Buik

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Pookie, 26 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pookie

    Pookie Lid

    22 mrt 2007
    97
    0
    0
    In maart dacht ik zwanger te zijn. (Zie onderstaande link voor het hele verhaal.)
    http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... ght=pookie
    Dit bleek niet zo te zijn volgens de test.
    Nu 2 maanden later is mijn buik uitgegroeid tot een ballon! :confused: Ik ben hiervoor naar de huisarts geweest 3 weken geleden. Zij dacht dat het mijn darmen waren en ik moest veel drinken en groente/fruit eten. Daar heb ik me ook goed aan gehouden.
    Maar ik heb hier nu al vanaf april last van. En het wordt alleen maar erger! Zelfs 's morgens is mijn buik veel dikker. Mijn riem kan de kast in want alle broeken passen me nu.
    Ik moest van mijn huisarts de menstruatie afwachten en als die anders was dan normaal moest ik weer contact opnemen. Nu heb ik deze week mijn stopweek gehad, maar ik heb alleen maar bruine afscheiding gehad. Tevens is mijn rugpijn deze keer ook weggebleven. Normaliter is mijn rug prominent aanwezig tijdens de stopweek. :rolleyes:
    Zijn er misschien hier mensen die ook wel eens last hebben gehad van hun darmen? En hoe ontwikkelde je buik zich toen?
    Ik maak me echt zorgen dat ik misschien toch wel zwanger ben. Mijn borsten zijn ook aardig gegroeid... Heb een maat groter nodig nu.
     
  2. Adine

    Adine Fanatiek lid

    12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Heb je ondertussen nog een test gedaan?
     
  3. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    kan je niet vragen of ze een echo kunnen maken bij de gyn?
    dit lijkt me ook zo onzeker
     
  4. Pookie

    Pookie Lid

    22 mrt 2007
    97
    0
    0
    Ik heb volgens mij in april de laatste test gedaan.
    Ik zat ook al te denken om te vragen om een echo, maar ik weet niet zeker of ze dat zo makkelijk doen.
     
  5. Tanja20

    Tanja20 Fanatiek lid

    6 sep 2006
    2.958
    0
    0
    je kan het proberen, die onzekerheid is ook niets... ik zal wel een verwijskaart vragen..

    (Mischien eerst nog een test doen ?)
     
  6. Pookie

    Pookie Lid

    22 mrt 2007
    97
    0
    0
    Ik kan het inderdaad even proberen.
    Dinsdag ga ik eerst even naar de huisarts toe, aangezien ik contact moest opnemen als mijn menstruatie anders was dan normaal. Ben benieuwd wat zij gaat zeggen.
     
  7. Platliggertje

    Platliggertje Fanatiek lid

    11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    niet iedereen test positief hé, bij mij was het tijdens de gehele eerste zwangerschap niét te zien op gelijk welke test...
    gelukkig op de tweede en deze derde zwangerschap wel.
    Ik hoop voor je dat je een echo krijgt, dan heb je tenminste zekerheid en kunnen ze verdere onderzoeken doen als je niet zwanger blijkt te zijn (al hoop ik voor je dat als je wel zwanger bent alles perfect in orde is!)
     
  8. YvonneM

    YvonneM Lid

    27 mei 2007
    55
    0
    0
    Als ik jou was zou ik echt een test doen. Als die negatief uit komt misschien even langs de verloskundige, kunnen ze er daar ook even naar kijken.

    Of ze gelijk een echo maken betwijfel ik, maar nee heb je...
     
  9. bengeltje86

    bengeltje86 VIP lid

    6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    heb je mischien een foto ben wel eens benieuwd hoe het er nu uitziet verschil tussen 2 maand terug en nu :oops:
     
  10. Iloon

    Iloon Fanatiek lid

    5 mei 2007
    2.583
    0
    0
    Huismama
    Maastricht
    Zou een doorverwijzing vragen
     
  11. CreaLinda

    CreaLinda Bekend lid

    31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Die ballon heb ik dus ook en ik ben wel zwanger. Ik wil je geen valse hoop geven, maar idd bij sommige mensen test de test gewoon negatief.

    De huisarts kan een bloedtest doen, of idd een echo.
    Ik zou het toch met hem/haar even overleggen.

    Linda
     
  12. Pookie

    Pookie Lid

    22 mrt 2007
    97
    0
    0
    Weer bedankt meiden voor jullie reacties!
    Ik heb wel foto's gemaakt maar die staan op mijn telefoon. Ik kan wel een beetje uitleggen hoe het er nu uit ziet. Onder mijn navel is het opgezet. Het staat echt een beetje naar voren. En wat vooral veranderd is: vlak boven het schaambeen is het opgezet. Dit was eerder nooit!
    Ik ga morgen de huisarts bellen. Ik hou jullie op de hoogte. ;)
     
  13. Pookie

    Pookie Lid

    22 mrt 2007
    97
    0
    0
    Ik heb de huisarts gebeld en ik kan vrijdag terecht. Ben erg benieuwd wat ze zal zeggen.
    Het valt me op dat mijn buik 's ochtends nu ook al erg dik is. 's Avonds wordt dat natuurlijk nog erger.
    Het zou toch raar zijn als er echt wat zit... :confused:
     
  14. Jessica24

    Jessica24 Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Gelukkig dat je vrijdag terecht kan ;)
    Hou ons in iedergeval op de hoogte!

    jessica
     
  15. Pookie

    Pookie Lid

    22 mrt 2007
    97
    0
    0
    Ik hou jullie zeker op de hoogte. ;)
    Heb nog wel een vraagje: rond 12/13 weken komt de baarmoeder boven het schaambeen uit. Maar wat voel je dan precies vanaf de buitenkant? Ik voel bij mezelf wel een soort randje boven het schaambeen. En daaronder is het heel zacht, alsof er een bal met vocht onder zit.

    @Bengeltje86: Ik heb op internet gezocht naar een foto van een buik die vergelijkbaar is met die van mij op dit moment. Mijn buik lijkt heel erg op deze buik qua vorm, alleen steekt mijn buik nog wat meer naar voren.
    [​IMG]
    (Dit is een '7 weken buik'.)

    Ik heb deze foto van een engelse/amerikaanse site gehaald, dus hopelijk is het niet erg dat ik deze foto gebruik... :oops:
     
  16. Baukje81

    Baukje81 Lid

    29 dec 2006
    63
    0
    0
    Noord-Nederland
    He Pookie,

    Ik heb precies hetzelfde. Dacht dat het na een tijdje wel over zou gaan door goed te drinken en gezond te eten. Nou, ik heb het gevoel dat het bij mij ook steeds erger wordt. En ook in de ochtend, dan is ie ook al erg bol. En dan als ik goed getafeld heb, dan is het pas een ramp. Ik heb ook al zoveel dingen gedacht. Heb zelfs een aantal keren een test gedaan, omdat ik het echt niet vertrouwde, maar...negatief. Dus wat het is, ik heb geen idee. Kan gewoon naar het toilet, soms moeilijk, soms erg makkelijk. Ik had het al toen ik nog aan de pil was. Ben daar nu net vanaf. Ben erg benieuwd of dat ook verschil maakt. Zit nu in de eerste cyclus zonder.
    Die foto die je liet zien is trouwens erg herkenbaar.
    Maar goed, allemaal erg herkenbaar. We zullen zien :( .

    Groetjes Baukje.
     
  17. Pookie

    Pookie Lid

    22 mrt 2007
    97
    0
    0
    Hoi Baukje

    wat raar he?! Hoe lang heb jij er al last van?
     
  18. Baukje81

    Baukje81 Lid

    29 dec 2006
    63
    0
    0
    Noord-Nederland
    He Pookie,

    Ook al vanaf maart ofzo. Ik vat het echt niet. Maar voel je dan ook geen eisprong ofzo? Misschien heb ik er over heen gelezen (of ik ben gewoon vergeetachtig :( ), maar heb je wel of geen menstruatie? Ikke wel namelijk, alleen waren de laatste wel anders.

    Groetjes Baukje.
     
  19. Jessica24

    Jessica24 Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Als je buik er zo ongeveer uitziet zou je indd zeggen van wel ja...
    En hoe je het beschrijft :(

    jessica
     
  20. moonique

    moonique Bekend lid

    28 nov 2006
    663
    0
    0
    Drachten
    De baarmoeder komt pas achter het schaambeen vandaan na de 12e week. Opgezette buik voor de 12e week komt door lucht in de darmen. Met 7 weken is de vrucht niet groter dan 1cm. Het kan voorkomen dat men negatief test en toch zwanger is maar dat is wel heel uitzonderlijk. Als je toch zeker weet dat het een zwangerschap moet zijn, moet je inderdaad naar de huisarts gaan en daar een bloedtest laten doen.
     

Deel Deze Pagina