Waarom.... (Hondeneigenaren)

Discussie in 'De lounge' gestart door Boordevol, 28 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Ook dat is een nadeel idd, bij het naderen en passeren gewoon naast laten lopen, voor iedereen duidelijk.

Hier heb je van die figuren met van die ellendige flexi's. Houd je je hond netjes kort (houd ook niet van 'kennismaken' aan de lijn overigens) en froetsssj, laten ze die flexi ineens schieten... Wat wil je nou? ;)

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Nou, wat ik nog gevaarlijker vind zijn mensen met hun hond aan zo'n lange lijn, die ze naar jouw hond (aangelijnd of los) laten rennen. Je wilt niet weten hoe scherp die lange lijnen zijn, als ze in een gevecht raken of in de knoop met lijnen, kunnen die flexilijnen zo door vlees en zelfs pezen snijden.

Ik heb mijn hond goed opgevoed, dat heeft best wat tijd en energie gekost, maar ik heb er dus geen last van dat ze tegen mensen aanspringt of de benen neemt zodra ze een andere hond ziet. Maar sowieso, als ik een andere hond aangelijnd zie, lijn ik mijn hond ook gewoon aan, je weet nooit waarom ze aangelijnd zijn.

3. Mirjam04

Mirjam04 Bekend lid

2 aug 2011
    660
    113
    43

Inderdaad. Ik pas ook altijd op met aangelijnde honden. Er is meestal wel een reden voor.

Een hond moet ook leren om los te lopen. Dat kost veel tijd en de meeste mensen investeren die tijd niet.
    Mijn labrador liep vaak weg, rende vaak naar andere honden toe (over een druk strand bij mensen klieren...niet leuk!!) Nu is ze 2,5 jaar en 'boeien' andere honden en mensen haar niet. Ze kan zo los mee het strand over, alleen oog voor mij!

Maar je moet honden oom de fout in laten gaan vind ik. Anders leren ze niet! Het zijn net mensen haha!

4. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.665
    1.426
    113
    Tja als je hond niet los loopt wil niet zeggen dat er geen tijd aan de hond is besteed, vind ik wel heel erg kort door de bocht. Ik trainde in het verleden 3-4x per week met mijn honden zowek gg als behendigheid, liep bijna wekelijks wedstrijden en shows met ze maar los laten lopen buiten is gewoon geen optie, teefje is iets te vaak gegrepen door "fijne" los lopende honden, reu is daardoor erg beschermend, dus teefje gaat er als ene gek in paniek vandoor als er weer eens zo'n gekke hond aan komt rennen en reu neemt het voor haar op en gaat de strijd aan, erg gezellig ;), Daarnaast vind ik dat uitlaten voor baas en hond ontspannen moet zijn, als mijn honden los lopen zijn ze alleen maar bezig met op mij letten en kijken wta het baasje doet waardoor wat een ontspannen wandeling zou moeten zijn niks anders voor ze is dan ene training en ze dus geen rust hebben met lopen, aan de lijn kunnen ze heerlijk snuffelen is teefje niet bang want als er een gekke hond aan komt rennen stuur ik hem wel weg, luisterd hij niet naar stop, zit, af, blijf, ga naar de baas krijgt hij gerust een maatje 40 in de kont, wegwezen hier. Dus voor iedereen een fijne wandeling.

5. Mirjam04

Mirjam04 Bekend lid

2 aug 2011
    660
    113
    43
    Daarom schreef ik: uitzonderingen daargelaten ;)

Deel Deze Pagina