Hier het zelfde. En daarbij hadden we wel zin in een groot feest en vond ik het enorm kicken om een jurk aan te mogen en alles zo lekker over de top aan te pakken onder het mom: je trouwt maar één keer
Wij zijn getrouwd omdat we beide niks met GP hebben en omdat we ook voor de kerk wilden trouwen. Is nu ook makkelijker mochten er straks kinderen komen, dan gaat alles lekker automatisch en hoeven we daar niet meer achteraan.
Wij zijn getrouwd omdat we elkaars echtgenoten willen zijn. Wij vinden deze verbintenis veel hechter dan samenwonen. En we zijn getrouwd lang voordat we überhaupt aan kinderen dachten, dus dat had er niks mee te maken.
Wij zijn sinds vorig jaar gepartnerd, om het feit dat ik van mijn achternaam af wilde en ik dezelfde naam nu als mijn man draag. Overigens noem ik hem mijn man Hij wilde nog niet trouwen, hij wilt dit pas wanneer onze kleine kan lopen en de ringen aan komt geven. Dus ik moet nog even wachten Het enige verschil is dat hij nu ons kind moet erkennen, maarja da is ook zo gebeurd
Wij zijn gegp't op de gratis ochtend en ik heb mijn eigen achternaam gehouden. De belangrijkste reden waarom we het hebben gedaan is om het goed geregeld te hebben. De vader heeft op Nederlands grondgebied (!) na de erkenning dezelfde rechten als dat je getrouwd zou zijn. Wat dat betreft geen verschil. Het nadeel kan zijn is dat als je in het buitenland gaat wonen is dat een gp daar niet erkend wordt en het alsnog moet laten omzetten. Waarom niet trouwen? Waarom wel? Het samen krijgen van een kind zegt voor ons veel meer dan elkaar het 'ja-woord' geven. Emotioneel gezien heeft het voor ons geen toegevoegde waarde om te trouwen.
Mijn vriend en ik zijn niet getrouwd, en gaan nog niet trouwen ook, op kort termijn. We hebben de erkenning 'los geregeld en gaan dat ook met het gezag doen. Ik vind zelf een GP weinig toegevoegde waarde daarin. Ons kindje krijgt pappa's naam, en geloof me vriend weet echt wel dat mamma ook graag zijn achternaam wil gaan dragen . Allebei vinden we trouwen juist iets speciaals, een symbolisch ritueel waarmee wij onze liefde voor elkaar nogmaals officieel bevestigen. Dat willen we op een mooie manier doen, en niet 'even tussendoor'. Vandaar dat het nu nog even niet aan de orde is. Iedereen doet dit natuurlijk op zijn/haar eigen manier, en dat is helemaal prima, dus ik wil niemand voor het hoofd stoten ofzo hoor. Dit is gewoon mijn beleving bij een huwelijk. Daarnaast heb GP gehad, en ben dus ik feite gescheiden. Voor mijn ex betekende GP dusdanig weinig, en dat heeft me enorm gekwetst. Vandaar dat GP ook weinig nog waard is voor mij.
Wij zijn getrouwd puur omdat mijn man militair is, was wel zo handig als er eventueel iets met hem zou gebeuren toen hij in Afghanistan zat. Dan bleef ik 'verzorgd' achter. Vind het nu trouwens wel handig nu er een kleintje op komst is. Scheelt een hoop geregel. Verder is het huwelijk voor ons ook geen aanvulling.
Wij trouwen omdat we van elkaar houden! En omdat het een "stempel" geeft aan onze liefde voor elkaar. Nu ben ik zwanger en dat maakt het wel extra bijzonder! Daarbij wil ik als gezin allemaal de zelfde naam hebben.
Wij hebben ervoor gekozen om te trouwen. Ons grootste voordeel was dat ik dan hetzelfde zou heten als mijn man en dochter. Dat kan ook bij geregistreerd partnerschap maar het leek ons een beetje dubbel om nu eerst voor geregistreerd partnerschap te gaan en dan over een paar jaar te trouwen.
Ik kan me helemaal in je woorden vinden. Maar juist omdat ik niet teveel waarde hecht aan trouwen, zou ik om het totaal plaatje geregeld te hebben juist voor trouwen gaan en niet GP. Ik hoef geen witte jurk en een leuk feestje kunnen we om vele redenen geven. Maar als het verschil juist gaat om het goed geregeld te hebben voor je kinderen, zou ik voor trouwen gaan en onze eigen invulling daaraan geven. In mijn ogen hebben veel mensen er teveel een hokje van gemaakt waar je ingepropt moet zitten.
wij zijn getrouwd, omdat het me gewoon geweldig leek, het hele plaatje etc. In jullie situatie zou ik gewoon kiezen voor het trouwen op maandagochtend. Gewoon gratis, niets bijzonders. Maar je bent wel man en vrouw en 'echtgenoot' en 'echtgenote' van elkaar.. Hier heeft trouwens mijn man mijn naam aangenomen bij het trouwen. Wat er dus weer wél voor zorgt dat je voor de geboorte van je kind dus weer naar het gemeentehuis moet om een naamswijziging van je ongeboren kind te regelen.
Oke en waarom zou je dat juist willen aanraden dan ipv ger.partnerschap? Kwa kinderen en achternaam is alles hetzelfde (is hiervoor benoemd) dus ben benieuwd naar je kijk/mening hierover
ik trouw omdat mn vriend dat wil nee hoor gekheid. Voor mij is alles prima. Maar voor hem voegt het gewoon heel veel toe als we echt getrouwd zijn. Dus dit jaar gaat het dan eindelijk gebeuren, op de dag dat we 11 jaar bij elkaar zijn.
Zowel met trouwen als een geregistreerd partnerschap heb je het goed geregeld. Op een paar details na komt het op hetzelfde neer. De paar minuten die je kwijt bent aan erkenning op het gemeentehuis moet het verschil niet maken. Grappige is dus dat wij o.a. vanwege het hokje voor een gp hebben gekozen. Onze omgeving heeft toch een bepaald beeld van trouwen en dat was dus niet het beeld waar wij zin in hadden. Als we achteraf hadden gemeld dat we getrouwd waren, was dat in minder goede aarde gevallen dan wat we nu hebben gedaan. Namelijk tussen neus en lippen door gemeld dat we een gp waren aangegaan. Dit was voor ons dus ook een overweging
ik ging er vanuit, dat er meer geregeld moest worden voor een ger. partnerschap. Dat is dus niet zo (heb even één en ander doorgelezen -had ik eerst moeten doen -sorry) . Maar als ik het goed begrijp is er eigenlijk géén verschil tussen tussen huwelijk en gp , behalve de betrekking tot de kinderen. Dus dat moet je apart regelen. Geen probleem natuurlijk. Dus het is een kwestie van wat fijn voelt voor jezelf. Ik vind het zelf fijn om 'echtgenote' en 'vrouw' van m'n man te zijn . Dat naampje. misschien is dat het ook wel gewoon 'welke naam' past het best bij jullie? geregistreerde partners of echtgenoten? Want verder maakt het weinig verschil geloof ik...
Er zijn een paar kleine verschillen en daar kun je via je gemeente een prachtige folder voor aanvragen (TS iets voor jou?), maar in grote lijnen is het gelijk. Helemaal mee eens dat je moet doen. wat het fijnst voelt! Zo hebben wij ook gekozen. Overigens noem ik mijn geregistreerde partner wel gewoon mijn man. Geregistreerd partner bekt namelijk niet zo lekker . Ik bedenk me nu dat ik hem nog nooit mijn echtgenoot heb genoemd. Wat klinkt dat toch volwassen .
Wij hebben gekozen voor geregistreerd partnerschap omdat trouwen met alles erop en eraan voor ons gewoon nu niet uitkomt wat budget betreft. Op dit moment is geregistreerd partnerschap voor ons het beste, maar ooit in de toekomst gaan we trouwen met een groot feest !
@Missyzuilen, Bij ons kan het dus niet. Vrienden van ons wouden het ook laten omzetten met een ceremonie, maar dat kon dus niet. Als je dat niet weet is het wel even heel zuur. Ikzelf ben getrouwd, over geregistreerd partnerschap hebben wij nooit nagedacht. En idd is het wel heel fijn om je hubbie "mijn man" te kunnen noemen ipv "mijn vriend".
Ik zie geregistreerd partnerschap als iets wat mensen doen die in de toekomst ergens willen trouwen. Want dat hoor je veel als reden. Zelf heb ik het GP altijd iets raars gevonden. Een soort goedkoop afschuivertje. Ik denk dan altijd waarom nou weer GP, waarom wil je niet trouwen? Ik zal dat nooit begrijpen. Maar dat is meer iets van mij. Ik vond/vind trouwen heel belangrijk Ik ben nu precies 3 jaar getrouwd (nou ja.. en 8,5 uur dan ) btw. In 2008 moest je als GP'ers eerst scheiden om te kunnen trouwen dus zou ik ook goed nakijken. Trouwen en GP kan je beide zo doen als je zelf wilt, klein of groot.. laat je niet door anderen met ideeën opzadelen waar je geen zin in hebt