offtopic: tja, en dan? al zouden ze kattenbelasting heffen dan blijven mensen alsnog de katten buiten gooien. dus jij schiet hier niks mee op.... dan moeten ze gewoon een wet bedenken dat katten niet meer buiten komen. en zo ja, een boete. maar ja, dan moet je die kat eerst gaan vangen voordat je de eigenaar vind.
nou als je weet dat je kleine zo vreselijk bang is voor honden, zou je kunnen uitkijken naar dit soort paaltjes. zelfde als grasveld waar honden verboden zijn(maar verder geen speeltoestellen staan) moeten 'wij' als honden eigenaren toch ook letten op de paaltjes of hier wel of geen honden mogen komen. andersom is t zelfde. 'wij' moeten opletten wat van kinderen is. en ouders moeten opletten wat van honden is. en ja ook ik heb vaak genoeg de schoenen van mn kind moeten schoonboenen omdat er weer eens een hond gekakt heeft waar de hond niet mag komen. en ook ik als hondeneigenaar erger me daar mateloos aan. honden horen op 'hun' velden. en niet waar kinderen spelen. en andersom precies t zelfde. zou te zot zijn als je kids bij een losloop veld aan het spelen zijn en hun moeder/vader boos gaat worden dat er een hond bij zn kind rent
Nee vind ik niet. Wel klagen dat honden los lopen en het dan zelf opzoeken Ik vind dat honden aangelijnd moeten zijn buiten zo'n gebied, ik hou er zelf ook niet van. Maar dan ga ik toch niet expres op zo'n veld lopen?
is maar net waar je woont. hier heb je inderdaad een losloopgebied in een natuurgebied. langs het water, met hek afgeschermd. komen voornamelijk honden eigenaren. maar hier heb je in het dorp ook verschillende parken welke losloopgebieden zijn. parken die normaal altijd "gewoon" waren. dus hier liepen altijd al veel mensen met kids te wandelen. nu nog. alleen nu zijn er paaltjes geplaatst vanaf welk punt hond los mag lopen of niet. en nee, ik vind niet dat mensen met kinderen zich dan maar aan moeten passen omdat ze zo'n gebied in gaan. dit was altijd al een wandelgebied en honden eigenaren hebben gewoon hun hond bij zich te houden en te zorgen dat ze niet tegen anderen opspringen, op hun afrennen enz. kan een hondeneigenaar dit niet voor elkaar krijgen dan moet hij zn hond vast houden want dan kan eigenaar hem blijkbaar niet aan...... hondmoet je ten aller tijde in bedwang kunnen houden.
Dus omdat jouw hond al 11 is hoeft hij niet aan de riem in een gebied waar dit verplicht is? En dan ook nog boos reageren als iemand vraagt of je hem aan wil lijnen? Hij luisterd toch zo goed volgens jou, dan kan je hem ook leren aan de lijn te lopen. Kan hij dit niet dan luisterd hij dus niet. Simpel zat.
Aanlijnen dan maar, net als honden? Nee; gewoon verplicht stellen dat ze op je eigen terrein blijven, dat is niet zo moeilijk hoor. En chippen, al geloof ik al dat dat verplicht is? Hier worden vangkooien ingezet voor katten die voor overlast zorgen.
Ik zeg ook niet dat ze zich aan moeten passen, ze moeten de consequenties dragen dat ze zich in een losloopgebied bevinden. Springende honden heb ik sowieso een hekel aan. Eigenlijk zou iedere hondenbezitter verplicht op cursus moeten zodat iedere hond netjes onder appèl staat, want dat is mij als hondenbezitter ook een doorn in het oog!
ben het met je eens dat ze verplicht op eigen terrein gehouden moeten worden.heb zelf 2 katten die altijd op eigen terrein zijn. maar dit is gewoonweg niet te controleren. zullen ze eerst gevangen moeten worden. weet eigenlijk niet of chippen verplicht is? is natuurlijk ook makkelijk onderuit te komen. niet iedereen gaat met zn kat naar de dierenarts. maar reken maar dat er dan veeeeel katten gedumpt worden op straat of asiel....
Dit is niet helemaal waar, een hond dient namelijk onder appel (met streepje, krijg dit even niet voor elkaar op de iPad) te staan als ze loslopen. Je hoort dus evengoed te kunnen verwachten dat jij of je kind niet door andermans hond omver gelopen word in een losloopgebied. Hier heb ik het dus niet over de omheinde hondenspeelvelden, maar echt de gebieden in de natuur waar ook gewoon andere voetgangers en fietsers zijn. (Dit staat ook vaak in de reglementen van de gemeente of de staats bosbeheer waar de parken van zijn.)
Los in een woonwijk vind ik ook niet kunnen. Maar zoals ik al zei, hier in de verste verte geen losloopgebied te bekennen (half uur rijden voor 500 mtr. loslopen met een wagenzieke hond), dus hond gaat in het natuurgebied en bos op overzichtelijke plekken los, zonder een ander tot last te zijn. Pups moeten vanaf 1 april jl. gechipt worden.
Zoals ik al zei vind ik het niet meer dan normaal als een hond onder appèl staat. En toch staat het vaker niet dan wel aangegeven bij hondenlosloopgebieden. (E trouwens ingedrukt houden).
Zozo, wat een hoop moraalridders hier. 'Regels zijn regels'... Ik vraag mijzelf af wie zich altijd aan alle regels houdt.. Mijn hond loopt 90% van de tijd los, ook waar het niet mag. Waarom? Omdat ik graag een hond heb die lekker zijn pootjes kan strekken. Wj hebben hier 0,0 losloopgebieden in de buurt, zelfs het bos op 10 min met de auto is geen losloopgebied. Dus mijn hond loopt lekker los door de wijk. Zie ik iemand aankomen? Dan moet hij naast lopen, is er een andere hond in de buurt, dan ook naast. Is de kust weer veilig mag hij lekker verder huppelen. En ja, mijn hond is onder appèl. Totdat hij konijntjes ziet dan hihi. Ik heb al eens een keer ruzie gehad met een vrouw, waarbij zij begon met schreeuwen ipv netjes vragen of hij aangelijnd zou kunnen worden. Mensen die schreeuwen zijn bij mij aan het verkeerde adres dus riep ik terug dat ik de boete wel zou betalen als de politie langs komt. Duuuus, ik zeg dat, rijdt op dat moment de politie langs. Die vrouw houdt de politie aan en de politie komt daarna mijn kant op. Zegt de agent: Tsja, zo'n grote hond heeft ook gewoon zn beweging nodig he, dat snap ik wel, fijne dag! Ik moest er smakelijk om lachen
Ow ok. Nou wij hebben hier een bosgebied in de buurt waar veel gewandeld wordt. Iedereen heeft er aparte plekken toegewezen gekregen geloof ik. Maar speciale hondenroutes heb ik nooit gezien. Overigens iedereen irriteert zich daar aan elkaar. De fietsers/mountainbikers/wielrenners irriteren zich aan iedereen, en iedereen irriteert zich aan de fietsers. De ruiters irriteren zich aan de honden, de hondeneigenaren aan de paardrijders (en de fietsers). De wandelaars irriteren zich aan de nordic walkers (en de fietsers). De nordic walkers aan de honden (en aan de fietsers). En dan zijn er nog mensen met kinderwagens/buggy's, mensen die yoga doen etc etc. Volgens mij kun je soms ook gewoon teveel regels maken want iedereen vind het MIJN plek. En ow wee als je een been zet op het ruiterpad/fietspad of voor de voeten van een nordic walker. Ze kunnen beter een groot bord bij de parkeerplaats zetten met 'DIT BOS IS VOOR IEDEREEN'. Klaar!
Volgens mij moet je je hond gewoon altijd onder appèl (?) hebben staan, ook in een losloopgebied. Als je hond niet luistert dat laat je hem toch ook niet in een losloopgebied rondbanjeren? Dan zorg je ervoor dat je naar een goede hondenschool gaat en je leert hoe je je hond goed moet opvoeden/africhten. Teveel hondeneigenaren schaffen een hond aan voor 'de leuk' en krijgen vervolgens een slecht luisterende hond waar je als medemens en als mede hondeneigenaar last van hebt. Je dient je aan te passen aan de rest. En andersom geldt dat ook. Ik snap baasjes ook nooit die het blijkbaar niet erg vinden dat anderen last hebben van JOUW hond. Ik vind het vervelend als mijn hond in de tuin blaft, dan zorg ik ervoor dat hij stopt met blaffen of doe hem naar binnen. Ik laat mijn hond niet op een kind afrennen, losloopgebied of niet. En ik schaam me dood als mijn hond poept op een plek waar anderen daar last van hebben dus ruim ik het op. IK ben degene die gekozen heeft voor een hond, anderen om mij heen niet. Dat vind ik overigens net zo goed gelden voor katteneigenaren die het toestaan dat hun kat de buurt eronder schijt. Dan hou je ze maar binnen, klaar. Dat is overigens de enige keer dat ik mijn hond even 'vergeet' op te voeden.. als er een kat in de tuin loopt..
Merci voor de tip van de è, ik zal het ook tegen mijn man zeggen, we waren laatst al aan het zoeken voor een ander woord met dubbele punt. Je noemde het appèl inderdaad in een ander stukje geloof ik.
Binnen de bebouwde kom: aangelijnd. Mensen die denken dat ze het beter weten en toch hun hond los laten lopen omdat 'hij zo goed luistert', je doet toch ook niet je gordel expres niet aan omdat 'je kan autorijden'. Ik laat mijn hond nooit los lopen. Lijkt me verschrikkelijk als haar iets overkomt als ik de controle niet heb. Zelfs in gebieden waar het mag met de hond van mijn ouders. Pak ik haar altijd zodra ik mensen zie. Niet iedereen is er van gediend en je kan toch gewoon rekening houden met elkaar?