waarom irriteer ik me hier zo aan??

Discussie in 'De lounge' gestart door vivvv, 1 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Onze zoon lijkt ook sprekend op z'n papa. Die heeft echt een kopietje van zichzelf gemaakt :p
    Kwa gedrag lijkt hij juist weer meer op mij. Al heeft hij het amicale juist weer van mijn vriend.
    Mijn tante vond hem juist weer een typische *mijn achternaam * ti's maar net wat je wil zien denk ik dan.
    Als heel klein baby'tje leek hij wel op mij.

Onze dochter lijkt meer op mij, maar ook weer heel veel op mijn vriend. Ik vind het erg leuk die mix van ons beide. En tja onze zoon lijkt nou eenmaal kwa uiterlijk het meeste op z'n papa. Ik kijk zelf ook altijd naar op wie de kindjes het meeste lijken.

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.212
    35.980
    113
    Jep, 5 dagen na zijn geboorte. Hij lijkt overigens nu 7 jaar later nog steeds op mij en de andere 2 ook:p

3. Mags

Mags Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.198
    0
    0
    Suus dat is echt erg!!

Hier mijn eigen ouders, die vinden ons zoontje echt sprekend op mijn man lijken. Toen hij een week of zo oud was oresteerde mijn moeder het om het volgende tegen mijn vader te zeggen: 'goh, hij lijkt zo op -naam man-, maar hij heeft toch ook wel iets bekends, he? Hebben we soms eens babyfoto's gezien van -naam man- ofzo, dat we dat zo herkennen?'

Nou, toen had ik het wel even gehad en heb ik ook gezegd, Ja goh heeft hij iets bekends joh? Hoe zou dat nou kunnen? Misschien omdat het ook MIJN zoon is en iets van mij weg heeft van toen ik een baby was???

Ik had nog een pietsie last van hormonen, maar ik vond dit toch ook echt geen leuke opmerking van ze hoor. Gelukkig bond ze daarna wel wat in, ze snapte me wel geloof ik.

Nu zegt iedereen die mijn man en mij beide kennen dat hij zo op mijn man lijkt. Iedereen die mijn man niet (goed) kent en mij en zoon samen ziet, segt dat hij zo sprekend op mij lijkt! :D

4. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    ach ja, hier hetzelfde verhaal... maar goed, het IS ook zo whahaha,

ben benieuwd hoe de tweede er hier uit gaat zien :p

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Dit is voor mij dus heel herkenbaar.... mijn kant roept altijd dat onze dochters op zijn kant lijken... en zijn kant roept het omgekeerde. :D
    Alleen mensen die mij van vroeger kennen (tot mn 12e zo ongeveer) die zien vooral een jonge hopmarjanneke in onze oudste... als in "kopietje" ;)

6. Mariannetje

Mariannetje Bekend lid

6 dec 2006
    975
    247
    43
    Vrouw
    aan de kust
    Hier ook hoor!! Ik zie echt mezelf als baby in mn meisje! Maar heel mn schoknfamilie zeg anders.......

7. frozen11

frozen11 Actief lid

8 jul 2014
    119
    1
    18
    Oh suus wat erg!!

Hier ook heel herkenbaar het is ook zo want ze lijken beide sprekend op vaders kant alhoewel de jongste gelukkig steeds meer mijn kant op gaat hihi begin er nu na 4,5jr wel aan te wennen maar in het begin ging ik er ook fel tegenin maar het helpt niet dus laat maar gaan

8. snoes79

snoes79 Fanatiek lid

9 jun 2014
    1.312
    1.192
    113
    Ik snap het wel, ligt ook aan de toon waarop het word gezegd!
    Hier was het ook altijd zo: hij lijkt precies op zijn vader, is van jou niks bij:x
    Maar toen kwam dochterlief, die leek ineens precies op mij.
    Het grappige is, dat hij veel op mij lijkt. En zij lijkt veel op manlief.

Vaak is het ook wat ze willen zien! Zonen lijken op vaders en dochters op moeder!
    En schoonmoeders vinden de baby altijd op hun eigen kind lijken;)
    Alles maar met een kilo zout nemen:D:D

9. mamavanrosalie

8 apr 2014
    99
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ooh zo herkenbaar!! Alleen is het in mijn geval schoonvader;) heel vermoeiend en precies zoals je schrijft ze zeggen het zo vaak dat je het gevoel krijgt dat het een verschrikkelijks iets zou zijn als ze wel wat van moeders hebben. Gelukkig lijkt onze dochter op beide, maar in sv ogen.... precies (...) zijn achternaam.

Hij zegt het nu wat minder vaak omdat ze qua karakter precies mij is, en mijn vriend het tegenovergestelde:cool: haha ik en dochter zijn kattekoppies en vl de rust en vriendelijkheid hem zelf. Maar ik kan het niet ook niet hebben en heb er regenmaker wat van gezegd, heeft totaal geen zin want hij is overtuigd van zijn eigen gelijk;)

10. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Als het echt zo vaak gezegd wordt zou ik toch een keer de wind van voren geven en zeggen: "Jaa nu is het ons wel heel duidelijk hoe jullie erover denken, klaar ermee!!!"

11. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Onze zoon lijkt veel op mij maar heeft ook trekken van mijn man. Helaas ziet mijn schoonfamilie dat niet dat is ook jammer!

12. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ja herkenbaar! Onze zoons hebben alles van mijn man/zijn halfbroer/mijn schoonvader/een oom of tante/een ver familielid die in de 17e eeuw leefde..

Bijv: mijn jongste is heel erg druk. Ik heb adhd en de halfbroer van mijn man heeft ook adhd dénkt sm. Dat is nooit onderzocht.
    Zegt ze steeds dat jongste zoon dat drukke van mijn zwager heeft, terwijl hij toch echt veel meer genen deelt met mij dan met zijn oom!
    "Oh ja zo deed R ook altijd, precies zo!" Pffffff...

Mijn schoonmoeder is een schat maar hier word ik gek van!

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ach, mij kan het echt niet schelen. Wanneer ze zouden willen zeggen dat ze alle 4 alleen maar op mijn man lijken, van mij mogen ze. Ze zijn toch echt in mijn buik gegroeid en weet ook wel dat het gewoon kul is wat ze zeggen.

Moet wel zeggen dat mijn jongste zoon qua karakter en uiterlijk echt zn vader is, soms heb ik het idee dat hij werkelijk niks van mij heeft. Maar daarentegen is mijn oudste zoon echt een kind van mijn kant van de familie. De meiden hebben van beide kanten wel wat.

14. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.295
    113
    Nederland
    Nee joh! Ze is precies familie V:D

15. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.295
    113
    Nederland
    Onze zoon lijkt precies op papa en dit horen we van beide kanten. Hij heeft alleen een familie V neusje (vaders kant van de familie)
    Ik kan me er echt niet druk om maken. Heb een prachtige zoon.

16. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

Herken het in zekere zin wel, onze dochter lijkt veel op mijn man (vooral met bepaalde blikken) Ze is ook lekker getint en ik ben zo Hollands als wat :D, maar ik erger me daar totaal niet aan. Ik weet zeker dat het mijn dochter is, en vind het eigenlijk wel leuk dat ze bepaalde dingen van mijn man heeft!

17. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Ik zou het gewoon negeren. Niet op in gaan, waarschijnlijk weten ze dat ze jou er mee pakken of ze hebben ergens een minderwaardigheidscomplex opgelopen :)

Ik kreeg vroeger altijd te horen dat ik een exacte kopie van mijn vader ben maar dan met haar en dat klopt, helemaal naarmate ik ouder word. Gelukkig ook maar want hij is 52 en heeft nog geen enkele rimpel :p

18. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.385
    867
    113
    zo denk ik er ook over. Mijn zoon lijkt als 2 druppels water op zijn vader, zelfs het kruintje zit op dezelfde plek. Ik vind het prachtig ♡

19. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Is een dna test in ieder geval niet nodig zeg ik dan altijd, hahaha. Let it go. Niet aan irriteren is het niet waard. Jullie weten wel beter.

20. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.314
    17.216
    113
    Kan ik me ook aan irriteren. Gelukkig zien we sf bijna nooit. Oudste is precies zn vader, qua uiterlijk en gedrag. Jaja tuurlijk ;) 50% van de genen is van mij hoor en iedereen voor de rest ziet ook overduidelijk mijn (fam) trekken erin. Vind hem zelf erg op mn broer lijken.
    Meiden schijnen wel heel erg op mij te lijken maar die hebben ook 50% van hun vader dus zullen daar ook wel trekken van hebben.
    En toch lijken ze alle 3 op elkaar. Misschien toch vooroordeel, jongen-papa, meisje-mama?

Deel Deze Pagina