Waarom hou je op papier altijd meer over?

Discussie in 'De lounge' gestart door danip, 4 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Soms wel en soms niet.

Ligt er aan wat ik nodig heb.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik een kringloop tik heb en dus sowieso 1 keer ga om leuke dingen te sneupen.

En dat het op papier altijd beter lijkt, tja geen idee.
    Misschien moet je toch echt alleen pinnen wat je wil pinnen. Dan moet het toch wel een keer uitkomen, ;)

2. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    hihihi wij hebben dat ook theoretisch kunnen we 1100 euro sparen maar op de een of andere manier gaat het niet zoals mijn berekening
    nou ben ik alleen al deze week 460euro aan dierenarts kosten kwijt en dan was er vorige maand een tegenvaller met d eauto en zo is er eigelijk altijd wel iets

3. valhalla

valhalla Niet meer actief

Haha, stom is dat ja. Maar het kan wel... Wat Bosi doet, inderdaad max. zo veel uitgeven voor boodschappen en daarna niet meer. Je hebt altijd nog ergens wel een afbakbrood, een ei, een komkommer of wat ook om eten te maken. Als je naar de supermarkt gaat ben je zo weer € 15 kwijt.

Geen kleine onzindingetjes kopen. Even een leuk rompertje voor baby, een mascara of truitje, waar je er doorgaans meer dan genoeg van hebt. Even een broodje eten bij een cafeetje...

Moet nu zelf ook (met dubbele hypotheek zonder overbrugging en een auto die ik voor het einde van het jaar aan mijn pa en ma moet terugbetalen) met veeeeeel minder rondkomen dan normaal. Maar als je een maand lang alles noteert wat je uitgeeft, zie je vanzelf waar je dingen uitgeeft die je niet nodig hebt...

Vind zelf deze site wel leuk om te lezen: http://zenhabits.net

Veel tips om met minder gelukkiger te zijn enzo. Staan ook veel links op naar allerlei handige tips. Veel open deuren, maar ook veel 'eye openers'

4. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    mn grote probleem is de supermarkt... die 350 euro huishoudgeld wordt bijna iedere maand 600euro... ga ik ff pakje melk halen en kom ik weer met 2 grote tassen terug....
    tot ergenis van mijn man...
    ook koop ik vaak dingen die niet nodig zijn of dingen die goedkoop lijken doordat ze goedkoop in de aanbieding zijn en vervolgens belanden ze op de grote hoop

5. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi hoi

ik doe het altijd heel simpel voor ik boodschappen ga doen schrijf ik op wat ik nodig heb ik bereken het globaal dus stel 1.50 word 2 euro, kijk hoeveel ik nodig heb voor die boodschappen en neem dus ook zoveel geld mee naar de winkel kun je ook niet in de verleiding komen want je hebt het geld niet bij je

groetjes nathalie ;)

6. Klussertje80

Klussertje80 Niet meer actief

voor mij is het ook wel eens een idee om kassa bonnen te gaan verzamelen. we komen nooit te kort permaand maar houden ook nooit over we spelen zeg maar iedere maand quiet. mijn lieve broertje daar integen die komt euro's te kort permaand terwijl hij alleen is goedkoper woond en 2 weken per maand bij me ouders thuis eet. dus vraag me altijd nog af hoe goed doet hij het dan?

7. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Wij moeten eigenlijk nog zo ver komen dat we niet elke dag in de super staan. Dat zal ook best geld schelen. Kan mn man iig niet elke dag n zak chips mee nemen bvb (zal met zn gewicht dan ook schelen!)
    Maar nu zijn we iig zover (naja ik was t al...mn man nu EINDELIJK ook) dat we niet meer als 15 euro p dag in die super kwijt zijn.
    Met minder lukt soms ook...maar soms is t ook ineens 20 euro.
    Ons streven is om rond de 500 p maand uit te komen...dat is vorige maand voor t eerst n beeeeeetje in de buurt gelukt 580,- Was ik best trots op.
    Tot ik de bonnetjes van t kruidvat bekeek...want daar haal ik de luiers en natte doekjes :)
    Maja...die 500 was ook bedacht in de tijd dat Wendy er nog niet was.
    Maar t begin is er iig :)

Maar naast dat van de boodschappen lukt de berekening op papier ook nog steeds beter als in t eggie...
    Hier n broek daar n speelgoedje en dan nog die lekkere kluiven voor de hond en oh dat is handig dat ding...oops...teveel uit gegeven :)

8. wendyp

wendyp Niet meer actief

Dat hadden wij eerst ook..

Wat wij nu doen, is zodra het salaris binnenkomt meteen wat geld wegzetten (het geld wat we niet nodig hebben zeg maar) naar de plusrekening, we hebben een rekening bij de postbank. Ik kan er altijd afhalen en bijzetten mocht het nodig zijn.

Deel Deze Pagina