Waarom heeft niemand mij verteld dat..

Discussie in 'De bevalling' gestart door Lenne, 14 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

een erg lakse die het liefst op de bank zat tv te kijken (huishouden, wat is dat?) terwijl ik moederziel alleen in bed lag omdat ik niks kon, dorst had, mijn kind huilde en ik niet uit bed kon om hem op te pakken.
    was blij dat ik na 2 dagen weer een week in het ziekenhuis werd opgenomen en dat na mijn ontslag mijn schoonmoeder 2 weken bij ons in huis kwam om voor mij en de kleine te zorgen. wat een drama waren die eerste weken, bah...

Helaas is het ziekenhuis ook niet bevordelijk voor de bv dankzij alle tegenstrijdige adviezen van de verpleegkundigen. (ondanks certificaat en protocolbesprekingen bij overdracht!)
    Toen ik thuis kwam lag mijn productie stil en waren mijn tepels finaal doormidden. AU! en moesten we over op de fles ivm extreem afvallen van Mini.

sorry voor t spuien :)

2. Elies25

Elies25 Niet meer actief

aha, toch maar eens aan VK vragen of ze weet hoe ze dat hier in het ziekenhuis doen.

Thanks!

3. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Waarom heeft niemand mij verteld dat...

Inleiden best mee kan vallen! Ik had me voorbereid op een hel die minstens 24 uur ging duren.
    Daar in tegen viel het 100% mee en was onze dochter er, na het doorprikken van de vliezen, binnen 10 uur! (Klinkt vooor sommige mss nog lang maar voor mij was dat echt rap!) en 3 keer persen!

4. Torties

Torties Fanatiek lid

20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    Wat een Superleuk en handg topic. :D eenden verder lezen nog. Veel dingen herken ik wel, enkele dingen niet maarja elke bevalling en beleving is ook anders.

Waarom heeft niemand mij verteld dat
    ;
    Borstvoeding aangemaakt wordt door je bloed en dat dat mede met je vermoeidheid de productie van BV de eerste dagen belemmert. Ik heb me zo zwak en falend naar mijn kindje gevoeld dat ik zonder pardon FV ben gaan geven, waar ik een poosje later heeeel erg spijt van had. (echter deed dochterlief het er super op )

5. Torties

Torties Fanatiek lid

20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    Oorspronkelijk geplaatst door wasmachine
    -dat je tijdens je bevalling nooit eerlijk moet toegeven dat je moet plassen en dat het niet lukt omdat je dan een catheter krijgt en dat is erger dan de hele bevalling :O

Klopt! Wel zeggen! Een volle blaas kan ook het komen van de placenta belemmeren! Daarom krijg ik bindende bevalling direct nadat de kleine er is, een katheter, om de geboorte van de placenta te bevorderen.

6. wasmachine

wasmachine Niet meer actief

Bij mij was het alleen geen volle blaas maar persdrang. :) Dus voor die paar ml'tjes die er uiteindelijk uit kwamen via de catheter een beetje overbodig. Maar goed, het is verder niet nodig dat ik anderen bang maak met mijn verhaal, want meestal schijnt persdrang te voelen alsof je moet poepen. Ik wist niet dat een volle blaas zulke gevolgen kon hebben.

7. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Even een gekke vraag misschien:

Maar als je thuis bevalt krijg je dan ook een catheter? Kan de VK die erin stoppen dan?:)

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    als het nodig is kan ze die er instoppen ja..

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ennuh, dat het herstel van een keizersneden echt enorm mee kan vallen en vlot kan gaan maar dat 3 weken na een keizersnede het niet zo'n succes is om te gaan hoelahoepen met je dochter haha.

10. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Vertel eerlijk bij je bevalling en in je kraam week hoe het met je gaat want alleen dan kunnen ze ingrijpen.
    En een kv die geen donder doet had ik er al lang uit gezet. Kraambureau bellen en weg ermee.

11. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Waarom heeft niemand mij verteld dat:
    - men in het ziekenhuis de ballen verstand had van bv, waardoor ik totaal niet begeleid werd bij het aanleggen, ondanks mijn vele vragen om mee te kijken en te helpen.

- en dat er tepelhoedjes in verschillende maten zijn?
    Omdat ik meteen na de eerste keer aanleggen al tepelkloven had, kreeg ik tepelhoedjes in het ziekenhuis, die dus veel te klein bleken te zijn.. en dat is zeer pijnlijk als het vacuum trekt.. auuuuuu!! Maar ja wist ik veel?
    Gelukkig zag de kraamhulp het meteen en die heeft mn moeder meteen om grotere tepelhoedjes gestuurd.. maar ja toen waren mn tepels al he-le-maal kapot tot bloedens toe en was mn zoontje al bijna 3 dagen oud.

12. Lara11

Lara11 Niet meer actief

yep, voor de geur. Het werd meteen in de was gegooid maar ik wilde nog heel graag zo lang mogelijk 'het moment' vasthouden. Alles gaat namelijk zo snel... En natuurlijk zou ik het echt wel gewassen hebben (als het vies was geweest) maar nu had ik daar ZELF de kans niet voor gekregen. Het is vooral een emotioneel argument, niet rationeel. (dat hoeft ook niet als je net gebaard hebt..:D)

13. juf85

juf85 Niet meer actief

dat kruidvat kraamverband en kruidvat nachtmaandverband er exact het zelfde uitzien, alleen je betaalt veel meer voor het naampje 'kraamverband'.

dat poepen net een bevalling lijkt na de bevalling...

14. juf85

juf85 Niet meer actief

ik lees ook over het spoelen met een bidon.
    Maar bij de apotheek kun je gewoon spoelflesjes kopen hoor. Met zo'n hele lange uhhh gebogen 'tuit/rietje' oid eraan.

15. klein hummeltje

klein hummeltje Bekend lid

10 okt 2010
    528
    0
    0
    Brabant
    Joh? Goed dat je het meld... Mocht ik weer ks krijgen en die enorme behoefte voelen! :D

(wel uitkijken hoor! een paar nichten van me hebben ook alles véél te snel opgepakt onder het mom van, dat kan allemaal best, maar hebben later enrome terugvallen gekregen... Niet dat dat bij jou ook is, maar hou het rustig ;) hoelahoepen en trampolinespringen zijn bijvoorbeeld neit bepaald de bezigheden :D)

16. klein hummeltje

klein hummeltje Bekend lid

10 okt 2010
    528
    0
    0
    Brabant
    hihi, ik vond het hemels!!!!

17. Sweetheart86

Sweetheart86 Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.139
    0
    0
    Asisstent hypotheekadviseur
    wow wat een topic dit zeg, ik ben nog niet eens zwanger maar moet echt lachen om sommige reacties! maar meeste reacties zijn ook wel beangstigend hoor haha....

Wel fijn om te weten wat je allemaal te wachten staat, je hebt geen idee??

18. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48

19. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63