Waarom heeft niemand mij verteld dat..

Discussie in 'De bevalling' gestart door Lenne, 14 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ja, dat had ik ook niet bedacht. Ik kon ook niet plassen. Had nul aandrang maar liters in mijn blaas :) Vond het ook zo raar van ze, dat ze zeiden 'je moet plassen'. Ik hoef helemaaal niet! Heb een vochtinfuus gehad omdat ik idd de hele dag niks gedronken had zowat, maar dat was het probleem dus niet. Met de katheter liep er zo een emmer vol uit, en ik moest dus 48 uur blijven omdat ik volgens protocol zoveel opgespaard had (blijkbaar mag je na 24 uur naar huis als je blaas minder op knappen stond dan de mijne :(). Dat werden 3 dagen omdat ik na 2 dagen nogsteeds niet kon plassen :$:)

Ik heb me nog nooit zo'n idioot gevoeld ;)

2. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Vervelend he ik vond dat echt het aller ergste dat ik nog langer in dat klote ziekenhuis moest liggen (lag er al 5 dagen ivm inleiden) dus meiden probeer genoeg te drinken als je vliezen zijn gebroken en tussen de eerste weeen door enzo :)

3. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    Hopen dat dit hier ook lukt. Wordt ook 8-pondertje verwacht....

4. Etspaghet

Etspaghet Actief lid

21 sep 2011
    143
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat je je niet moet laten bang maken door dit topic ;)

Ik ben 25 maart bevallen van een prachtige zoon (8 pond)

Een aantal dingen:

Ga echt plassen tussen de ontsluitingsweeën, het was me wel verteld maar heb het niet gedaan (lukte me ook niet) en had een veel te volle blaas bij het persen.
    Met als gevolg een niet vorderende uitdrijving en ik met persweeën in de ambulance moest ;)

Dat hechten helemaal niet zo verschrikkelijk pijn hoeft te doen, was hooguit vervelend.

Dat je van een knip helemaal niks kunt merken!

Dat de bevalling en kraamperiode echt heel anders kan lopen dan je van tevoren bedacht had (dus maak je gewoon zo min mogelijk voorstelling)

Dat het me verbaast hoe snel je weer op de been kan zijn na een bevalling van ruim 15 uur met tangverlossing en knip.

Dat de placenta ook na 3 minuten al kan komen en je helemaal geen naweeën hoeft te hebben.

Dat vloeien ook mee kan vallen!

:)

5. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Daar keek ik ook zo naar uit! En toen kreeg ik een keizersnede en kon ik nog 2 maanden niet op mijn buik slapen ;):p:x:D;)

6. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    Waarom heeft niemand mij verteld dat...

-er ook hele heftige beenweeën bestaan die je niet weg kunt puffen :$
    -dat je je helemaal leegkotst tijdens de bevalling :$

7. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Dat het normaal schijnt te zijn dat pasgeboren baby's scheel kijken...

8. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Ik vond het uiteindelijk ook een verademing hoor, en liep ook al snel weer rond en kon n een paar dagen bij wijze van de trap alweer op en af rennen, maar die eerste keer, dat ze echt zeggen, ga maar staan, rechtop, en lopen!

9. Elies25

Elies25 Niet meer actief

Interessant!! Sommige dingen “wist” ik al uit boeken en tijdschriften, maar sommige dingen zijn echt goed om te weten, nooit aan gedacht!

Zit nu op p. 5 en heb al wat dingetjes:

Bidon staat op mn lijstje! Badlaken op bed ook goede tip!

Nooit geweten dat hechten zonder verdoving gaat, ik dacht op tv gezien te hebben dat ze een soort verdovingsspul erop spuiten, maar dat is dus niet zo? Achja, pijn heb je toch al gehad, dit kan er ook nog wel bij denk ik dan maar.

Dat aanhappen, hoe krijg je dat goed onder de knie?

Rugweeën heb ik wel over gelezen, een aanhoudende pijn, heel wat anders dan buikweeën. Ook bij zwangerschapscursus hebben we het daarover gehad en ook wat je eraan kunt doen. Geen overbodige luxe dus als ik zo lees.

10. Ranniej20

Ranniej20 Actief lid

27 dec 2008
    267
    0
    0
    Jaaaaaaaaaaaaaa! Dat wil ik ook! Kan niet wachten haha

11. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    Wow, ben pas op blz. 10 met lezen haha

Ik moet nog, maar vind dit zo'n tja.. 'leuk' topic!
    Ben ook totaal niet angstig of bang mbt. bevallen, ookal is het de 1e. Gelukkig heel nuchter ingesteld.
    En het is wel fijn sommige dingen van te voren te weten!

Thnx dames!

12. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Dames die nog ´mogen´: vertel je kraamhulp onmiddellijk (echt, bij het eerste contact!) dat ze het eerste pakje van je kindje NIET in de was gooit!!! Die van mij heeft alles gewassen en dat wilde ik helemaal niet!!!! Dan kun je zelf nog beslissen of je het gewassen wilt hebben of niet.

13. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38

Misschien beetje onozel van mij, maar waarom zou je het niet willen wassen?

14. Goldduke

Goldduke Bekend lid

29 jan 2011
    873
    2
    18
    Ik denk voor de geur?

15. Kassie

Kassie Actief lid

3 aug 2011
    107
    0
    0
    iets in de lucht
    La Herradura, Spanje
    Bedankt voor de info meiden!
    Hoop dingen wist ik echt niet...

16. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

* ijzer/staalpillen zorgen voor nog meer verstopping/harde ontlasting en je beter floradix kunt gebruiken!(en microlax :p)

* tepelkloven pijn doen vooral wanneer je ene tepel doormidden ligt en de kraamverzorgster je maar een doekje geeft om op te bijten, want "het hoort pijn te doen, borstvoeding geven"
    * elke keer aanhappen, afgezien van de pijn van het aanhappen, zorgt voor naweeen die nog pijnlijker zijn dan rugweeen!

* je ingewanden gekneusd zijn na een bevalling en dat elke keer bij het opstaan het voelt alsof je buikholte door je anus eruit zakt...
    * onder de douche plassen ineens niet vies meer is...
    * een spaflesje met drinktuitje heel handig is voor het spoelen, en je met lauw water (warm = au! koud = brrrr...) moet spoelen
    * kotex veel fijner zit dan dat dikke kraamverband, en etos ook huismerk mvb heeft zonder plastic!

* het na 3 maanden echt makkelijker wordt (voorbij met de krampjes en het huilen) en dat 9 maanden op - 9 maanden af geen fabeltje is ;)

* het het allemaal waard is wanneer je je man voor het eerst ziet huilen als hij zijn pasgeboren zoon ziet
    * dat je een jaar na dato nog regelmatig vol schiet wanneer je naar je prachtige kindje kijkt...
    * het alleen maar mooier wordt wanneer ze ouder worden :)

17. Zia86

Zia86 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.220
    1
    38
    Waarom heeft niemand mij verteld dat:

-Je weeen niet hoeft te kerkennen. Ik herkende ze met de 1e bevalling zeker wel! (ween storm) maar met de 2e bevalling dacht ik echt aan voorweeen, gelukkig toch maar gebeld (op aandringen van me moeder ;)) en toen had ik al 5 cm!

- Het super gaaf is om toch je bevalling te filmen (van de zijkant) je kunt het altijd van je filmcamera wissen! Ben zo blij dat ik het heb!! van allebei! En ook foto's van de weeen.

- Je na de bevalling als je ga plassen gewoon een paar liter in 1 keer plas! haha!

- Het eng is als je man weer moet gaan werken en dan na een tijdje zelf ook weer...(het is ff wennen maar het wendt snel hoor!)

18. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Over het algemeen word je voor het hechten wel verdoofd hoor. Ik tenminste wel.

Door te oefenen :D samen met je baby. Je moet het gewoon een paar keer doen en al snel het je het onder de knie.

19. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Wat is dat nu voor idiote KV geweest dan :$
    Tuurlijk het aanhappen is in eerste instantie even vervelend... maar het hoort echt niet aanhoudend pijn te doen!

20. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    -doorleiden van de weeen een weeenstorm ten gevolge kan hebben waar je verdomd van in paniek kan raken!
    -de gyneacoloog het risico van een ruggeprik niet aandurft aangezien dit de derde bevalling was
    -je door het persen met opgeblazen wangen na de bevalling met gesprongen aderen in het gezicht zit (gelukkig binnen een paar dagen weg)
    -een dacg en nacht weeen kan hebben en toch geen ontsluiting!

Deel Deze Pagina