Waarom halloween vieren?

Discussie in 'De lounge' gestart door itakepictures, 28 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Gelukkig oordeel jij totaal niet over mij :)

2. tuc

tuc Niet meer actief

Ik zeg het precies zoals het op mij overkomt. Je lijkt nieuwsgierig naar iets maar gelang je posts blijkt dat je er al een duidelijke mening over hebt en het geen interesse vraag was.

Lisanne1811 en littlemunchkin vinden dit leuk.
  3. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Oh, dus je mag niet meer nieuwschierig zijn naar iets, als je zelf al een mening gevormd hebt? Dan is het opeens geen interesse meer? Vreemde denkwijze houd jij er op na:rolleyes:

4. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Als ik ergens een mening over heb vind ik het juist interessant om te lezen waarom anderen er anders over denken en mijn eigen denkbeelden zo te laten bevragen. Een mening hebben heeft niets te maken met interesse hebben. Jij bent degene die mij meteen in het hoekje 'Starre Christen' parkeert zonder zelf ook maar een vraag te stellen.

5. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.249
    28.276
    113
  6. fafa

fafa Niet meer actief

Daarom. Afschaffen die hele handel. In de naam der wetenschap zijn een stuk minder oorlogen gestart en mensen vermoord :cool:

7. tuc

tuc Niet meer actief

Nou het geloof afschaffen is ook onzin natuurlijk. Iedereen is vrij te geloven wat hij of zij wil, zolang je anderen maar niet tot last bent. Dus geen oorlog in de naam van God of wie dan ook. En niet zeuren over buurkinderen die op zondag wel lekker buiten mogen spelen.

8. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Jeetje, wat kunnen sommige mensen toch zeuren om nieuwe bewegingen!

OT: ik was als klein meisje al dol op griezelen en vier vanaf mijn tiener jaren Halloween door een filmavond te houden. Heerlijk op de bank, onder een plaid, met popcorn en wat decoratie - ooit meegenomen uit Ireland en de VS.
    In het dorp waar in vandaan kom wordt toevallig al een eeuwigheid aan Halloween gedaan dmv een markt en activiteiten als een spokentocht ed.

Mijn oudste zoon is ook dol op griezelen en kan maanden uitkijken naar het begin van de herfst! We maken pompoenen, versieren het huis, verzinnen griezelhapjes, tekenen elke dag een ander monstertje, hij mag zich vaak verkleden en in de herfstvakantie mag hij laat opblijven en een 'enge' film kijken.

Ik vind het juist super leuk dat Halloween eindelijk in Nederland aanslaat. Met Sint Maarten gaan ook steeds meer kinderen verkleed op pad en vind dat juist erg leuk om te zien! En griezelen kan je natuurlijk zo eng maken als je zelf wilt.. Heb je er niets mee: dan doe je er toch ook gewoon niet aan mee? Ik zie het probleem niet.

littlemunchkin vindt dit leuk.
  9. fafa

fafa Niet meer actief

Oh, tuccie toch... niet alles zo serieus opvatten :D

bosi333 vindt dit leuk.
  10. tuc

tuc Niet meer actief

Nou ik snap best dat jij dat niet letterlijk bedoeld maar die mensen zijn er genoeg hoor. Die katholieke, protestantste, islamitische etc scholen af willen schaffen.

11. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Fransozen? :roflmao:

KleineLai vindt dit leuk.
  12. tuc

tuc Niet meer actief

:roflmao::roflmao::roflmao: geen idee, maar zou me niks verbazen:p.

13. Whysteria

Die zijn er gewoon niet eens aan begonnen. Heerlijk!

KleineLai en Manque vinden dit leuk.
  14. tuc

tuc Niet meer actief

O echt?? Zijn die er niet in Frankrijk?? Dat wist ik serieus niet, weer wat geleerd.

15. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik vind Halloween afschuwelijk. Ik geloof niet in een 1 of andere wannabe god oid dus daar ligt het niet aan maar ik vind het schandalig hoe hier in de stad Halloween wordt gevierd. Ik heb afgelopen weekend de meest gruwelijke maskers en schmink rotzooi en attributen - te denken aan lijkwagens met de chauffeur als lijk geschminkt bijv ook - in het centrum en op de markt gezien. Sta je daar als moeder met jonge kinderen je boodschappen te halen. Doe dat soort onzin lekker ergens op een besloten feest voor freaks die daar van houden ipv midden op de dag op een plek waar veel jonge gezinnen en ouders mensen komen.

cowgirl80 en paula1984 vinden dit leuk.
  16. Whysteria

tuc en Manque vinden dit leuk.
  17. Manque

Manque Niet meer actief

Maar het geloof afschaffen is niet hetzelfde als geen religieuze scholen meer financieren. Ik ben vóór vrijheid van geloof, ik vind het volkomen logisch dat de staat zich niet bemoeit met levensbeschouwing, mits het schadeloos en ongevaarlijk is. Religie is m.i. een privéaangelegenheid waarmee de overheid zich niet inhoudelijk dient te bemoeien. Maar ik ben tégen staatsfinanciering van religieus onderwijs. En eigenlijk vind ik religie helemaal geen plaats hebben op school (edit: behalve dan vanuit een antropologisch oogpunt). Wat mij betreft wordt het tijd voor een seculiere overheid en seculier onderwijs, zoals in Frankrijk.

cowgirl80, Elmyra, Mammamuis en 6 anderen vinden dit leuk.
  18. tuc

tuc Niet meer actief

Nee uiteraard is dat niet hetzelfde maar het is wel een begin voor mijn gevoel.
    Ik kan goed begrijpen dat je als gelovige het fijn vindt dat die opvoeding ook doorgetrokken wordt op de plaats waar de kinderen het grootste deel van de dag zijn tussen (op dat gebied) gelijkgestemden. Dus ik ben daar echt niet tegen. Hoe de scholen gefinancierd moeten worden is weer een andere kwestie. Maar daar valt echt wel een oplossing voor te vinden. Er zijn meer soorten onderwijs die een grote(re) bijdrage van ouders vragen. Als je dat echt wil heb je dat er voor over lijkt mij

19. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.030
    113
    Overijssel
    Hmmm...ik woon in de kop van Overijssel,vlak naast Drenthe o_O

20. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701