Waarom is alles zo duur??!!

Discussie in 'De lounge' gestart door -, 6 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Nou inderdaad zeg. Die prijzen zijn echt idioot geworden hoor, met de komst van de euro. In de tijd van de gulden hield ik aan het einde van de maand regelmatig geld om te sparen o.i.d. over, maar nu vliegt het er bijna altijd doorheen. En ik ben echt niet anders gaan leven, hooguit nog zuiniger!

Ik heb me kort geleden dan ook echt geergerd aan de prijs van de aarbeien: EUR 3,49 voor een pond!! Dat is fl. 7,50!! Echt niet normaal! Dat deed ik toen al niet, en nu nog niet. Hoe lekker ik ze ook vind!

2. Niet meer actief

Ja Deb, we kopen maar door, maar we hebben geen keus toch?
    We MOETEN eten en tanken, en kleding kopen enz...
    Als het aan mij lag ( en aan heel veel nederlanders ) ging heel nederland plat, dwz, allemaal naar Den Haag en demonstreren, lonen omhoog, prijzen omlaag.

Wij tankte vroeger 50 gulden voor een volle tank, we zitten nu aan de 62 euro!!....En dat met de zelfde auto he!

En dan dalijk de feestdagen... leuk , echt waar, maar duuuuuuur!! :confused:

Liefs Nies

3. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    ik denk wel eens ze hebben doodleuk een € voor het fl teken gezet

dus niets omgerekend nee hoppa € ervoor

veel mensen zijn door de euro in de schuld problemen gekomen

en dat vind ik schandalig , niemand die het volk wat vraagt

ze moesten eens een voorbeeld nemen aan denemarken , daar had het volk de stem euro of geen euro

dat had nederland ook eens moeten doen , zaten we nu niet met dat onding in ons maag gesplitst

maar ja wat is nu het volk? toch helemaal niet belangrijk

de hoge heren beslissen wel voor ons :(

4. Niet meer actief

Ja precies, en het salaris van onze Bea en Balkenende is heel wat meer in euro's dan dat wij hebben hoor, die hoeven niet te twijfelen of ze wel of niet die komkommer aanschaffen van 1,49 !

Klote regering !

5. Assepoester

Assepoester Bekend lid

24 jul 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    En dan krijgen ze ook nog eens 20 keer per maand eten op kosten van de staat !!! (lunchen op 't werk, zakendinere, etc)

6. WendyB

WendyB Actief lid

25 jul 2006
    260
    0
    0
    Eigelijk heb ik nog een vraag wat hierop aansluit.

Wat hebben jullie als budget voor het huishoudgeld en met hoeveel personen ben je dan?

Ik heb 75 euro per week met 2 volwassenen en vraag me af of dit gemiddeld is en op hoeveel ik moet rekenen als er een kindje bijkomt.

Groetjes Wendy.

7. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik heb voor 2 personen en 2 katten ongeveer 100 euro per week. De ene week wat minder de andere week iets meer. Als je kindje er straks is zal het wel wat meer zijn ( ligt een beetje aan de voeding) en luiers natuurlijk, kleertjes.

8. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Wij doen elke week boodschappen rond de 50 a 60 euro voor 2 volwassenen en ons dochtertje van bijna 4. En dan koop ik voor 5 dagen in de week vlees, groente voor 6 a 7 dagen, melk, toetje en wat lekkere dingen. Ik haal de boodschappen bij de Lidl en ook een gedeelte bij de Jumbo (wat een heerlijke winkel is dat toch!!!). Mijn schoonmoeder klaagt altijd dat ze het financieel zo slecht heeft, maar ze doet wel voor 80 a 90 euro in de week boodschappen, en dan is ze alleen!!!! Ze heeft weleens gevraagd of ik eens wilde kijken waar ze op kon bezuinigen, ik heb toen al haar inkomsten en uitgaven bekeken en bleek dat ze per maand met gemak 200 euro (!!!!!) kon overhouden als ze maar goed met haar geld om ging en ze bleek een vetgespekte spaarrekening te hebben. Nou ze klaagt nog steeds dat ze zo arm is en dat haar kinderen haar eigenlijk zouden moeten onderhouden, ja daaaaag!!! :x Sorry, even schoonmoeder frustratie eruit :)

9. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Wij halen heel veel groente en aardappelen altjd bij de boer je betaald dan maar 40 cent de kilo en heb je nog lekkere verse groente voor een euro en vaak nog minder.
    Ik ga ook altijd naar de aldi en 1x in de maand grote boodschappen bij de super en tja op is op helaas dan maar weer.

Deel Deze Pagina