Waarom ineens zoveel terug van belastingdienst?

Discussie in 'De lounge' gestart door Roos123, 30 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roos123

Roos123 Niet meer actief

Je hebt gelijk. Ik wacht nog even op de combinatiekorting van volgend jaar en dan zet ik een windmolen in de achtertuin. :)

2. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw

Hahahahaa:D

3. Roos123

Roos123 Niet meer actief

Bedankt voor de reacties! Vandaag bericht gehad van het kantoor. We hadden er in 2013 en 2014 ook recht op. Hij regelt dit nu verder. Volgens zijn berekening krijgen we over 2013 en 2014 nog 3500 euro aan combinatiekorting. Het gaat dus zeker niet automatisch als je er recht op hebt.

Ik las online dat er veel geld wat bestemd is als combinatiekorting blijft liggen bij de belastingdienst. Dus mocht je het niet krijgen, verdien je met zn tweeën, de minst verdienende meer dan 4000 en heb je zes maand of langer een kind in huis gehad? Dan zou ik het zeker even checken. Het is de moeite vind ik. Het gaat volgens mij ook op voor gescheiden ouders die minimaal 50% voor één of meerdere kinderen zorgen, hoe dat precies zit weet ik niet. De vader van de kinderen zal ook vast moeten werken.

4. LaLaS

LaLaS Fanatiek lid

13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Dan hebben ze in je vorige aangiftes dingen fout gedaan, want zodra je aangeeft kinderen te hebben en daar een geboortedatum van invult en jullie beide inkomsten, doet hij het idd automatisch

5. Roos123

Roos123 Niet meer actief

Oké dan vraag ik dat nog even na.
    Bedankt voor je reactie.

6. Mamalove2014

Mamalove2014 Bekend lid

9 okt 2014
    649
    384
    63

Dit dus, naar mijn weten gaat dat automatisch wanneer je je kinderen opgeeft, heb t nooit hoeven aan te kruisen.

Maar wat een heerlijke meevaller, geniet er van!

7. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Ik lees net op de site van de belastingdienst dat je dan meer moet verdienen dan 4000 nog wat euro. Of lees ik dat verkeerd?

8. Roos123

Roos123 Niet meer actief

Ja klopt.

9. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

Lekker meid! Voelt toch een beetje als gratis geld

10. Kusho

Kusho Niet meer actief

Dat is nog eens een fijne meevaller! :)

11. shay78

shay78 Actief lid

29 jan 2015
    113
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ohh dan zou ik ze wel even aanspreken, want dan hebben ze geen goed werk geleverd!!
    En ik zou ze zeker spreken over de rekening, want als jij er achter aan moet klopt er iets niet...

Deel Deze Pagina