Waarom heeft niemand mij verteld dat..

Discussie in 'De bevalling' gestart door Lenne, 14 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Karinnetje82

Karinnetje82 Bekend lid

9 jan 2008
    537
    0
    0
    Dat borstvoeding echt niet vanzelf gaat en je er echt wel in moet verdiepen. Ik dacht ik doe het wel even maar dat viel zwaar tegen.

oei, de eerste keer poepen, na mijn 2de bevalling heb ik er bijna een week over gedaan. De kraamverzorgster begon al te dreigen met een clisma! En dan niet te spreken over aambeien die ik daarvoor nog nooit had gehad.

Die onzekerheid, de eerste weken maar eigenlijk gewoon het hele eerste jaar. Al had ik dat gelukkig bij de 2de helemaal niet. Dat is ook waar wat ze zeggen, bij een 2de kindje gaat je alles veel gemakkelijker af.

En het is echt niet bij iedereen altijd zo'n mooi roze wolk. Al heb ik dat gelukkig bij de 2de wel zo ervaren, want het is wel een geweldige ervaring om gelijk vanaf het eerste moment smoorverliefd te zijn op je kindje. Neemt niet weg dat ik nu wel helemaal gek ben van mijn oudste lieve mannetje.

Heel veel herkenbare ervaringen trouwens, leuk om te lezen.

2. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    Gefeliciteerd! Wel vroeg zeg, net37 weken? Spontaan of omdat je het niet meer trok? maar datsoort weeën zijn echt verschrikkelijk ja, thuis kon ik ze nog wel opvangen, met behulp van ml, maar toen ik in het ziekenhuis op t bed moest blijven, wist ik het echt even niet meer (was ook kapot van vermoeidheid, hielp ook niet echt zeg maar...)gelukkig had ik verder geen bekken problemen, hoop dat het snel weg zakt! Succes!

3. Lara11

Lara11 Niet meer actief

ik bedenk er net nog 1. Niet tijdens de bevalling, maar erna...
    Waarom heeft niemand mij vantevoren verteld dat je in de kraamweken af en toe in paniek wakker wordt en je onmiddellijk rot zoekt naar je baby, omdat je denkt dat je baby bij je in bed of op je borst ligt! Ik had dit heel vaak maar mijn man ook! (echt grappig, ik werd een keer wakker omdat hij heel teder en zacht zijn handen om mijn hoofd hield.... hij dacht dat de baby in bed lag en probeerde haar voorzichtig op te tillen... dat is mijn hoofd hoor, haha!)

4. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ja, dat hadden wij ook. Heel apart. ZO ineens wakker worden en dan "Waar is L."? Dikke paniek soms; lag ze gewoon in d'r ledikantje.

Had jij ff geluk dan;) Heb echt wel zeker 6 weken gevloeid.

5. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Dit bij mij bijna een jaar heeft geduurd. Alleen werd ik iedere nacht onrustig wakker omdat ik dacht dat ik op ze lag. En dat terwijl ze nooit 1 dag bij me in bed hadden gelegen. Achteraf bleek het een gevolg te zijn van de onverwerkte vroeggeboorte....

6. Vrouwenmantel82

Vrouwenmantel82 Actief lid

11 dec 2011
    428
    0
    0
    Verzorgende ig van beroep
    Bij den bosch
    *dat een bevalling ook heel rap kan gaan. Ook bij de eerste. Anderhalf uur weeën maar en maar 4 minuten persen. (ik dacht dat ik met die pijnelijke weeën nog 12 uur door moest, maar toen de verpleegster zei dat hij binnen een uur al geboren zou zijn, vond ik het ineens niet meer zo erg. Hij was er 20 minuten later)

*dat mannen ook last van kraamvrouwen tranen last kunnen hebben. En nog steeds heel emotioneel wordt als hij aan de bevalling denkt.

*borstvoeding soms wel 4 dagen later echt op gang komt.

7. ano

ano Fanatiek lid

12 jul 2009
    2.296
    351
    83
    ....dat weeen niet zon pijn deden en net op tijd in het ziekenhuis was omdat ik eerst niks voelde.

.....dat een eerste bevalling zo snel kon gaan

.....dat je niet altijd altijd last moet heb van kraamtranen hier riep de kraamhulp maar de eerste week komen de kraamtranen maar ik heb nergens last van gehad

8. diana1990

diana1990 Lid

16 jul 2011
    75
    0
    0
    NULL
    NULL
    na de bevalling opeens straie kan hebben .
    mijn bevalling is heel snel gegaan ( zie breke van de vlieze tot bevalling 2uur en 30 min) het daardoor in 1 keer veel is opgerekt je straie kreeg

9. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Oja, niet ik had dit maar m'n man: zat ie ineens rechtop in bed, zag ik 'm lichtelijk in paniek zoeken, waar is ie...eeh wie...S.tijn...die ligt op z'n eigen bedje lief...oké en weg was ie weer, heeft ie wel een paar keer gehad :D

10. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Zo herkenbaar! Ik heb mijn vriend bijna verwond (krabben :D) en gegild dat hij van onze dochter af moest gaan. Ze heeft overigens nog nooit bij ons in bed geslapen. Toch sprong mijn vriend in paniek uit bed, omdat hij direct geloofde dat hij op haar lag.

11. Stier11

Stier11 Bekend lid

26 mei 2008
    811
    0
    16
    Begeleider van jongeren met gedragsstoornissen
    Huisje Weltevree
    Oh ja, dat is heel herkenbaar! Heb ik al een paar keer gehad, echt eng!

12. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    O zo herkenbaar!
    Had het eerst elke nacht, nu gaat het al beter. Maar vannacht deed ik ineens weer de lamp aan en heb ik in paniek onder het dekbed naar ons meisje gezocht.. die gewoon in haar wieg op haar eigen kamer lag ;)

13. Hanuna79

Hanuna79 Fanatiek lid

10 nov 2009
    1.379
    0
    36
    Huisvrouw haha
    Spijkenisse
    Waarom heeft niemand mij verteld dat..

bevallen van een eerste ook enorm snel en pijnloos kan gaan.
    in de ochtend braken mijn vliezen en ik heb toen dik 8 uur moeten wachten tot de eerste weeën kwamen,
    dat waren enorme lichte menstruatie krampjes en na een uur kreeg ik een weeënstorm met daarbij enorme persdrang, na een kleinhalf uur mocht ik echt gaan persen omdat de kv en vk stagiere nog niet aanwezig waren, na 20 min geperst te hebben kwam onze zoon ter wereld, dus de bevalling heeft bijna 2½ uur geduurd, de vk stond zelf versteld dat het zo snel was gegaan. de placenta kwam er na 10 min ook makkelijk uit geen last van gehad, wel was ik een klein beetje gescheurd maar van die hechtingen heb ik ook niks gevoeld, de weeën waren voor mij ook niet pijnlijk alleen vervelend die persdrang, het was dus de ideale bevalling.
    hopelijk gaat de volgende netzo maar dat zal wel niet :D

De eerste week heb ik ook alleen maar in de douche geplast :)
    vond het echt lekker fris omdan meteen erachteraan de douchen
    het vloeien heeft ook maar een kleine week geduurd gelukkig

De eerste keer poepen man! dat was echt een hel!! :x

14. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Hahaha ik kom niet meer bij :p

15. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    heerlijk dit topic :) en ook meteen wat dingen om te onthouden :)

Ik ben bij de eerste bevallen door middel van ks..
    en dat ging ongeveer zo..
    ik zat er echt doorheen door zware rugklachten bekkeninstabiliteit en niet meer normaal slapen.. was echt op..

dus werd ingeleid bijna een week lang.. waarom heeft niemand mij verteld dat het inleiden gewoon ook bijna een week kan duren ZONDER enig resultaat?

ik dacht hehe word ingeleid nu gaat het gebeuren ok misschien niet vandaag maar dan morgen wel.. niet dus..
    elke dag 2x gel en dan toucheren sorry niks veranderd :(

zoooo frustrerend en demotiverend..
    een dag kreeg ik wel weeen en leek het echt door te zetten maar nee hoor.. gebeurde toch niks en moest rap van de verloskamers af omdat er een spoedgeval kwam...

de vrijdag heb ik gezegd als jullie nu niks doen ga ik naar huis in mijn eigen bed slapen ik kan niet meer op of neer in dit bed.. dat was goed volgende ochtend terugkomen ..
    met het idee gebeurt toch niks vandaag zal wel morgen worden (die dag zou nl rustdag zijn als er niks gebeurd was)

en dan krijg je deze, waarom heeft niemand mij verteld dat een gyn ook gewoon een cm ontsluiting kan forceren met haar hand en dat heeeeel veel pijn doet? zodat ze je vliezen kan breken en je hopelijk toch bevalt die dag..
    jezus wat deed dat zeer!

na infuus hele dag weeen volop.. maar er gebeurde 0,0!!!!

kreeg ruggenprik aangeboden en voelde me weer happy haha.. maar nog ondanks het relaxte gevoel en geen pijn gebeurde er iets.. dus werd het een ks..

en waarom heeft niemadn mij ooit verteld dat je ook tijdens een ks een deel hebt dat je veel ppijn kunt hebben als ze adar aan de gang gaan??? ik vloog zowat tegen het plafond, ok het duurde mischien hooguit 2min maar het leek veel langer haha...

maar een voordeel het herstel van de ks viel me 200% mee!

moet wel zeggen dat ik deze keer wel erg bang ben dat het weer zo gaat lopen en dat ik daar echt als een berg tegenop zie :(

16. Stier11

Stier11 Bekend lid

26 mei 2008
    811
    0
    16
    Begeleider van jongeren met gedragsstoornissen
    Huisje Weltevree
    Stampvamp, dat klinkt net als mijn bevalling! Alleen voelde ik niets tijdens de ks, gelukkig. Maar de aanloop, en inderdaad dat forceren van ontsluiting, dat is bij mij ook gebeurd. Wat een ramp was dat...

17. Lara11

Lara11 Niet meer actief

:D grappig he... het was zoooo raar om mijn eigen man zo mee te maken. Het was ook aandoenlijk... Maar dat hij niet doorhad dat hij geen baby maar een kop met haar (!) in zijn handen had...

18. Zo verschrikkelijk leerzaam dit topic. Je zou ze eigenlijk alle reakties moeten bundelen en in boekvorm uit moeten geven.

19. Survivor

Survivor Bekend lid

23 okt 2011
    749
    8
    18
    Kokkin, knuffelaar, wasvrouw, schoonmaakster.. Mam
    Flevoland
    Wat een fijn topic. Ik moet nog, maar ben zo wel een beetje meer voorbereid, aangezien er wat dingetjes tussenstaan die niemand je in de loop der jaren verteld of die je niet meekrijgt natuurlijk.
    Veel vrouwen die zijn bevallen in mijn familie en je weet dat het allemaal anders lopen kan.
    Weet niet of het toegestaan is, maar hieronder dingen die familie van mij nooit verteld is van tevoren:

Mijn moeder

* er na uitscheuren ook gehecht kan worden zonder verdoving wat nog pijnlijker was dan de hele bevalling zelf, omdat ze denken dat je toch niks voelt..
    * bevallen dus niet zo pijnlijk hoeft te zijn als velen beweren
    * je niet altijd schreeuwt tijdens het persen
    * de verpleegkundigen/verloskundigen in paniek kunnen raken als je niet schreeuwt

Een nicht
    * dat een ruggenprik voor een ks niet altijd werkt en je dus alles voelt wat ze doen..
    * en dat dit bij alle 3 kan gebeuren

Zullen er vast nog meer zijn die ik in de loop der jaren gehoord heb, maar dit zijn er aantal.
    Het is voor ieder mens natuurlijk afzonderlijk hoe een bevalling gaat en niet alles hoeft bij iedereen te gebeuren heb ik al wel gemerkt.

Zal het topic zowiezo blijven volgen.

20. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    handig! haha

Deel Deze Pagina