Hier ook alles vol (behalve melk dan). Verse roomkaas en volle yoghurt krijgt ze af en toe. Ik snap halfvol voor melk wel, maar voor yoghurt en zo minder. Mager vind ik helemaal een raar advies. Kinderen moeten groeien!
Hier ook alles vol behalve de melk. Daarvan geven wij de halfvolle variant. Mager geef ik absoluut niet, zou ook niet weten waarom. Ik drink het zelf niet eens want ik vind het niet te zuipen.
Ik gebruik ook vol, maar hadden jullie dit al gelezen? Vetrijke zuivelproducten verkleinen overlevingskans borstkanker | nu.nl/gezondheid | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
Ik had dit niet gelezen, vind het op zich altijd interessant dit soort onderzoeken. Vraag me ook altijd meer af, bijvoorbeeld het pil gebruik van de onderoeksgroep. Ook vraag ik me af of it ook voor biologische zuivel geldt.
ik mag aanemen dat dat soort voor de hand liggende factoren als pilgebruik er in een beetje serieus onderzoek statistisch uitgefilterd worden. En persoonlijk denk ik niet dat biologisch iets uitmaakt: die oestrogenen worden niet door de bio-industie toegevoegd, maar komen gewoon van nature uit een koe in de melk, omdat het nou eenmaal een vrouwtjesdier is. Maar daar heb ik verder geen bewijs voor, dus misschien maakt het wel iets uit...
Ja ik vond het ook wel boeiend. Eigenlijk zou standaard bij dit soort berichten het oorspronkelijke onderzoek te downloaden moeten zijn. Denk dat de strekking is dat je geen liters zuivel tot je moet nemen?
Als dit zo is (en ik zeg ALS) dan zijn volle producten helemaal niet goed goed. Ik denk dat zuivel sowieso niet zo goed is en dat wij en ook kindjes na 1 jaar er teveel van binnen krijgen. Dat melk goed is voor de botten is allemaal alweer achterhaald en in Nederland komt ook de meeste osteoporose voor in vergelijking met andere landen die minder zuivel gebruiken. Maar goed ik heb nu niet de tijd om het echt uit te zoeken en de onderzoeken op tafel te leggen maar ik weet dit vanuit mijn vriend die fysio is en op dat gebied wat meer en uitgebreider info heeft gehad.
Volle biologische melk (Arla), vind ik zelf ook de lekkerste en gezond voor dochterlief. Ze drinkt 1 beker per dag. Verder eet ze volle kwark of volle yoghurt (beide naturel) na het eten.
Tot 4 jaar volle zuivelproducten Na 4 jaar, halfvol en niet teveel melk drinken (max 300 ml per dag: twee kleine bekers)
Hier magere yoghurt, want dat eten we zelf ook. Wat ik wel slecht vind voor kinderen zijn dieetproducten, met zoetstof enzo, en van die 30+ kaas. No way dat m'n zoon dat ooit krijgen zou. Maar ik ga niet voor hem apart volle yoghurt/kwark kopen, want dat komt nooit op. Hij vindt de magere variant lekker, hij is gezond, eet veel vis en heeft een goed gewicht.
Wij geven altijd halfvolle melk. Vooral omdat wij dit zelf ook drinken: voor ons is vol zeker niet beter (zitten aan bovenkant van wat nog een gezond gewicht is) en ik vind volle melk ook gewoon niet zo lekker. Verder eten de kinderen prima, en krijgen ze alles wat ze nodig hebben ruimschoots binnen. Ik zie de toegevoegde waarde van nog meer verzadigd vet voor hen dan ook niet in. Qua yoghurt hebben we meestal vol, omdat ik die veel lekkerder van smaak vind dan magere yoghurt. En ja, het is wel een gegeven dat steeds meer heel jonge kinderen gewoon te dik zijn. Of dat nou komt door een te veel aan suiker of een te veel aan vet, geen idee. Maar het lijkt me wel wijs om te kijken wat er allemaal naar binnen gaat.