Waarom.... (Hondeneigenaren)

Discussie in 'De lounge' gestart door Boordevol, 28 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Enne mijn hond heeft dus niks te willen he. Ik bepaal wanneer ze aan de riem gaat, hoelang en waar. Niet de hond. Als ik fluit komt ze , laat ik de riem zien en gaat ze zitten. Klaar uit en aan de lijn. Tuurlijk loopt ze liever los maar ti's niet anders. Als ze los mag is ze weer helemaal blij en ziet het niet als straf. Ti's net als bal loslaten en weer gooien. Los laten is niet leuk maar er weer achter aan rennen weer wel :).

2. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Snap ik niet van sommige mensen hè,waarom ze op een speelveld een hond moeten laten poepen of plassen.
    Het beestje kan er niks aan doen,die wordt begeleid door zijn baas....
    Hier in het dorp is een speeltuin met zandbak,daar gooit de jeugd zo rond de carnaval graag van die kleine glazen flesjes in.
    Leuke hangplek en de zandbak is dan schijnbaar de vuilnisbak.

3. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Wij komen een hoek om waardoor we niet meteen gezien worden. En het gebeurd dus regelmatige dat die honden aan komen stormen en ik mijn zoontjes vast moet pakken. Het is zelfs zo gek hier dat het stukje gras naast de parkeerplaats (geldt dus een losloopverbod) gebruikt wordt om een balletje te gooien met de hond. Terwijl er dus verderop in het park een losloopgebied is. Ik maak me er inmiddels eht boos om omdat het de spuigaten uitloopt en jij een grote mond krijgt als je er iets van durft te zeggen.

4. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Als jij niet de moeite neemt om hem/haar dat aan te leren (want nee, hij/zij zal na elf jaar niet in 1 keer denken 'Oh joepieee, een riem!', dat vergt tijd en moeite): ja, lekker in je tuin.

5. Islah

Islah Niet meer actief

Ah ja, ik heb dat eens gehad en dat er een hond zelfs mijn dochter lastigviel. Tenminste zo ervaart zij dat dan, en ik kan het wel begrijpen want ik wil ook geen vreemde hijgende hondentongen over me heen hebben. Dat beest had gewoon aan de lijn gemoeten maar eigenaar begon me toch een portie te schelden toen ik vroeg of ze de hond even bij zich wilde roepen, gezien mijn dochter het nogal eng/vervelend vond.

6. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Tja mijn vorige hond reageerde fel aan de lijn, mede door loslopende honden in de wijk. Ze was altijd vriendelijk, tot ze een paar keer belaagd is. Ik hou mijn honden netjes aan de lijn, komt er zo'n loslopend dier aangestormd en duikt erbovenop. En mensen het maar raar vinden dat je hond zo fel is aan de lijn ;)

Hondje wat ik nu heb, doet niks. Die doet alleen wat, als ze aangevallen wordt. Ze heeft nog nooit uit zichzelf een andere hond aangevallen.

In een losloopgebied erger ik me inderdaad aan honden die niet met andere honden samen kunnen. Eigenaren lopen dan door alsof ze doof en blind zijn en laten de hond voor wat het is terwijl die fel reageert naar andere honden. Als je hond niet samenkan met andere honden, dan hou je hem aan de lijn. Dat is mijn persoonlijke mening. Mijn vorige hondje kon niet samen met andere honden, dus zocht ik ook geen losloopgebieden op.

Ik zoek nu amper nog losloopgebieden op. Juist doordat de meeste eigenaren gewoon niet omkijken naar hun hond en stug doorlopen. Als iedereen nou sociaal reageerde en op z'n hond zou letten en hem bij zich zou roepen, dan is het wat anders. Maar hier in de buurt doet iedereen alsof z'n neus bloedt en roept z'n hond niet terug. Of de honden luisteren niet :(

7. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    En veel mensen hebben dan ook niet in de gaten dan een hond vaak groter is dan het kind zelf.
    Dit is voor een kind vreemd en zelfs eng,waardoor ze bang kunnen worden voor honden terwijl dit niet nodig hoeft te zijn als de eigenaar goed met zijn hond omgaat.

8. ariel3

ariel3 Actief lid

27 mrt 2009
    477
    0
    0
    Frankrijk
    Mensen die de hondenpoep van hun hond niet opruimen op straat, zouden geen hond mogen hebben :x

9. Islah

Islah Niet meer actief

Ja, dat was dus ook het geval. Dit was ruim 1,5 jaar geleden en toen was mijn dochter dus 2. Was ook nog eens best een grote hond... Maar nee, volgens die mevrouw was het mijn schuld want ik "had haar maar moeten leren dat honden niks doen". >_<
    Wat sowieso niet klopt, er bestaan zeker honden die wel 'iets' doen.

10. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Waar slaat dat nou weer op.....;)
    Mijn honden kunnen niet allebei los. Eentje loopt meteen weg zodra het riempje los is dus dat kan niet, tenzij jij hem wil gaan zoeken ;) De andere daarentegen blijft altijd bij me. Hoe los je dat dan op?? Waarom mogen er in godesnaam geen aangelijnde honden in een losloopgebied.

En dan nog iets, bij ons is het kinderspeelveld en dan meteen losloopgebied. Dus of ik mag er niet komen of mijn honden MOETEN loslopen?

11. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik denk dat het komt omdat veel hondeneigenaren hun hond echt als deel van het gezin (kind) zien en het als beledigend ervaren om hun dier waarvan ze denken dat zich perfect gedraagd ineens moeten beletten in hun vrijheid.

Nu denk ik hier zelf niet zo over en zijn ze meestal aangelijnd waar het moet. Heb ook wel is gehad dat ik het niet zeker wist en dan vroeg ik het andere honden eigenaren.

Wij lopen zelf veel op plekken waar honden los mogen. Wat dan ook verschrikkelijk irritant is is honden die wel aangelijnd en agressief zijn... die hebben in mijn ogen niks in een losloop gebied te zoeken!

12. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Ja agressief is heel wat anders. Maar weglopen vind ik van een heel andere orde. Mijn hondjes zouden nog niet bijten al zouden ze zelf aangevallen worden.... Mopsen en Cavaliers zijn nu eenmaal geen bijters :) Maar zodra ik de riem van mijn Cavalier af zou doen neemt hij de benen (pootjes) en komt ook echt niet meer terug.

Daarentegen kom ik vaaaaaak honden tegen die zeer opdringerig en agressief zijn naar mijn hondjes. Dan zit mijn hart echt mijn keel. Die horen dus niet los te lopen vind ik zelf. Laatst wilde eentje mijn Mopsteefje dus echt grijpen, hij gromde en liet tanden zien (mijn beestje was zich van geen kwaad bewust en liep alleen maar blij te kwispelen) Ik heb haar opgepakt en in mijn armen gehouden tot ik thuis was. Idioot die eigenaar :x. (Zal maar niet zeggen wat voor ras dat was anders begint er weer een heel nieuwe discussie)

13. Islah

Islah Niet meer actief

En dan zeggen ze er vast bij "hij doet niks hoor!"

14. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Een hond kan je nooit helemaal vertrouwen. Het programma Dog Whisperer had een aflevering waar Cesar hem trainde (een agressief aangelegde hond) en op het moment dat hij dacht dat de hond rustig was, begon hij m helemaal tot bloedens toe te bijten. Ik snap daarom niet waarom eigenaren denken dat een hond wel luistert als je hem roept. Als een hond iets in z'n kop heeft, haal je m er niet zo makkelijk uit. Dat kan een kind zijn, maar ook een invalide met een stok/rollator of looprek. Een kind kan een trauma oplopen. Hou die honden aangelijnd waar het moet en ga voor niet-aangelijnde honden lekker een stuk in het bos wandelen!

15. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Dit denk ik dus ook. Laatst kwam er iemand aanlopen met een keffertje,beest rent op me af,beest bijt in mn been of probeert dat,ik duw 'm van me af en roep: hij bijt me! Zegt de dame in kwestie: nee hoor,hij bijt niet! Ikke boos: hij bijt WEL! Toen maar doorgelopen. Tegen zoveel onzinnigheid heb ik geen weerwoord:$

16. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    Onze hond is echt een bange poeperd. Die gaat met haar staart tussen haar benen muisstil zitten als er een andere hond in de buurt komt, tenzij hij is aangelijnd. En kinderen en andere mensen vindt ze super gezellig en daar gaat ze kwispelend voorzitten om aandacht te trekken. Nu lijnt bij ons in de straat bijna niemand zijn honden aan, ze hebben wel bijna altijd de riem bij zich, mocht het nodig zijn, maar de gemeente biedt hier ook niks voor honden. We hebben geen uitlaatveldjes of wat dan ook, en voor een hond is het soms ook gewoon lekker om even een stukje te rennen.

in ieder geval, vind ik het erg afhankelijk van het soort hond of het me irriteert dat hij niet wordt aangelijnd.

17. Smurf1985

Smurf1985 Niet meer actief

En toch zeg ik dat weleens :D

Ik heb een herplaatsertje,hondje is denk ik ooit aangevallen en als we andere honden tegenkomen zet hij zijn rugharen al op,begint al te blaffen en dan is er nog helemaal niks gebeurd.
    Puur onzekerheid..
    Al moet ik wel opletten bij sommige andere honden,die wel de aanval inzetten natuurlijk.

Ik ben er wel mee aan de slag natuurlijk,dat dit minder wordt.

18. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    en daarna..."dat doet hij anders nooit"... :D

Wij hebben een hond en ik probeer zoveel mogelijk andere mensen niet tot last te zijn. Dus houden we ons aan de regels die buiten gelden. Poep opruimen en aan de lijn waar het moet. Ook bij een losloopgebied en we komen een hond tegen die wel is aangelijnd dan lijn ik onze hond ook even aan. Al hoeft dat niet meer want onze hond luistert ook als we gewoon naast zeggen. ( nu hij ouder is, als jonger beestje lukte dat niet altijd en was hij nieuwsgierig.)

19. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.663
    1.426
    113
    Weet je ik heb er helemaal geen moeite mee dat honden die perfect luisteren loslopen in een gebied waar het niet hoort, bij ons begint het honden uitlaatgebied, tevens losloop gebied, tegenover ons huis dus er komen flink wat mensen op een dag langs met honden en ook loslopende maar die kijken niet naar andere honden of mensen en zien niks, dus daar heb ik geen probleem mee. Mijn honden zijn altijd aangelijnd ook in het losloopgebied, en ik vind het vreselijk dat sommige mensen denken dat ene losloopgebied, dat betekend dat mijn hond andere honden mag lastig vallen gebied is, ook in een losloopgebied hoort je hond naar je te luisteren en netjes bij je te lopen zo niet dan hoort hij aan de lijn, ten alle tijde.
    Ik wordt altijd zo chagrijnig van die eigenaren die al van afstand schreeuwen hij doet niks als vrijpleit brief dat hun hond mij, mijn honden en kind lastig mogen vallen, ik roep dus hard terug die van mij wel waarom denk je dan dat ze aangelijnd zitten, volgende keer houden ze hun hond wel bij zich, en ze kunnen ook ineens hun hond terug roepen of hard lopen om hem op te halen. Ik vind het zo'n onzin dat je hond maar alle honden leukm lief en aardig met vinden. Mijn oudste heeft een gloed hekel aan jack russels, paar keer gegrepen door 3 te gelijk, dus als die ene jack ziet en hij komt binnen pak afstand dan pakt die hem en gooit hem weg, mijn jongste is doodsbang voor zwarte honden, is als pup zijnde 2x gegrepen tijdens het poepen door een zwarte hond, dus die vlucht in paniek weg waarop de oudste haar gaat verdedigen, dus zou lekker zijn als ik ze los zou laten daar doe ik niet aan, tenzij het een afgesloten gebied is waar niks kan gebeuren. Ik vind dus de redenering van Bam dat honden die aangelijnd zijn niks in een losloopgebied hebben te zoeken grote onzin, het is een hondenuitlaatgebied waar je hond eventueel los mag en niet moet!!!!

20. Leanna

Leanna Actief lid

12 apr 2013
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zeg altijd: "Hij heeft nog niet gegeten, hoor!", als iemand weer eens een kind onze hond willen laten aaien zonder toestemming te vragen aan mij :D.

Ach ja, zo zie je maar weer dat mensen zich te snel ergeren aan elkaar. Als we allemaal net een beetje meer rekening met elkaar houden zou het zoveel schelen!

Deel Deze Pagina