adi

adi Niet meer actief

Ik zat ook verbaasd te lezen. Maar vanwege al die aanhalingstekens hoopte ik dat die opmerking een misplaatste grap was.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Och, bij mijn weten geven 'melkkoeien' koemelk. En daar maken ze in de fabriek dan kunstvoeding van. Moeders maken moedermelk, ik ken geen melkkoeien die dat kunnen. Ik ken ook geen moeders die koemelk kunnen maken.
    Beetje verwarrend hoor.

8. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

pff, wel een beetje jammer dat iemand hier zijn mening neerzet zoals gevraagd wordt en dan dit soort reacties krijgt.

9. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik kan de opmerking wel enigsinds begrijpen. Tenminste als het bedoeld is om haar persoonlijke gevoel aan te geven (wat ik wel denk als ik het zo lees).
    Het is niet zo dat borstvoedende moeders voor iets uitgemaakt worden, puur een gevoel wat zij er bij heeft. En dat gevoel had ik ook een beetje toen ik mijn dochter aan de borst had.

10. deborah73

deborah73 Lid

30 okt 2010
    93
    1
    0
    NULL
    gelderland
    Ja die gedachte had ik ook,het woordje melkkoe staat niet voor niks tussen aanhalingstekens,is meer als grapje bedoeld alhoewel ik veel borstvoedende moeders in mijn omgeving heb die de term melkkoe of melkfabriek zelf gebruiken???kan me er wel iets bij voorstellen als je kindje de hele dag wilt drinken...
    Gisteravond was ik bij een voorlichtingsavond over bevallen in het ziekenhuis en geloof het of niet ook daar kwam de discussie weer op gang...zucht...ik had echt even zoiets van daar gaan we weer...

gr.deborah

11. AHzondag

ik kies bewust voor de fles, omdat ik mezelf gewoon niet prettig voel bij bv en het idee dat er melk uit komt enzo. vindt het dan toch jammer van mijn omgeving dat ze zo lopen de pushen. iedereen is anders en gelukkig heb je tegenwoordig een keus en daar maak gebruik van. verder zit ik in een rolstoel en is het wel handig als papa de fles kan geven als mama even niet kan.

ik vindt het knap en goed als vrouwen het kunnen maar ik ga ook geen discussie aan met hun over bv enzo.

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Heel duidelijk, en als je het gewoon echt niet wilt, niet doen, prima toch?
    Die melk zal er eventjes toch uitkomen, je lijf weet nou eenmaal niet wat je hoofd wil. Maar da's maar een paar dagen, dan is het over.

Succes met de bevalling en geniet straks lekker van je kleintje!

13. AHzondag

heb nu al last van lekkende boobs haha

14. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Nou ja, misschien ben ik wat gevoeliger ofzo maar ik vond de strekking van het hele bericht nogal hard en dan in combinatie met de term melkkoe gewoon echt heel onaardig overkomen, ook al stond het tussen aanhalingstekens.
    Maar goed, ik zal dan wel een wat zijn ofzo...

15. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Dat is helaas niet altijd waar... hier spuit het er nog altijd enorm uit en zie het niet snel stoppen helaas.. Heb toch niet 1 keer aangelegd dit keer.

16. AHzondag

heb je wel een strakke bh aan? niet dat ik weet of dat werk hoor maar lees het zoveel.

17. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Dat helpt tegen de stuwing, maar die heb ik niet meer.

18. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Pas de deurbeltruc toe.
    Zodra je een toeschietreflex voelt aankomen, meteen met je wijsvinger hard op je tepel drukken (alsof je bij iemand aanbelt). Dat stopt het lekken meteen.

19. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Au, op een of andere manier doet deze opmerking mij pijn :( Ik ben ook geen melkkoe en trots dit te mogen zeggen.. ;)

Overigens begrijp ik wel dat als bv je niets lijkt je er niet aan begint. Gelukkig hebben we erg goede kv in Nederland!
    Deurbeltechniek werkt hier trouwens niet als ik erg gestuwd ben, houdt niets het tegen ;)

20. Tamaraliza

Tamaraliza Niet meer actief

Zo...heb het hele topic gelezen hoor ;)
    Veel vrouwen die bv geprobeerd hebben en het niet gelukt is. Lijkt me heel vervelend. Zeker als dat de manier is hoe je het van tevoren bedacht had.
    Ik zelf geef fv. Heb atijd gezegd geen bv te willen geven. Reden? De belangrijkste is dat ik er geen gevoel bij heb. Ik dacht dat het misschien zou veranderen tijdens de zwangerschap, maar nee. Wat verder nog een reden is, is onzekerheid. Krijgt mijn kindje wel genoeg? Doe ik het allemaal wel goed? Zelfs bij de fv ben ik een tijdje onzeker geweest, want mijn dochterrtje spuugde regelmatig heel veel uit. Maar als ze dan een heel flesje op had, wist ik wel dat ze iets binnen had. Bij bv is het dan toch maar de vraag...
    In mijn naaste omgeving reageerde iedereen positief, niet afkeurend in elk geval. Iedereen vond dat ik moest doen waar ik me goed bij voel. En zo denk ik er ook zeker over! Wat ik wel vervelend vind is altijd maar de vraag, waarom dan geen bv? Je moet je altijd verantwoorden.
    Iedereen wil het goed doen voor z'n kindje. Dus wil je bv geven, heel goed. Maar wil je fv geven, ook prima. Datzelfde vind ik met groente & fruit, maar dat is weer een andere discussie :)
    Geef je menng, maar laat iedereen in z'n waarde. Probeer je mening zo te even dat je er niemand mee kwetst. Dat is ook nergens voor nodig.

Deel Deze Pagina