waarom hebben jullie voor flesvoeding gekozen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door FloorMax, 10 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Kritiek die maar kort duurt en die niet diep gaat.
    Niemand zal een moeder die haar kind flest ooit van incest beschuldigen, een freak noemen, een geitenwollensok noemen of beschuldigen van banden met de maffia...

2. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Nee maar wel een slechte moeder, iemand die niks over heeft voor dr kndje of zelfs niet genoeg van dr kind houd... Lijkt me net zo erg.

3. AnneThamar

Nou zeg ik niet dat jij dt doet...

4. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Ik vind het erg dat als je flesvoeding geeft dat je kennelihk dan automatisch niet het beste voor je kind wil..

5. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Tja we zijn allemaal zielig en iedereen heeft kritiek. Is toch niet belangrijk wie het ergste ten onrechte van crap wordt beschuldigd?

6. AnneThamar

Nee dawas ook meer mijn punt, de een zegt dit en de ander zegt weer iets anders. Duss.... Zo blijf je aan de gang!

7. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Meen je dit serieus? Of heb ik iets gemist?

8. Partyrocker

Hahaha neeee tuurlijk niet:D, maar zo word er soms wel gedaan. Geef zelf vanaf 2mnd flesvoeding.

En waarom heb ik ervoor gekozen?
    Tsja, mijn mannetje bleef maar drinken en afvallen in het ziekenhuis was echt drama heb echt geen seconde een oog dichtgedaan daar, maar achteraf denk ik dat hij gewoon graag bij me was toen, maar had zelf het vermoeden dat ik nogal weinig voeding in mijn boobies had (familiekwaaltje), plus dat ik geestelijk niet zo lekker in mijn vel zat, plus dat ik er nogal op gebrand was mezelf weer "normaal" te voelen voor mezelf en voor mijn baby.

Achteraf heb ik er spijt van dat ik zo snel heb opgegeven en heel soms twijfel ik nog om hem gewoon weer aan te leggen (sta nogsteeds niet helemaal droog namelijk). Ik mis toch wel een beetje het intieme momentje met mijn baby, ookal zag ik dat toen niet zo. Maar goed ik weet het voor de eventuele tweede. Ga het dan zeker nog een keer proberen.

9. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Je kunt ook gewoon aanleggen als je dat prettig vindt.. ik sta hier praktisch droog tijdens mijn menstruatie maar mijn zoontje vindt het dan nog steeds prettig om te 'drinken.' MIsschien vind je zoontje de melk zelf minder belangrijk.
    Wel vervelend van je ervaring!

10. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    En de kritiek dat je een geitenwollensok bent of 'banden hebt met de mafia' vind jij dieper gaan? Ik wil hier geen 'wie krijgt meer of ernstigere kritiek-wedstrijd' aangaan. Iedereen heeft te maken met onzinnige vooroordelen. Wat ik wilde aangeven is dat hier een topic gaat over de redenen waarom mensen voor kv hebben gekozen, waarbij aan de orde komt dat sommigen zich bekritiseerd voelen door hun keuze, en prompt komt er een reactie waarin precies de zo vaak gehoorde kritieken nog even worden opgesomd. En correct me if I'm wrong, maar ik heb niemand in dit topic kritiek horen uiten op bv-mama's. Wees dan ook zo netjes om dat niet de richting van kv-mama's op te doen, juist in een topic als dit.

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Tip voor alle dames hier.. negeer vooral bepaalde posts als zij geen antwoord geven op de hier gestelde vraag. Dat is veel beter voor je eigen gemoedstoestand en voor de rust in dit topic.
    Sommige mensen hebben namelijk een roeping.. en hoewel geloof hier niet 'mag' mag vervelend doen wel... jammer

12. Partyrocker

Ja ik heb ook een hele tijd tijdens het afbouwen nog 1x
    op een dag aangelegd. Voor de gezelligheid. Weet nog dat de vk in het ziekenhuis dat heel goed begreep en dat was wel fijn, voelde me er zelf raar bij dat ik dat echt even gezellig en knus vond. Maargoed heb door zwp echt een stuk meer heb geleerd over bv hoop dat ik het de volgende x langer uithou:D. Voor nu doet hij het goed op de fles en pff hij is alweer bij een half jaar. Gaat zoooo snel.

13. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Dnze22, heb je nu nog steeds melkproductie dan? Dat houdt ook lang aan zeg, grappig.

14. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Pfftttt gelukkig maar, ik was al bang dat ik voor de verandering een keer mijn hormonen en frustraties moest gaan "misbruiken" :p

Ik ben nog steeds op zoek naar van welk merk de speen is waar Lisa zo goed uit drinkt. Vlgens het ziekenhuis was het een avent speen en compatible met onze NUK flessen, nou vergeet het maar. Gelukkig heb we er een flink aantal meegekregen en passen ze op de enigste fles die we in huis hadden een difrax fles.

Dit maakt de plotselinge omschakeling van borst naar fles extra moeilijk voor mij. De borstvoeding heeft vanaf de bevalling geen kans gehad. Ik was zo verschrikkelijk ziek, dat mij na 2 dagen me klem is aangeraden om de boel niet via een pomp op gang te gaan brengen, maar de pillen in te nemen o het te stoppen. Gelukkig werkte het goed en heb ik totaal niet gelekt.

15. Partyrocker

Ja bizar heh... het spuit er niet meer uit maar er komt nog wel iets uit. Heb me laten vertellen dat het weer volledig op gang te brengen is als je nog niet helemasl droogstaat. Maargoed, van mij mogen de hormonen nu wel weer ff in t gareel aub hahaha.

16. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ik heb ook niet zoveel met bv.
    en wilde weer af en toe een wijntje drinken na de ks!
    had ik echt gemist... die gezelligheid met een wijntje!
    en ik wilde weer alles kunnen en mogen eten, ook gekruid eten etc etc.
    Kortom idd ik wilde mn eigen lichaam weer terug, hoe mooi en bijzonder en geweldig ik het vond om zwanger te zijn!!!

en neeeeeeeeeeeee ik ben geen alcoholiste!!! ;)

17. Partyrocker

Lol moet zeggen dat ik mijn wijntje ook wel eens miste hoor hahaha.

18. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    HIHI ik ook!
    en was blij dat ik weer af en toe een wijntje kon meedrinken!

en dat mn man heel gemakkelijk ook zelf een voeding kon geven ;)

19. AnneThamar

Ha de wijn heb ik ook wel gemist haha maar was geen reden om het niet te doen. Toen we hadden besloten om de fles te geven heeft mn man snel een fles rose koudgelegd :D;)

Ik ben erg beroerd geweest na de bevalling en nu nog steeds niet hersteld, g moe door bloedverlies ed.
    Dus nu is het extra fijn dat mn man snachts de voedingen kan doen!

20. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    Anne Thamar ,

sterkte met je herstel! Je bent ook nog maar net bevallen zie ik.
    Nog van harte!
    Ik hoop dat je snel wat opknapt,

Enne idd fijn dat je man ook de voedingen kan doen!

;) lekker genieten van je roseetjes ;)

Deel Deze Pagina