hele discussie hier over hoeveel een pond is, op school vroeger geleerd, 1 kg = 2 pond = 10 ons maar wiki zegt: http://nl.wikipedia.org/wiki/Pond_(massa)
Jaaaa dat is nog beter dus..... Blijkbaar allemaal weer anders, i.i.g. ......... Laten we het dan gewoon op gram houden weten we allemaal waarvwe t over hebben enne, TS vraag ging daar ook niet over eigenlijk
Nou, wiki zegt als ik hier op klik dat er nog geen artikel is met dit onderwerp??? En inderdaad, dit was de vraag niet. In de tijd dat mijn moeder een klein meisje was, was een pond de gebruikelijke gewichtsmaat. Ik denk dat het gewoon een oude gewoonte is, om het gewicht baby's in ponden aan te geven.
hihi , adem in en uit meiden Volgens mij is er geen duidelijk antwoord op mijn vraag.... Maar is het gewoon de gewoonte om het gewicht van een baby in ponden uit te drukken.... Maar ik vraag het ma. als laatste poging nog even aan de vk en dan post ik het hier
Weet dat mijn post geen antwoord is op de vraag van TS, maar aangezien er ondertussen een hele discussie was over wat nou een pond is, heb ik daarop gereageerd...