Waarom ik een hekel heb aan bepaalde citrusvruchten -_-

Discussie in 'De lounge' gestart door Warboel, 3 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Haha geweldig.
    Wat sinaasappels betreft ben ik het helemaal met je eens!
    ALS ik ze al eet, snijd ik ze gewoon in 4 stukken, net als een appel.

2. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, Warboel is back! Ik wil iedere dag wel zo'n verhaal!:D;)

Ik vind die geur van gepelde mandarijntjes echt heerlijk, maar het pellen, oh my! Gele nagels, bah! Ik doe dat dus met een schilmesje en dan de mandarijntjes zo lang tot er geen wit velletje meer op zit. Heel truttig.

Sinaasappels, daarvan spat altijd het sap in mijn oog, echt ongelooflijk!

En trouwens: ik háát het OV! Op elkaar geplakt met natte jassen, vieze haren, stinkoksels, patatjes oorlog, boterhammen boerenkaas, brrrr!

3. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh trouwens, ik sta ieder weekend sinaasappels te persen, dat dan weer wel!:)

4. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Persen doe ik ook! En graag ook. Heerlijk een glaasje versgeperste Jus bij het ontbijt :D.

Maar ik krijg het ook met persen voor elkaar om vruchtvlees tegen mijn muur aan te werken. :)
    Ik ben niet altijd even handig.

Oja, nog een tip: Wrijf niet in je ogen na het pellen van één van deze twee fruitsoorten.
    Dat doet PIJN!

5. Islah

Islah Niet meer actief

Ik heb een hekel aan grapefruit, gewoon omdat ik ze absoluut niet lust!

6. 2jees

2jees Niet meer actief

Sinaasappels zijn niks voor mij, nee. Maar ik kan me niet voorstellen dat je ze zonder mesje zou kunnen schillen?? mijn moeder heeft daar zon handig plastic 'mesje' voor trouwens.

Mandarijntjes gaat hier ook al het witte af, maar ik krijg geen gele nagels, haha wat een onderwerp.

Banaan doe ik ook met een mesje hoor, dat geknijp, bah.

Ik ben dol op uitgeperste sinaasappelsap met een liga erdoor, al 31 jaar :D

7. 2jees

2jees Niet meer actief

8. Islah

Islah Niet meer actief

Mijn man doet dat, die 'rolt' een sinaasappel zo lang in zijn handpalmen waardoor ze (naar zijn zeggen dan?) zacht en makkelijk te pellen/schillen worden. Of bedoel je de binnenkant? Daar ken ik wel een trucje voor.

9. 2jees

2jees Niet meer actief

Ja dat doe ik met een mandarijn ook ;)

maar ik dacht dat een schil van de sinaasappel echt te hard was voor je vingers/nagels.

10. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Haha, en ik ben het levende bewijs!

11. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Tattaa!

12. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.089
    204
    63
    NULL
    NULL
    Ik hou niet van fruit of groenten met een hard schilletje en zacht van binnen zoals tomaat, druiven, sinaasappel... mandarijn gaat net.. maar ik eet dus echt op structuur! Yoghurt met stukjes... ik ga er gewoon van kotsen.

Maar ik eet/drink dus wel tomatensoep, tomatensaus, sinaasappelsap, sinaasappelsaus, jus d'orange zonder vruchtvlees...

13. Deliana

Deliana Niet meer actief

Ik leef met je mee... Alleen ik heb het met bananen :)

Pel frustratie: check. Ik snap echt niet hoe mensen een banaan open knakken. Bij mij zit altijd gelijk de halve banaan onder mijn nagels...

Ranzige lucht: check. Wil er niet eens over nadenken...
    Wanneer ik bij iemand thuis kom, ruik ik het meteen wanneer er bananen op de fruitschaal liggen :)

Onzekerheid: waarom zijn die dingen zo snel beurs.

Mijn trauma heeft mijn zusje waarschijnlijk veroorzaakt. Die was dol op bananen, ging er op kauwen, riep mij dan en dan deed ze haar mond gezellig open :$ gadver!

14. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Je moet de banaan omdraaien, dan het laatste stukje schil inknijpen en dan knapt hij vanzelf open en kun je hem zo pellen.
    Hier in Nederland maken we de banaan aan de verkeerde kant open;).

15. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten

Grrrr vandaar dat ik ze weer krijg!... Ik poets alleen nog met zendium en dat helpt wel maar na al die mandarijnen snap ik waar de aft op mijn tong ineens vandaan komt :x

Ik heb trouwens ook een hekel aan sinaasappels. De schil is te dik ja...en teveel velletjes!!! Ieuw...
    Verse jus is dan wel weer erg lekker!

16. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Hahaha, ik ben wél gek op citrusvruchten, maar vind het pellen ook nooit fijn (wil dan altijd mijn handen wassen) en daarnaast vind ik het derde punt ook irritant. Niet zozeer voor mij, maar voor mijn kids, die ook gek zijn op mandarijntjes... dan maak je ze lekker, is dat ding zuur, bitter of droog... :p

17. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ja, precies dit wilde ik noemen! Ik vind ze hartstikke lekker, maar dat gesproei.. :(

18. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ha ha dit dus! :D

Goed verhaal Warboel, heel herkenbaar! :)

19. Queeny

Queeny Bekend lid

29 okt 2013
    891
    0
    0
    Heel herkenbaar verhaal, vooral punt 1 en 3 ga ik helemaal in mee.
    De geur vind ik soms nog wel wat hebben, het associeert mij niet met ov want dat probeer ik mijn hele leven zo goed mogelijk te mijden.

Ik pel die dingen regelmatig voor mijn dochter die er echt wel van houd, en ik vind het ook zo zielig als ik haar weer eens in haar oog spuit...sorry wijfie, sorry...

Wat ik enigszins wel aardig vond (want ik doe dit al sinds ik puber-af ben al niet meer) is dat als je het schilletje dubbelvouwt bij een vlammetje en er dan sap spuit dat je dan vonkjes ziet.

20. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik eet nooit sinaasappels want dan ruiken mijn hele nagels smerig en ik vind het veel te veel werk :D

Als mijn man er een pelt dan wil ik nog wel eens een partje eten maar anders niet, mandarijntjes daarentegen wil ik nog wel eens kopen maar ook zelden.

Deel Deze Pagina