waarom hebben jullie voor flesvoeding gekozen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door FloorMax, 10 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Hier hetzelfde. Ik heb alleen geen problemen met het flessen schoonmaken hoor. Ik heb genoeg flessen om 2 dagen door te komen, dus hoef ik dat riedeltje maar 1x in de 2 dagen te doen. Scheelt weer.

2. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hier snapte mijn zoontje niks van aan de borst drinken.
    Men heeft hem toen hij naar de couveuse ging direct een flesje gegeven, niet eens proberen aan te leggen na de geboorte/
    En zo kritisch was het echt niet.
    Dus heb ik 3 maanden fulltime gekolft pffffffff.
    Ik heb het graag voor hem gedaan echt waar, maar het was zooooooo vermoeiend:(
    Uiteindelijk had hij zware verborgen reflux en na verschillende voedingen ging hij het super doen op Nestle NAN AR!
    Bij een volgende zal ik dat dus ook weer geven dan.

3. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    so veel reacties!
    ik begrijp jullie stuk voor stuk volkomen! toch fijn dat het alternatief KV bestaat als ik het zo allemaal lees! ;)

4. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

Hier bijna 3 maanden gekolfd voor onze kleine man. Hij was te vroeg geboren (37+4) en had nog geen kracht om aan de borst te drinken. Daarna van alles uit de kast getrokken om hem toch aan de borst te krijgen (terwijl ik van te voren zoiets had van...als het niet lukt dan niet...maar als je dan eenmaal je ukkie hebt wil je het toch allemaal proberen) maar het lukte gewoon niet.

We geven hem nu bijna volledige kv en wij voeden ook niet op verzoek. Gewoon op vaste tijden (tenzij hij eerder komt natuurlijk)
    Nu we aan het overstappen zijn moet ik zeggen dat het wel fijn is dat je, je eigen lijf weer terug hebt en ook de kans hebt om een keer zonder je kleintje op stap te gaan...en vooral zonder je kolf ;)

Na al dat gedoe om onze zoon aan de borst te krijgen zal het me bij een 2e kindje echt tegenhouden om weer bv te gaan geven. Dan ga ik gelijk over op kv.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je hebt het dieet toen veel te kort gevolgd om al resultaat te kunnen merken!
    Mocht je nog een keer zwanger worden, dan zou je je ook van te voren wat meer kunnen verdiepen in diëten en er voor kunnen kiezen om twee weken voor je uitgerekende datum HA te gaan eten...

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Wat jammer, zo te ien heb je niet echt goede begeleiding gehad. Hier had halverwege de kraamweek al een lactatiekundige bijgehaald moeten worden!
    Als het je echt dwars zit, dan kun je met hulp van een goede lactatiekundige je kindje nog wel aan de horst krijgen. Ik vermoed dat je nu ook al wat meer uitgerust bent toch?

7. ylvi

ylvi Actief lid

9 dec 2011
    298
    0
    16
    Mijn dochter is met 31 weken geboren, mijn borstvoeding kwam niet op gang en ik voelde me verschrikkelijk bij het kolven..... Ons dochtertje moest nog weken via een sonde gevoed worden dus aan de borst was geen optie. In overleg met de kinderarts ben ik gestopt....wat een opluchting!!
    Ik heb nooit problemen met de fles gehad, het was zo makkelijk!
    Nu ben ik zwanger van de tweede, die krijgt vanaf dag 1 de fles. Ik slik medicijnen i.v.m. mijn reuma (ontdekt na mijn 1e zwangerschap) en mag hierbij geen borstvoeding geven.
    Ik voel me absoluut niet schuldig...misschien voor sommigen moelijk te begrijpen, maar zo slecht is kunstvoeding echt niet hoor!

8. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

De lactatiekundige is in het ziekenhuis geweest, toen lukte het idd wel, maar dat was voordat het zo extreem pijnlijk werd.
    Wat dan weer verergerd werd door het bloedverlies.
    Ik ben nu net van mijn stuwing af en eigenlijk nog helemaal niet uitgerust.
    Maarrrr ik zal morgen wel even een telefoontje wagen naar de lactatiekundige. De keren dat het lukte waren erg fijn namelijk.
    Ook omdat ik mijn kindje pas een aantal uren na de bevalling vast kon houden, ik stukjes mis van de ziekenhuisdagen, en het gevoel had dat ik er wat meer moest 'zijn' voor dr.

9. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    @ AnneThamar: voel je vooral niet te rot over dat het borstvoeden niet is gelukt! Voor borstvoeden moet je ook aanleg hebben hoor. Zodra jij het lichamelijk niet meer trekt en je bek af bent, zul je voor jezelf moeten kiezen (ook al is dit ten koste van de borstvoeding). Ben jij goed in orde, dan heeft dit alleen maar een positief effect op je baby! Geniet van het rustige, niet stressige, voeden met de fles meis.

Ik heb in de kraamweek allerlei capriolen uitgehaald om de borstvoeding maar op gang te krijgen. Van extra kolven tot aan het gebruik van hormoonpreparaten... Ook ons meissie was veel te veel afgevallen.

Pas toen na een week de melkproductie op gang kwam, kwam er alleen nog maar water uit (totaal geen voeding meer in de melk).

Achteraf kreeg ik van het CB te horen dat ik de juiste beslissing had genomen om er na een week mee te stoppen. Volgens het CB wordt er tegenwoordig TE veel druk op vrouwen gelegd om maar BV te geven, terwijl echt niet elke vrouw dit kan. Rust voor de moeder is ook heel belangrijk voor de kleine.

Achteraf hoorde ik van mijn moeder en zus dat zij hetzelfde hadden en ook al vrij snel op KV over moesten.

Voel je dus vooral niet te schuldig, je kleine krijgt wat het nodig heeft en jij krijgt nu je rust.

10. AnneThamar

Bedankt voor je opbeurende stukje tekst ;) :)
    Je hebt helemaal gelijk hoor. Gisteravond nog even met mijn man over gehad en hij zei gelijk daar ga je niet meer aan beginnen, je trekt het niet nu, en de baby groeit nu prima, ze doet het zo goed.
    De stress van de rare bevalling (nou ja de nasleep) komt er nu een beetje uit, dus dat zal ook meespelen in mijn gevoel.
    Het is dus ook een combinatie van de nasleep, het niet lukken, kraamtranen.

Heb vanmorgen nog wel even de vk gebeld, zij gaf ook aan dat ik absoluut de juiste beslissing heb genomen. Dat scheelt, is goed om te horen als je twijfelt ;)

Nu nog een stukje acceptatie, maar ook dat gaat vast elke dag beter.

Ik wist trouwens niet eens dat je hormonen kon nemen voor de bv! (Niet dat ik dat nu ga doen hoor..) Jij hebt flink je best gedaan zeg, vond je het niet moeilijk om te stoppen? Of was het wel een opluchting?

11. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Ik heb het er heel moeilijk mee gehad... ik voelde me echt falen als moeder. Heeft ook nog wel een tijdje geduurd voor ik het geaccepteerd had hoor!

Uiteindelijk blij dat ik heb doorgepakt en lang leve de kunstvoeding! Als ik zie dat ons meisje het goed doet, dan zijn al mijn twijfels van eerst snel weer verdwenen hoor.

12. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    bij de eerste gestopt wegens psychische klachten mede doordat de bv niet op gang kwam en het kindje niet aanhapte achteraf altijd wel spijt gehad dat ik het zo snel whad opgegeven.

bij de 2de dacht ik eerst kv te gaan geven om alle stress te voorkomen. maar toch op het laatst besloten bv te geven en wat een genot zeg het gaat nu echt super goed. dus bij een twwede hoeft het niet zo te gan als bij een eerste.
    ik lig nu in het zh omdat ik zelf vanalles heb en het is nu effe knokken voor de productie maar probeer toch door te zetten dan ik hoop dat ik door niet hoef op te geven

13. AnneThamar

Sterkte! Idd bij een eventuele 2e zou ik het sowieso weer proberen!

MayD: zo voelt het hier idd ook, maar mn omgeving vind dat een beetje onzin, maja daar doe je niets aan. En als ik haar zie drinken dan is dat geweldig en verdrietig tegelijk.

14. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    ik ben bevallen met een spoedkeizersnee na een heftig begin, ik wilde absoluut bv geven, dat stond vast.

mn bv kwam na 5dagen op gang, toen was mn meisje erg afgevallen, en kreeg bijvoeding. op dag 6 mocht ik naar huis, waar mn 'hebamme' kwam. (een hebamme is een duitse vroedvrouw, hier geen kraamhulp, maar de hebamme komt zo'n 8 weken lang om je te begeleiden, eerst elke dag, daarna nog zeer regelmatig, afhankelijk hoe het gaat.)

ik vertelde dat het erop leek dat mn dochter niet genoeg bij me kon drinken, ondanks erg vaak aanleggen, zij bekeek mn borsten en stelde helaas vast dat ik niet genoeg melkklieren had om haar ooit genoeg te kunnen geven, heb enorm verdriet gehad, ik wilde het zo graag, nu nog als ik andere moeders zie voeden, het voelt als falen......:(

dat is dus de reden, helaas

15. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

Daar ben ik het helemaal mee eens!
    Eigenlijk ook best wel eens goed dat er wordt vastgesteld dat er tegenwoordig teveel druk op vrouwen wordt gelegd over bv.

Als het je keus is om bv te geven, geloof ik best dat het heel mooi, fijn en intiem is maar als je er om welke reden dan ook voor kiest om geen bv te geven is dit ook je eigen keus.
    Om welke reden je ook besluit om te stoppen of geen bv te geven, het is allemaal de juiste reden omdat het je eigen keuze is.
    Ik vind het niet eerlijk dat vrouwen zich door 'opmerkingen' rot voelen en voelen alsof ze falen terwijl ze er misschien al genoeg verdriet van hebben dat het niet lukt.

16. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Helemaal mee eens Petra.

17. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik heb voor flesvoeding gekozen omdat ik chronische ziek ben,

tijdens de zwangerschap flink medicatie stop moeten zetten die wel erg belangrijk voor mijn lichaam zijn,
    wel heb ik door moeten gaan met prednison,

na de bevalling spoten ze in het infuus meteen medicatie zodat mijn lichaam weer de nodige dingen binnen kreeg die het 8 maand heeft moeten "missen"

deze medicijnen gaan niet samen met bv, wel had ik er voor kunnen kiezen te blijven stoppen met de medicijnen ,maar mijn ziekte was aardig aan het opvlammen en dan zou ik alleen nog dienen als voedmachiene en niet als mama, omdat ik niets anders zou kunnen dan in bed liggen, ik zou me nite meer kunnen bewegen en mijn eigen kind niet eens vast kunnen houden omdat ik daar dan te zwak voor zou zijn, en alle zorg zou dus op mijn man terecht komen,

de kraamafdeling raadde dat nog aan ook nog, dat ik bv zou geven, ik was wel heel ego bezig als ik voor fv zou gaan, kindje gaat boven alles en ik was gewoon een jonge moeder die er de tijd niet aan wou besteden, ik moest het maar over hebben voor mijn kindje,

ehhh nee sorry, ik heb heel veel voor mijn kinderen over, maar fv KAN gewoon, tuurlijk is bv beter, maar ik vind mijn gezondheid ook heel belangrijk, en de band die ik in de eerste weken met mijn kind opbouw ook, ik wil niet alleen als voedmachiene functioneren, ik wil mijn kindje kunnen oppakken en heen en weer kunnen wiegen, en lekker buiten wandelen, ik wil dus gewoon mijn medicatie !

daarom dus bij beide voor fv gekozen.

18. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    @ Mejojo: ik geef je helemaal gelijk hoor! En jouw kids hadden toch ook niks aan jou gehad als je eraan onderdoor was gegaan?

19. MamavanJayden

MamavanJayden Actief lid

13 feb 2008
    251
    1
    18
    Ik heb mijn eerste zoontje bij 1 jaar borstvoeding gegeven en het is ook best zwaar geweest ondanks dat de borstvoeding vanaf het begin af aan van een leie dakje ging. Toch vond ik het best vermoeiend. Maar ik heb het met liefde gedaan. Ik werkte toen niet en het was de eerste dus ik had alle tijd. Eigenlijk sinds ik een 2e heb weet ik pas echt wat de voordelen van borstvoeding zijn. Bij de 2e koos ik namelijk meteen voor flesvoeding. Ik kwam erachter dat dat niet zo makkelijk was als ik dacht. Flesjes elke dag in de sterilisator in het begin, bewaren in de koelkast, spenen regelmatig vervangen, overal een thermoskan mee naartoe nemen en een flesje koud water, poedertorens vullen enz.... Nee ik vond het best een gedoe. Dus of het me meer rust heeft geboden, nee ik denk het niet.

20. AnneThamar

Haha nee tis niet persee makkelijker ofzo..
    Het is idd een heel gedoe, helemaal vergeleken met: hoppa, t shirt omhoog;) (bij wijze van dan he...)

Deel Deze Pagina