Inderdaad Loetje. Ik merk het al aan mensen als ik in een winkel of in de stad loop. Mensen moeten altijd even snel voor die kinderwagen door of gaan niet aan de kant terwijl ze duidelijk zien dat je er niet doorkunt als ze blijven staan. Ik neem dan ook regelmatig onder het wandelen wat tenen en enkels van mensen mee, want anders kan ik elke 5 meter stoppen om te wachten op andere mensen. Eerst zei ik dan nog wel sorry, maar heb besloten om dat ook maar niet meer te doen (meen het toch niet )
Weet niet wie het was maar er was iemand die een opmerking maakte over delft ns station. dat daar geen rolstoel/kinderwagen helling is. Maar ik ben 1,jaarlang met krukken naar school gegaan in delft en de trein naar denhaag is gewoon via een helling berijkbaar.(je loopt dan langs die fietsen stalling in delft daar is een helling) Ik mocht overigens niet trap lopen met ivm me enkel
heel herkenbaar, ook hier in almelo heb je van die winkels.. of jah bijna alle winkels :s de kruidvat, c&a, kledingwinkels waar ik zelf wel eens wil shoppen, en dan heb je ook nog van die mensen die ervoor gaan staan terwijl ze je zien, eerder zei ik nog, mag ik er even langs misschien? en dan kijken ze me zo dom aan.. nu rees ik er gewoon langs hoor heb er echt genoeg van! en een terrasje zitten wat nu overdekt zit is helemaal een ramp, als ik met mn vriend ben dan pakt ie altijd zo de kinderwagen op en drukt um er zo doorheen haha, dan moet je ze eens zien kijken.. Morgen wilde ik nog even naar de stad dus dat wordt weer leuk.. haha..
errug irritant.. en als je wat omstoot zitten ze je zo dom aan te kijken en verwachten ze ook nog dat je het opruimt..
tja en dan moet je het eens voorstellen dat je met je tweelingbuggy er op uit wilt trekken...pffff ik raak in sommige winkels zwaar opgefokt.
En dan zul je zelf maar in een rolstoel zitten. Zegt zo`n cassiere dan ook "laat je rolstoel daar maar staan en kruip gerust een stukje door de winkel?". Ik vind het te belachelijk voor woorden dat ze die paden zo vol plaatsen. Als ik er niet door kan dan geef ik mijn geld wel bij een andere winkel uit.
Sorry moest hier stiekem wel even om lachen om je droge opmerking! Maar het is wel zo inderdaad! Belachelijk! En de opmerking, laat je kind maar even beneden nouja zeg!
ik ga inmiddels ook een stuk liever naar de etos dan naar de kruidvat. Jammer genoeg ben ik kruidvat voeding en luiers gaan gebruiken en die bevallen goed, dus daarvoor moeten we dus nog naar de kruidvat, maar verder dus liever de etos. Ook idd vanwege de babyzegels
leuke reactie's hier in den helder is het ook een ramp, als ik nu door de winkels loop denk ik ook vaak hoe kom ik hier straks met de kinderwagen doorheen.. in de winkels hier zijn de paden ook heel smal. wat dacht je trouwens van de xenos.. die paden hier zijn echt smal! daar kan je normaal lopend vaak al moeilijk langs. daar staan ook glazen opgestapeld op de paden, moet er niet aan denken dat ik straks die omver loop :S trouwens als ik door de ingang pas hihi, want de eerste stellingkasten daar staan al super dicht op elkaar.
Bij ons in het winkelcntrum is het kruidvat gelukkig wel ruim genoeg, maar de etos weer een drama. Net als de blokker, marskramer, xenos, echt drama. Dan lijkt t me echt vreselijk voor mensen in een rolstoel, dat besef ik nu eigenlijk pas. En ook zo iets: bij onze V&D hebben ze de rekken van de kinderkleding zo dicht op elkaar gezet, dat je er met kinderwagen niet doorheen kunt lopen....is er dan echt niemand die daar even over nadenkt?
weet er inmiddels alles van heb na een operatie een paar weken in een rolstoel gezeten en ja, als je verder niets kan doen dan wil je er weleens op uit en zeker ff winkelen. gelukkig kon ik hier in mijn woonplaats een hoop winkels probleemloos in komen (jaja...... zelfs de kruidvat 8) ) maar waar ik me nog het meeste aan geërgerd/ geïrriteerd heb was de reactie van sommige mensen die door hun houding/gezichtsuitdrukking overduidelijk lieten merken dat je maar lastig was als je even wilde passeren terwijl ze in een rek aan het kijken waren. ik bedoel, wat is het nou voor een moeite om 2 passen achteruit te doen en iemand langs te laten gaan, nee... dat moet dan gepaard gaan met een diepe zucht alsof je 3 km om moet lopen om op je bestemming te komen of nog erger, gewoon doen alsof ze je niet zien terwijl je aan ze ziet dat ze je heus wel vanuit hun ooghoeken hebben zien staan en als je dan even vraagt of je er langs mag schijnheilig zeggen, oh sorry, ik zag je niet yeah sure........... 80 kilo schoon aan de haak en dan zie je mij gewoon over het hoofd
Ik moet gelukkig wel zeggen dat bij ons in het dorp de kruidvat een hel is maar in het grote winkel centrum ongeveer 5km verder daar kan je gewoon minnen rijden met een kinderwagen en nergens geen problemen mee
Ja idd heel herkenbaar, Hier in de kruidvat, volgens mij bijna allemaal in Rotterdam, kan ik ook nergens langs wordt er ook echt gek van en ook ik douw gewoon door hoor, maar ik heb het ook vaak bij kassa's in supermarkten, bij de ah heb je een speciale rij voor kinderwagens dus dat is wel te doen, maar bij de bas van der heijden kan ik er ook moeilijk langs. En ik heb het idd ook bij veel kledingwinkels. Het is erg irritant
Ik doe mijn boodschappen meestal in Wormerveer, omdat Assendelft nog geen winkelcentrum heeft.... Maar daar is het dus precies hetzelfde ! Kl*te kruidvat met die smalle paden, Blokker waar het glas zo ontzettend hoog opgestapeld staat dat als je met je kinderwagen per ongeluk tegen een stelling aanbumpt, de hele stelling in elkaar valt, een SuperCoop die het grappig vindt om manden met aanbiedingen precies in het midden van het wandelpad zet, een baby- en kinderkledingwinkel waar je je kont niet eens kunt keren, en zo kan ik nog wel even door gaan !
Ja en als t nou nog winkels waren waar je met je kind niet echt wat te zoeken hebt.... Maar n kruidvat (die overigens hier wel te doen is ook al woon ik in n gat) en zeker een kinder kleding winkel of bart smith die moeten het juist van ons als ouders hebben! Hier in de bart smith daar kom je al bijna niet door als je zelf geen maatje 36 of kleiner hebt of gewoon een loshangende jas aan hebt...of n tas oid bij. Dan sleur je stellingen, opgestapelde dozen, dozen (=verkoopsters) en klanten mee. En als ze dan iig t baby speelgoed nog voor in leggen zodat ik met mn kinderwagen er niet helemaal door heen moet...nee dat ligt midden in de winkel. Dus EN ik moet "behendigheids training met kinderwagen" onder gaan voor ik er in kan. Ik blokkeer het hele zooitje want als ik er in sta kan niemand er meer door. Dat kan eigenlijk al niet als ik...of wie dan ook, zonder kinderwagen er sta. Maar dan kan ik nog makkelijk aan de kant. Dat duurt met kinderwagen en vage bochten moeten maken, uitkijken voor al die dozen (inclusief verkoopsters) die in het gangpad staan minstens een paar minuten voor ik zo gefriemeld en geklooit heb dat ik ergens anders sta. En dan ben je klaar met "winkelen" (wat totaal niet gaat want je komt er feitelijk niet door) en dan moet je op de een of andere manier weer omdraaien en er uit.... Zo ben je voor "even snel kijken" gerust een 20 a 30 minuten kwijt alleen al om bij de baby speelgoed te komen en weer eruit te komen. Als er meer als 3 mensen in die winkel staan ga ik al niet meer naar binnen nu. Dan kom ik er helemaal niet meer in of uit want die blijven altijd als zout pilaar in de weg staan ook al zien ze dat ik als ze juist DAAR gaan staan niet gedraaid kom oid En je kind ff beneden laten staan... Zijn die gasten nou helemaal gek of lijkt t maar? Hebben zeker zelf geen idee hoe dat werkt met kinderen ofzo? Nog afgezien van t feit of die kinderen wakker worden dan wel al zijn en de hele boel bij elkaar gaan krijsen... er zal maar een of andere engerd in de winkel komen en denken...hej das makkelijk! En je kind mee nemen! Of gaan hun dan ff babysitten? En dan doe je dat als on ervaren moedertje en dan gebeurt er wat en dan ben jij zeker onverantwoord (nog afgezien van t feit dat niemand dat toch echt doet?)