250cc flesvoeding op een dag en Koemelkallergie

Discussie in 'Voeding' gestart door Tuttie, 17 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    L. heeft niet zoveel zin meer in haar flesvoeding (bied ik 3 keer per dag aan).
    alleen de avondfles gaat meestal op.
    omdat ze koemelkallergie heeft kan ik het nog niet gaan compenseren met bv yoghurt of kaas.
    hebben jullie nog opties of ideeën om haar aan haar zuivel te laten komen?

2. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Hier hetzelfde...

Mijn dochter krijgt elke avond geitenyoghurt als toetje, vind ze heerlijk! Hier heb je ook een smeerkaas van voor op brood, ook een groot succes. Als dat niet lekker wordt gevonden zou je ook kunnen kijken naar sojaproducten.

3. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    De eiwitten van geitenmelk lijken sterk op die van de koemelk. Kans is groot dat daar dan ook op gereageerd wordt. Maar je kan niet meer dan proberen.

Sojatoetjes kan ook.

@ mamvanmimi, waar haal je geitenyoghurt? Niet in de supermarkt, toch? Althans ik heb het daar nog nooit gezien. De jongste is dol op geitenkaas. Wil ook eens geitenmelk proberen gezien ze gewone melk niet wil.

4. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Hier kan ik geitenyoghurt en ook geitenmelk gewoon in de supermarkt halen hoor... Wel wat duurder en natuurlijk alleen in halve liter pakken. Het staat vaak wat meer verstopt, ik moest ook even goed kijken.....

5. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Dan moet ik van de week eens goed kijken. Anders maar eens naar de geitenboerderij.

6. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38

Albert Heijn van Kabrita
    Jumbo van den Eelder

Ik bestel bij onze Jumbo geitenvla van de Eelder en dat meng ik ook wel eens met geitenyoghurt

7. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier zijn we bij een natuurgeneeskundige geweest en daar kwam uit dat geiten- en schapenzuivel wel kan. En ze reageert er ook inderdaad niet op. Bij soja wel en dat hadden we zelf ook al gemerkt.

8. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    @ Frannie, morgen met de boodschappen doen maar eens goed kijken bij de Jumbo. Er ligt hier, ongeveer 10 min autorijden, een biologische geitenkaas. Alleen nog nooit geweest. Toch maar eens een keer doen, kom er wekelijks in de buurt.

Denk dat ze geitenyoghurt en melk ook wel erg lekker zal vinden, gezien het feit hoe dol ze is op geitenkaas is alle varianten.

9. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Het is heel lekker mild. Zelf ben ik helemaal over op geitenzuivel. Het zijn bij Jumbo groene halve liter pakjes en blauwe 750cc melkpakken.

10. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Vla is te bestellen dan moeten ze het product activeren. Er komt dan een doosje met 4 halve liter pakjes die lang houdbaar zijn. Ik neem ze altijd allemaal want het verkoopt schijnbaar niet. Maar ja als je niet weet dat het bestaat....

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Omdat de eiwitten in geitenmelk nogal sterk lijken op die in koemelk, is 92% van de mensen met een KMA ook allergisch voor geitenmelk, dus daar zou ik wel even voorzichtig mee zijn.
    Soja is ook een bekend allergeen, maar kun je zo langzamerhand wel rustig aan eens gaan proberen.

12. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ja klopt maar dat geldt dus ook voor soja....

13. raspberry

Koemelk en geitenmelk zijn grotere kruisallergieen dan koemelk en soja. Dus ik zou eerder soja beginnen dan geitenmelk...

14. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier dat ook gedaan maar toch reactie op de soja. Maar ze kan met soj beginnen.

15. raspberry

Dat kan natuurlijk altijd. Maar als je een keuze hebt tussen 1 van de 2, is de kans dat het misgaat op soja dus kleiner dan dat het mis gaat op geitenmelk.
    Thirza reageerde met bijna een jaar ook nog op soja, pas met een maand of 14 ging dat wel goed. Tot die tijd heb ik rijstemelk als alternatief of aanvulling op de BV gebruikt, (daar waar ik BV tekort kwam, als ze bij de gastouder was).

Deel Deze Pagina