Londen; doen of niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door ThunderAngel, 29 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Ik ben een echte Londen-freak, heb er (ruim voor ik Dean kreeg) een halfjaar gewoond en heb elke dag nog heimwee, ik voel dat mijn bestemming Engeland is. (niet in het verkeerde lichaam, maar in het verkeerde land geboren haha :))

Al een poos zit ik erover te fantaseren om terug te gaan naar Londen, en daar met Dean een nieuw leventje op te bouwen. Daarbij kan ik in een half uur met het vliegtuig weer in NL zijn. Het bedrijf waar ik nu werk, heeft ook een vestiging in Londen en de werkzaamheden die ik heb, kunnen ze altijd wel gebruiken daar. Ik heb het er zelfs al over gehad met mijn werkgeefster.

Nu zit ik echt in tweestrijd: ik woon nu een halfuurtje fietsen bij mijn ouders vandaan, ze zien Dean bijna iedere dag. Zelfde geld voor mijn nichtjes, neefjes en ooms en tantes die ik heb. Ik zal ze wel heel erg gaan missen, ze zullen mij denk ik ook wel missen (maar vooral Dean eigenlijk).

Moet ik nu voor mezelf kiezen of voor mijn familie? Ben altijd heel hecht geweest met mijn familie, zij staan voor mij klaar indien nodig en andersom ook.

Daarnaast; is NL beter voor een baby om op te groeien, of Engeland? Ik ga hem sowieso tweetalig opvoeden (en dan niet dat verbasterd Amerikaans-Engels).

Wie kan mij adviseren?

2. sim

sim Niet meer actief

ik zou duidelijk de plus en minpunten opschrijven en dan tegen elkaar afwegen. denk dat niemand, behalve jijzelf, die beslissing voor je kan maken.

succes met je besluit ;)

3. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Lastig meid, maar wel een heel mooie droom. I loooove England :D Mijn vriend is Brits en heeft daar ook familie wonen, maar toch gaan we er niet heen. Na alles overwogen te hebben zoals huisvesting, opleiding, sociale voorzieningen en gezondheidszorg, hebben we besloten om hier te blijven. Al deze voorzieningen zijn hier echt beter. Ook heb ik een heel hecht contact met mijn familie en zou het heel moeilijk vinden om ver weg te wonen. Wel hopen we op een dag een leuk vakantiehuisje te kopen in Zuid-Afrika, daar is mijn partner geboren en getogen. Maar dan wel hier eerst even een hoop centjes verdienen :p

Wij willen onze zoon ook tweetalig opvoeden, maar het is lastiger dan je denkt. Ik ga hiervoor eerst contact opnemen met een logopediste. Mijn vriend is namelijk alleen Engels opgevoed tot zijn vierde en daarna pas Afrikaans. Nu spreekt hij beide talen goed en heeft Nederlands supersnel geleerd. Maar zijn zusje die is vanaf haar geboorte tweetalig opgevoed, zowel Engels als Afrikaans. Nu is ze echt slecht in beide talen en kan zich moeilijk schriftelijk uitdrukken omdat ze veel fouten maakt. Het is heel verwarrend om steeds te switchen op zo'n jonge leeftijd. Dus wij gaan of pas vanaf 4 jaar Engels als tweede taal erbij leren of papa praat alleen Engels en mama alleen Nederlands. Zodat hij snapt wanneer hij de talen moet scheiden, snap je?

Maareh, over de voorgenomen verhuizing, wat heeft je familie ervan gezegd? Heb je daar veel bekenden of vrienden waar je op terug kan vallen als er iets is. Het lijkt me namelijk wel heel zwaar om als single mom met een klein mannetje zo onafhankelijk te zijn van alles. Superknap maar ook superzwaar.

4. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Ik zou het wel weten hoor. Heb zelf ook iets met Engeland en Schotland.
    Gelukkig is het niet het einde van de wereld en wat je zelf zegt, met een half uur ben je weer in Nederland.

Ik zou dus voor me zelf kiezen.

Succes

5. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Dean kan veel beter in NL opgroeien dan in Engeland... Hier is alles gewoon veel beter geregeld! Ik zou niet gaan.

6. luuus

luuus Niet meer actief

als ik jou was zou ik lekker gaan.. als het altijd je droom is geweest en je heimwee heb dat zegt toch al genoeg.. en dean kan daar ook echt wel gelukkig worden.. je kan al een baan regellen voor daar en dat is al een goed begin.. en je familie zal je vast wel gaan missen maar je leert daar ook snel gnoeg mensen kennen en londen is niet de andere kanty van de wereld..

7. HappyLuna

HappyLuna Fanatiek lid

11 jun 2007
    1.069
    0
    0
    Noord-Holland
    Moeilijke vraag..

Maar ik hou ook erg van Engeland, vind de mensen daar heel
    vriendelijk. Ik weet niet of dat ook geldt voor Londen. Kan me
    voorstellen dat de mensen daar weer wat 'harder' zijn.

Als het echt jouw droom is; dan zou ik gaan! Dean wordt gelukkig
    waar jij écht gelukkig bent. Mocht blijken dat het niet bevalt, kan
    je altijd weer terug naar Nederland komen.

Succes met het maken van de beslissing!

8. Kovu

Kovu Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.130
    0
    0
    Pedagoog
    Provincie Limburg
    Goed afwegen, met alle voor- en nadelen, zodat je over -tig jaar met een goed gevoel op je leven terug kan kijken en niet denkt "had ik maar". In ieder geval een bijzondere en unieke kans, die je zeker moet overwegen. Misschien kun je overeenkomen dat je het eerst voor een jaar of twee jaar probeert, met de garantie dat je je baan in Nederland terug krijgt.

Wat betreft het tweetalig opvoeden: Een advies met betrekking tot deze tweetalige opvoeding is dat ouders de één-persoon-één taal strategie (elke ouder spreekt haar of zijn eigen taal tegen het kind) volgen. In jouw geval leert Dean het Nederlands van jou en de Engelse taal op het kinderdagverblijf. Rond de twee jaar leert een kind talen scheiden.

9. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Voor mij komt vooral de financiele kant om de hoek kijk.
    Londen is schreeuwend duur om te wonen. Dat zou je op je salaris van nu niet redden (ik ook niet hoor!)
    Grote kans dat je in een klein flat komt te wonen in een hele slechte buurt. Alleen daarvoor zou ik niet voor Londen kiezen.
    Engeland is veel groter en er zijn denk ik plekken waar je meer kans zou hebben.

10. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Je moet je gevoel volgen. Wil je liever hier blijven vanwege familie of wil je daar gaan wonen voor jezelf?
    Ikzelf vind Londen ook een geweldige stad! en de mensen zijn er echt vriendelijk tegenover hier. Qua scholen daar is het ook niet echt slecht weet alleen niet hoe het daar zit qua verzekeringen enz.

Gewoon je gevoel volgen en alles goed overwegen wat de min en pluspunten zijn.
    Succes ermee.

11. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik heb ook de droom weg hier uit dat nederland hoor.wij willen graag naar oostenrijk daar hebben we ook een huisje.maar hier wachten we nog een jaar of 5.dit is puur omdat we eerst ons kindje kennis willen laten maken met nederland.dan gaan we naar oostenrijk en laten we echt alles achter hier.daar heb ik trouwens helemaal niets geen moeite mee familie zie ik 1 keer per jaar nu dus.

ik ken de heimwee ook hoor ik heb 8maanden in melbourne gewoond dus weet wat het is.

12. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

als ik in jou situatie zat en ik moest kiezen zou ik gaan. Mede door de toestanden met Dean's papa.

schone lei, opnieuw beginnen op een afstand van je ex en het is maar 30 min vliegen. DOEN

13. mijn man zou ook wel in Londen willen wonen (hij heeft er ook gewerkt). maar de afstand tussen mijn familie en ik zou ik niet trekken.
    dit zijn altijd de nadelen aan emigreren.

ik vind Londen ook een super stad!

14. Dushi

Dushi Niet meer actief

Londen is leuk, duur, hip, druk

Ik krijg alleen geen warm gevoel van het land. Voor mijn idee is het weer daar slechter dan in Nederland en da's vaak al brrrrr....

Je kunt je afvragen hoe het daar voor je kleine geregeld is: school, opvang, sport enzovoorts.

Ik heb wel ontzag voor mensen die de grote sprong wagen !

15. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Precies wat ik ook wilde zeggen!

16. Female

Female Niet meer actief

-Londen is fantastisch
    -Londen is duur
    -Voor jou een fantastische kans, jezelf ontwikkelen (neemt niet weg dat dat ook in NL kan)
    -Je ontneemt het Dean wel om zonder familie op te groeien. Is dat niet heel belangrijk voor zijn ontwikkeling?
    -Je bent een alleenstaande mama, waar gaat Dean heen als jij werkt, opvang? Dan is wel ALLES vreemd en nieuw voor hem, geen bekende of vertrouwde mensen meer in zijn omgeving
    -Ver weg van je ex
    -Hoe zijn de sociale voorzieningen in Engeland?
    -Je kan Dean niet eventjes bij iemand onderbrengen (zoals nu bij pap en mam of familie) als je iets voor jezelf moet/ wilt doen
    Zomaar wat puntjes ..... ;)

En verder zeker:
    Als je het in je kop hebt zou ik zeker niet over 1 nacht ijs gaan! En ik denk dat je Dean op nr 1 moet zetten; welke beslissing je ook neemt, neem die waarvan je denkt dat het het beste is voor je zoon ;)

Succes!

17. The same here....
    Als het niet gaat kan je altijd nog terugkeren naar je ouders voor een nieuw begin.

DOEN !

18. Kikkervisje

Kikkervisje Actief lid

14 dec 2007
    235
    1
    0
    Als zwitserse in Nederland kan ik je alleen maar aanbevelen om je hart te volgen en naar Engeland te gaan.
    Ik ben mijn hart gevolgd toen ik tien jaar geleden mijn familie en vrienden in Zwitserland achter heb gelaten. Ondanks dat daar de levensstandaard en -qualiteit veel hoger is heb ik voor mezelf gekozen.
    Als je hart ergens anders is, en je probeert het daar niet op zn minst, dan zou je voor altijd spijt kunnen hebben. En mocht het daar niet lukken dan kan je altijd weer terug.

19. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    ik ben ook gek op engeland! vooral brighton en londen. ik heb jaren een relatie gehad met een engelsman uit brighton en kwam er heel vaak.

ik zou wel eerst kijken wat je kansen op de arbeidsmarkt zijn daar. want in engeland is alles rete-duur!

20. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Ja, alles goed afwegen, ik heb ook in het buitenland gewoond en nog maanden gereisd, maar uiteindelijk ben ik toch het meest thuis in Nederland.
    En tja, ik denk altijd maar zo, als het niet bevalt, kun je altijd weer terug! Maar ik wil later niet denken 'had ik maar zus, of had ik maar zo'. Goed over na denken en dan gewoon kiezen wat goed voor jullie voelt. En die kleintjes leren zo snel hun talen, daar zou ik me niet druk om maken.

Deel Deze Pagina