Waarom is alles zo duur??!!

Discussie in 'De lounge' gestart door -, 6 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjouwtje

sjouwtje Actief lid

10 feb 2006
    198
    0
    0
    Huisje aan het water
    Jij woont zeker in de spaarndammerbuurt in a'dam Nikkif? Ze heben hier namelijk de slechtste AH wat betreft groente en fruit!!

2. Chanel

Chanel Bekend lid

19 mrt 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Tja ik zou ook veel liever de gulden weer terug zien. De prijzen in euro's waren vroeger de prijzen in guldens. We zijn allemaal opgelicht door die stomme euro :evil:

3. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo sjouwtje,

Nee, ik woon in het zuiden des lands ... blijkbaar breidt deze schimmel zich snel uit ! Ha ha ! :D

Groetjes,
    Nikki F

4. Jebentwelkom

Jebentwelkom Actief lid

11 aug 2006
    108
    0
    0
    Met de euro opzich heb ik niet zoveel problemen, in vind het superhandig met vakanties! Je weet nu tenminste wat iets kost in een ander land en al dat gedoe met vreemd geld vond ik maar niks...

Maar dat alles duur is, tja dat is wel zo. Maar ik ga nooit naar de AH of Super de Boer (in het verleden wel, maar toen had ik geen Aldi of Hoogvliet in de buurt)

Nu ga ik dus meestal naar Hoogvliet en ik koop veel van eigen merk. Van sommige dingen proef je wel verschil maar van heel veel niet! En soms is het wel de helft goedkoper. Ook ga ik af en toe naar de Aldi. Vooral voor snoep en koek, snacks, ijsjes, toetjes zijn daar veel goedkoper dan bij andere supermarkten!

Ik las van een patatje oorlog voor 5,50? :confused: Da's duur! Wij bakken de patat zelf, een zak van een kilo heb je al voor minder dan een euro. (alleen dan moet je wel een frituurpan hebben... en de saus natuurlijk ;) )

5. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    wij eten natuurlijk ook wel eens frituur, zelf patatje bakken etc. maar als je nou tegenwoordig ff naar de snackbar gaat omdat je gewoon ff makkelijk wil doen kost een patatje oorlog nu omgerekend nlg 5,50 denk niet dat iemand dat destijds met de gulden betaald zou hebben, ik niet in ieder geval en nu tja tegenwoordig is het gewoon gewoon... :(

boodschappen doe ik wel altijd bij de super de boer, gewoon uit gemakzucht, omdat ik het een heerlijke winkel vindt lekker dingen vooral in het weekend etc....maar ja daar hangt natuurlijk wel een klein prijskaartje aan, maar ik moet zeggen de keerzijde is weer dat als ik toevallig al eens naar de Edah bij ons ga of naar appie dat dan de houdbaarheidsdatum bijv. van melk (wat hier heel veel gedronken wordt) zo kort is dat ik alweer baal dat ik erheen gegaan ben, en wat kosten betreft zijn die echt niet goedkoper dan de super, de edah zeer zeker al niet meer dat is allang al achterhaald, terwijl ik het een pokkewinkel vindt, de ah gaat nog wel, maar wordt ik ook niet echt vrolijk van..

zal ook wel komen doordat ik iedereen daar bij de super werkt ken, het personeel gewoon ontzettend vriendelijk is, als ik iets aparts wil hebben (bijvoorbeeld een hele serrano ham, zo'n poot) wordt het netjes voor me besteld er wordt een mooie prijs gemaakt, dat zie ik niet zo gauw gebeuren bij de ah of edah als ik het daar al vandaan wil hebben..

maar goed feit blijft dat de prijzen voor de boodschappen e.d gewoon echt niet omgerekend zijn maar dat het nlg teken plaats heeft gemaakt voor de € en dan nog in Den Haag zeggen dat dit niet zo is :(

wat betreft de hoogvliet trouwens, daar ben ik wel al een paar keer geweest, en idd die hebben vaak dingen die wel een heel stuk goedkoper zijn zeg...haalde laatst van die snacks voor de hond, betaal bij de ah € 1,99 voor die dingen en dezelfde kosten bij hoogvliet € 1,29 dat vindt ik wel verdomde veel schelen vooral omdat ik er 3 per week verbruik, dus die haal ik nu voortaan wel ook bij de hoogvliet net zo goed als die 10 packs van wicky dat scheelt ook 30 cent in vergelijking bij de super...dat soort dingen wil ik nu wel bij de hoogvliet gaan halen...maar daar al mijn boodschappen doen, nee ook weer wat ik al zei dat een winkel me ook moet aanspreken en ik het heerlijk vindt om bij de super te lopen terwijl ze net lekker vers gebakken croisantjes of spare ribs e.d hebben... ;)

6. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    Rood staan overkomt ons gelukkig maar zelden,maar dan moeten we ook echt geen merken nemen,anders gaat het gigantisch mis.
    Nu hebben we vaak C1000 merk,en Aldi en Lidl kom ik ook veel.
    En ook maar veel pasta's eten en rijst(nasi)scheelt ook wel weer.

7. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik ga eens in de paar maanden naar de Aldi en daar haal ik dan een voorraad vooral vooral houdbaar spul (wc papier, chocola, chipjes. pastasaus, pesto, zout, suiker etc etc). Scheel best wel. Verder ga ik naar Jan Linders.

Pim

8. Jantien

Jantien Bekend lid

20 feb 2006
    906
    0
    0
    Nou idd die prijzen.....

En ik vond het helemaal frapant dat ik van de week op het nieuws hoorde dat de groei van de economie in europa zo groot is.
    2.7% ofzo, maar de landen die de euro hebben zijn maar 2.5% gegroeid.

Maar alles wat er gezegd wordt......... volgens Zalm komt het niet door de Euro.

Waar leeft die man zeg??????? met zijn tenen inde efteling (die hij makkelijk kan betalen) en met de rest in het Sprookjesbos (dat heeft hij ook wel)?

9. Tante Pollewop

Tante Pollewop Bekend lid

6 jul 2006
    539
    0
    0
    Den Helder
    Vorig weekend gingen mijn vriend en ik patatjes halen bij broodjes donner.. (voor 4 volwassenen). Hij zegt neem maar voor 4 euro mee. Ik zei tegen hem jij bent gek, het is maar voor erbij! (en ik dacht aan 'vroegah' toen we met z'n 4en voor 5 gulden patat haalden). Dus ik bestel heel stoer 3 patat: 4.75 euro!! BELACHELIJK!!!
    en mijn vriend maar lachen (terwijl hij degene is die altijd en eeuwig terugrekent!)

10. kreeftje1984

kreeftje1984 Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    Ook een nadeel de lonen zijn de helft minder... ;)

11. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    over supermarkten gesproken....

ik was vanmiddag even bij de AH, even een emmertje vla halen (vanille vla met bitterkoekjes hmmmm kan ik niet van af blijven sinds ik zwanger ben hahaha) maar goed. Mijn man pakt dus een emmertje wat vooraan staat, en legt het in mn mandje. Ik zeg tegen hem, heb je naar de houdbaarheid gekeken.... Eh nee, dat had ie niet gedaan. Maar goed dat ik nog even keek, want hij was nog maar goed tot 26 augustus 2006!!!!!!! :confused: Het is vandaag 7 september!!!! :confused: Ik gelijk kijken in het vak, stonden er nog 3!!!!!!

dit vind ik echt schandalig!!!

12. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    @setje

Had je 'm al geopend?
    Zo niet,dan zou ik er gewoon mee terug gaan.

13. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    Ze stond er nog meer in de winkel Girl75

Zie haar verhaal :)

14. Assepoester

Assepoester Bekend lid

24 jul 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    Afgelopen week ook 2 gehad dat iets over datum was op het moment van kopen. Gelukkig hebben we geld teruggekregen, zelfs zonder het product en de bon. We werden zowaar op ons woord geloofd!
    Groente en fruit is de laatste tijd verschikkelijk. Overal komen de fruitvliegjes uit.

En toch hoef ik de gulden niet terug (ondanks dat ik hem erg mis) want ik weet nu al hoe dit gaat: lonen blijven gelijk en de prijzen verdubbelen!!! (ja, want nu moeten alle euro-prijzen keer 2,20!!)

15. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    en denk eens aan de grotere aankopen!
    Ik praat over een broek van 80 euro...
    o dat gaat nog..... maar als je omrekend val je stijl achterover!

En de wandelwagen die ik gezien heb-> de urban jungle!
    Kost ruim 800euro's! Tonk ik sla me voor me kop!

16. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Gisteravond in de bioscoop 2 biertjes: 5, 50!
    Echt belachelijk. Reken maar om: 12 gulden voor 2 biertjes. In de gulden tijd hadden ze die biertjes in hun **** mogen stoppen. NIET NORMAAL! :bom:

17. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    en we betalen het toch maar allemaal :)

@mijnimeel anders had je het niet gedaan als het guldens zijn , maar waarom nu wel dan? :)

dat verbaasd mij wel eens

we klagen over de eurie maar we kopen maar door hahahaha

wie kan me dat uitleggen?

ik heb ook liever me guldentje weer terug hoor want die rot euro geef je uit als een gulden :(

18. Jantien

Jantien Bekend lid

20 feb 2006
    906
    0
    0
    Nou dat zeg je nu wel, we kopen maar.

Maar ik kom weleens thuis met iets helemaal enthousiast en als ik dan op dat moment omreken den ik ........ oeps dat is wel heel veel geld voor zoiets.

Als het idd toen de gulden was geweest had ik het laten staan.

Ik heb nog steeds vaak geen benul van de waarde van de euro, pas als ik omreken dan heb ik een prijs-product verhouding in beeld.

Die eurowaarde krijg ik niet aangeleerd.
    En dat zorgt ervoor dat ik snel denk oh kopie...... en dan omrekenen oh toch geen kopie.

19. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    dat is nu precies wat ik bedoel Jantien :)

je denkt ha een koppie maar als je dan gaat omrekenen :(

dan schrik je je wild

20. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Groente en fruit op de markt is toch echt een stuk goedkoper.

Bij de AH was een bloemkool laatst 2,99, op de markt het je er 2 voor 2,50

Komkommer is ook zo schandalig duur, bij AH 1,19, op de markt 0,60

En de snackbar vraagt voor een simpel kroketje 1,30....die dingen waren vroeger gewoon een gulden...

Deel Deze Pagina