Aan alle wijndrinkende dames! drink met de volgende keer er ook eentje voor mij! Dankzij de bloeddrukmeds mag ik nu dus nog geen wijn of iets anders.
Welke heb je dan? Ik mocht toen de tijd wel met bloeddrukmedicatie alcohol, maar dan maar 1 glaasje. Maar ik miste het idd ook wel, maar ben daarvoor niet gestopt. Ik heb 9maanden lang eigenlijk ook niet echt de zware behoefte eraan gehad. Kreeg alleen rond de 4 maanden ineens zo trek in een koud biertje met bitterballen , hormonen.
Gaaf Trouwens best veel heftige bevallingsverhalen hier. Respect hoor, wat kan het ook een klus zijn. Enne er is alcoholvrij bier Dnze
Hihihi, dat vind ik zo stom, alcoholvrij bier in de blije doos, maar blijkbaar zijn er toch mensen blij mee gemaakt!
5 verschillende soorten dus ik waag me er niet aan. tijdens de zwangerschap ook geen behoefte aan, wilde daarna borstvoeding doen en dus ook geen alcohol. Wij zijn geen mega drinkers maar af en toe een wijntje of lekker glaasje likeur lusten we wel.
Ik heb niet alles doorgelezen, maar wel een aantal pagina's Ik ben ook gestruikeld over de opmerkingen over dat ik niet het beste voor mijn kindje zou willen omdat ik geen bv wil geven. Uiteindelijk is dit maar goed gebleken ook. Mijn zoontje is nu net een weekje oud en hij bleek een luie eter te zijn volgens de kraamverzorgster. Kwam erop neer dat hij dan waarschijnlijk aan de tiet was gaan hangen wachtend tot het erin gegoten werd. Hij dronk in het begin ook echt het minimale in etappes, zwaar vervelend. Nu is dat wel beter, maar ik moet er niet aan denken dat dit met bv ook zo zou gaan.... zou er denk ik helemaal gek van worden en hij ook van de honger. Ik wou sowieso geen bv geven omdat ik mijn lijf zo snel mogelijk weer terug wou en ik voelde me er gewoon niet goed bij. Ook nu ik de fles geef heb ik er geen spijt van dat ik het niet geprobeerd heb. Kleine man is tevreden, mama ook
Das toch mooi? Je hebt op een prettige manier er afscheid can kunnen nemen. En gefeliciteerd met de verhalfjaardag!
Wat ik vervelend vind is dat je als moeder soms het idee krijgt dat je alles fout doet, en dan maakt het niet uit wat je doet. Er zal altijd iemand zijn die kritiek geeft. En mensen herinneren zich kritiek beter dan complimentjes. Ik durf te wedden dat de moeders die zich om wat voor reden bekritiseerd voelen ook vaak genoeg te horen hebben gekregen dat ze het goed doen en dat ze groot gelijk hebben. Alleen het geheugen voor positieve dingen is korter als voor negatieve dingen. Zes mensen zeggen 'goed van je' twee mensen zeggen 'wat stom'...en wat onthoudt men....? Niet die zes, maar die twee.
Tja, dat ben ik wel met je eens inderdaad, kritiek heeft meer impact dan complimentjes. Daarom vind ik het ook zo niet nodig om elkaar te bekritiseren. Iedereen heeft zo zijn eigen ideeën over wat het beste is, en zo lang we het niet over schadelijke gedragingen hebben (mishandeling, verwaarlozing) ben ik van mening dat het meeste in principe oké is. De 1 vindt dit belangrijk, de ander weer iets anders, maar zo lang je altijd maar het beste met je kind voor hebt, is wat mij betreft iedere keuze gewoon goed. Ik zal in ieder geval nooit een andere moeder bekritiseren als ze iets anders doet dan ik dat zou doen. Ieder zijn ding.
Probleem is dat sommige mensen zo ingetuned lijken te zijn op kritiek dat ze naar alles luisteren wat ze horen met het idee 'ik zal wel kritiek krijgen'. Iets simpels als een andere moeder die zegt dat zij met haar kind iet wel of niet deed wordt dan al als kritiek opgevat. Terwijl het simpele smalltalk was. Vandaar ook mijn opvatting dat de enige die je een schuldgevoel kan aanpraten jijzelf bent. Als je zeker weet dat je het goed doet, dan kan de rest van de wereld het anders doen, maar dat is dan het probleem van de rest van de wereld.
Hej dames, hier ook een tevreden flesvoedende mama! Wel bv geprobeerd, niet gelukt, helaas dan maar. Waar ik wel echt over ben gestruikeld, en ik ben benieuwd naar jullie mening; waarom geen informatie of reclame voor kunstvoeding onder de 6 maanden? Ik vind dit echt van de zotte. We leven toch niet in China ofzo waar dingen door de overheid opgelegd worden? Kunstvoeding onder de 6 maanden mag ook nooit in de reclame verkocht worden ( want..... Dan denken moeders ineens, hey, ik stop met borstvoeding?.......ofzo?... ) Ik vind het zo vreemd in een vrij land als Nederland.
Informatie mag wel hoor, alleen reclame mag niet. En dat is om borstvoeding te beschermen. Voor borstvoeding zijn nl. niet de miljardenbudgetten beschikbaar die er wel voor kunstvoeding zijn. Het is een wereldwijde afspraak. Het pushen van kv op plekken waar dat niet veilig is heeft nl. de afgelopen vijftig jaar heel veel kinderlevens gekost (vooral Nestlé is hierom heel berucht). De regelgeving is een kwestie van internationale solidariteit.
@ dirksmama, dat wist ik niet! ( mag duidelijk zijn Zou dit op deze manier helpen denk je? Had Nestlé zoveel invloed?
Heb hier toevallig in de viva mama een stuk over gelezen. Het is om aan te geven dat borstvoeding de beste voeding is voor de baby onder de 6 mnd. Daar mag geen reclame voor gemaakt worden ivm geld. Ook inderdaad omdat vrouwen in arme regio's met slechte watervoorzieningen kv gingen gebruiken, terwijl het zo duur was, dat ze er dan maar minder in deden. En minder kv geven én slecht water is nie goed nie voor de baby. OT: Ben met 4,5 gaan afbouwen. Was zo ontzettend brak en moe. Vond de combi peuter+baby+borstvoeden+werken+kolven ook echt lood zwaar worden. Later bleek dat mijn schildklier kaduuk was. Ben blij dat ik naar mijn eigen lichaam heb geluisterd en niet naar bepaalde mensen die vonden dat ik offers moest brengen om bv te blijven geven. Heb altijd geroepen: Ik wil bv proberen en er heus wel wat voor doen, maar zodra ik er tranen voor moet gaan overhebben, hou ik op. Fles is een prima alternatief.
Ik heb ervoor gekozen om fv te gaan geven, omdat ik medicatie gebruik die via bv doorgegeven wordt aan mijn kindje. Aan het eind van mijn 1e zwangerschap hebben we hierover een gesprek gehad met een kinderarts en hij ontraadde mij bv te geven. Ons 2e kindje zal om dezelfde reden fv krijgen. Ik vond het toen erg vervelend dat er bijna geen info te vinden was. Om mezelf een beetje in te lezen over fv. Er mag geen info gegeven worden via tijdschriften, advertenties of website's van bijv. babyvoedingsfabrikanten. Dat wordt allemaal bestempeld als reclame maken. Je moet echt zelf op zoek naar info. Gelukkig kon de kinderarts ons al veel vertellen. Maar zo heb ik de eerste 3-4 weken het gevoel gehad dat we iets niet goed deden. We gaven de juiste hoeveelheid voeding, maar kwamen nooit aan de aangegeven tijd tussen 2 voedingen. Onze zoon had altijd al eerder honger en lag dan ook al echt te huilen. Het enige advies dat we kregen was dat we de tijd moesten zien te rekken. We er niet aan toe moesten geven door hem eerder de fles te gaan geven en dat het kwam omdat het ons 1e kindje was en we onervaren waren. Totdat ik na een week of 4 toevallig ergens las dat ha voeding lichter verteerbaar is en het dus geen wonder was dat onze zoon eerder honger had...hij kreeg ha voeding. Toen hoorde ik ook pas van jbpm en zijn we dat gaan gebruiken en kregen we een heerlijk tevreden mannetje. Had ik dat eerder geweten. Dan had ik nooit zo aan mezelf getwijfeld en had ik veel eerder naar mijn eigen gevoel geluisterd.
Al die dingen die je noemt zijn ook reclame. Maar via de websites kun je zat info vinden hoor. Om de wetgeving te omzeilen maken de fabrikanten nl. Opvolgmelk met dezelfde naam al de nummer 1. Vooropvolmelk mogen ze nl wel reclame maken, en wat ze schrijven over bijvoorbeeld opvolgmelk voor hongerlapjes of krampjes is regelrecht toepasbaar op de nummer 1 voeding. Die opvolgmelk wordt gemaakt voor problemen die je vooral de eerste 3 à 4 maanden zieten bestaat eigenlijk alleen maar om het reclamebord t omzeilen. Daarnaast, het is voor elke verse moeder moeilijk om info over voeding e vinden. Ook over bv is het vaak lastig goede raad te krijgen, n naar al te vaak spreken deskundologen elkaar tegen. Wat je medicatie betreft, heb je wel een gehoord van Thomad Hale? Er is namelijk veel meer bekend over medicatie bij bij bv dan veel artsen in Nederland (willen) weten en vaak wordt ten onrechte gezegd dat moeders niet mogen voeden terwijl het best kan. Niet gezegd dat dat in jouw geval zo is, maar ik ken moeders die dachten dat het met simpele dingen als amoxicyline of rigoureuze l niet meer mocht.