discussie onderwerp

Discussie in 'De lounge' gestart door Nipa18, 26 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    !!!let op dit is niet mijn mening maar een stelling!!!

voor je 18e en na je 40e is het niet gezond om kinderen te krijgen, dit inverband met het vrouwelijk lichaam (lees pubertijd en overgang) en andere medische klachten.

wat is jullie mening over deze stelling....

(ik wil geen welles nietes topic en waar ruzie ontstaat ik wil alleen lekker op een volwassen manier van gedachten wisselen)

@ modjes als dit ellende word sluit hem dan;)

2. draga

draga Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.657
    0
    36
    3 baantjes in de schoonmaak. Eindelijk werk!
    drentse land
    Ik denk als je puur lichamelijk gaat kijken en de kwaliteit van je eitjes denk ik dat na je 40e slechter is dan voor je 18e.
    Maar zou ik na mijn 40e zwanger blijken zou ik het gewoon weg geweldig vinden want geestelijk ben je tegenwoordig jong genoeg.
    Nu vind ik 18 persoonlijk ook niet te jong om een kind te krijgen.
    ken meerdere jonge moeders en ze zijn allen zeer goede verantwoordelijke moeders.
    Ik denk dat het lichaam met je 16e wel volgroeid is om een kind te krijgen heeft voor mij persoonlijk nog eerder met de geestelijke groei te maken dan met lichamelijke groei.

3. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Heb er medisch gezien geen kijk op dus ook niet zo'n mening over;)..

4. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Wat is de bron van deze informatie?

5. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Ik vind voor je 18de ben je te jong en na de 40 te oud. Maar als het kom komt het.

6. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    er is geen bron maar een stelling

7. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    waar komt deze stelling dan vandaan? heb jij die verzonnen of ergens gelezen?

8. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    heb ik zelf bedacht

9. Ik denk dat dat toch echt per persoon verschilt. Voor mij was 18 de perfecte leeftijd om Damien te krijgen (ik zou het in ieder geval precies zo doen als ik het 100 keer over kon doen), en mijn moeder kreeg mijn broertje pas op haar 38e.. En het zijn allebei geweldige en gezonde jongens, en wij hebben er zelf ook niets negatiefs aan over gehouden ;)

10. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    #10 lieselot84, 26 jan 2011
    Laatst bewerkt: 26 jan 2011
    Ik denk dat als je een 'normaal' lichaam hebt (dus geen lichamelijke klachten of zo) je lichaam het beste geschikt is om een kind te baren tussen de leeftijd van 19 en 23. Althans, ik heb dit ergens gelezen. Daar ben ik het ook wel mee eens omdat ik denk dat je dan lichamelijk op je hoogtepunt zit. Onder de 18 dan ben je nog niet volgroeid, boven de 40 kun je inderdaad al overgangsklachten krijgen.

Qua het geestelijke aspect vind ik dat je er geen leeftijd op kunt plakken. Iedereen is op een ander moment klaar om een kind te krijgen.

11. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    ik denk dat het voor veel meisjes niet ideaal is om voor hun 18e een kind te krijgen,dit dus vanwege puberteit maar vooral omdat ze nog "jong" moeten zijn. maar er zijn genoeg tienermoeders die heel gelukkig zijn met hun kind.
    na je 40e is er wel een verhoogde kans op downsyndroom e.d dus je moet wel sterk in je schoenen staan om zo`n risico te nemen. mocht het wèl het downsyndroom hebben o.d hou je dan je kind? kan je wel een keuze maken met al die hormonen in je lichaam,krijg je dan geen spijt?
    maar er zijn ook genoeg moeders die na hun 40e een ("gezond") kind gekregen hebben...

hangt per persoon en situatie af denk ik dus....

12. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    Deze stelling gaat een welles nietes discussie geven omdat iedereen daar een andere mening over heeft en jonge moeders vinden dat ze het goed doen en oudere moeders dit ook geen probleem vinden.
    Maar goed dat even over de stelling.

Mijn mening, ik denk dat een lichaam zelf aangeeft of het een zwangerschap aan kan. Kortom, zodra je lichaam een eisprong heeft kan je zwanger worden en zodra dit stopt kan het niet meer. Dit heeft dus niets mee leeftijd te maken. Er zijn meiden die op hun 25e al geen eisprong meer hebben en er zijn vrouwen die op hun 48e nog steeds een goede eisprong hebben. Waar ligt dan de grens?

Gelukkig kan er op medisch gebied al heel veel en kunnen veel vrouwen geholpen worden waarbij het eigen lichaam het op sommige vlakken wat laat afweten.

En wat het geestelijke verhaal betreft, sommige 18 jarige meiden zijn al volwassen, sommige zijn nog kind maar dat geldt ook voor vrouwen die 40 zijn. Ik denk dat maar weinig vrouwen er bewust voor kiezen om na hun 40ste moeder te worden, zeker als dat voor de 1e keer is maar dat het "lot" dit zo bepaald heeft.
    Dit geldt zeker voor mijn persoon. Op mijn 18e was ik er nog niet rijp voor, in de jaren daarna nooit een juiste man leren kennen en nu ben ik dus boven de 40 en willen wij dus nog een kleintje van onszelf. Mijn lichaam functioneert nog steeds zoals het ook functioneerde op mijn 18e maar ontbreekt het ons aan het kleine beetje geluk wat we nu nog nodig hebben.

13. danip

danip Niet meer actief

Oei ik vind het een moeilijke. Ik denk dat tussen je 20ste en 30ste de ideale leeftijd is om je eerste kind te krijgen. Maar dat is voor mij persoonlijk. Niet iedereen is er dan aan toe, en anderen dan juist al lang. Dus dat hangt meer van de persoon af denk ik. Dus nee, ik ben het niet met de stelling eens. Het is niet zo algemeen te zeggen.

14. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik vind in het algemeen 18 niet te jong en 40 niet te oud, máár persoonlijk:
    Zou ik met 18 nooit een kind willen omdat het veel tijd kost en die tijd heb ik toen besteed aan uitgaan, vakanties, hard werken enz. Aan de andere kant: ik kreeg ons meisje op mijn 34e, achteraf gezien had ik dat eerder moeten doen want nu blijkt het zwanger raken van een 2e véééél langer te duren dan gedacht en komt die 40-grens akelig dichtbij :(
    Daarbij vind ik een groter leeftijdverschil (3-4 jaar) ideaal omdat je dan steeds aandacht en tijd hebt voor een nieuwe baby, maar vanwege mijn leeftijd zit dat er niet meer in.
    Stom, had ik maar eerder beter moeten nadenken want de juiste man, daar ben ik al 15 jaar mee samen...

Deel Deze Pagina