Tips Spanje(?) mei/juni met dreumes(Costa del Sol VS Fuerteventura)

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door 1981Mama, 18 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Hello ladies!

Ik zoek nog steeds een vakantie bestemming. Mijn moeder gaat ws met ons mee, dus we kunnen ook een paar keer met z'n tweeën weg :)

Ik begrijp dat ik mijn zoontje ook een plezier doe met center Parks, maar ik wil graag zelf ook wat leuks...

Ik ben helemaal verslingerd aan Fuerteventura. Lekker warm, niet al te toeristisch, genoeg te zien, lekker met een auto over een eiland crossen om alles te zien, en op de goede locaties een rustige zee. Mijn ideale vakantie.

Maar deze is weggestemd deze keer. Helaas...
    Lanzarote trekt me niet zo, Tenerife en gran Canaria te toeristisch, la Palma te stil etc. Dus het moet een ander deel van Spanje worden (of Europa).

Als aanvulling op mijn "wensen" ook wat dingetjes voor mijn zoontje:
    3 of 4 kamer appartement, rustige zee in de buurt (met auto is prima), en een zwembad en kinderbadje (liefst met glijbaantje).

Nu kwam mijn moeder aan met Marbella (Costa del sol). Het juiste appartement gevonden, redelijk betaalbare vlucht, zwembadje (zonder glijbaan), en van derustige zee heb ik geen idee.

Maar als ik aan de Costa del sol denk, dan denk ik aan oude vrouwen met krulspelden of jongeren die stomdronken zijn.... Geen idee wat daar van waar is?
    En is het daar in Mei wel warm genoeg?

Iemand die mij er iets over kan vertellen? Of wellicht een andere suggestie heeft nav bovenstaand verhaald?

2. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.492
    13.946
    113
    Vrouw
    Ik ben daar in de meivakantie geweest en dat was goed te doen! Geen dronken jongeren gezien, vooral jonge gezinnen en inderdaad oudere stellen zonder kinderen.
    In de omgeving is met een huurauto ook genoeg te doen, maar Marbella zelf heeft ook een haven waar wel leuke jachten in liggen. Enig nadeel vond ik van die verkopers die je zomaar een gratis lot in de handen drukken wat dan op een of andere manier altijd het winnende lot schijnt te zijn... leve de timesharing.

Mocht je hierover twijfelen dan is een van de balearen eilanden misschien ook een optie?

3. Annie82

Annie82 Fanatiek lid

27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    Mallorca of Ibiza?

4. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik heb heel positieve verhalen over Menorca gehoord. Schijnt minder toeristisch te zijn dan Ibiza en Mallorca, maar mn als je kinderen hebt heel leuk.
    Fuerteventura ben ik in 1999 geweest, ik vond het wel heel rustig...maar ja, ik was toen 17, dan heb je missch andere verwachtingen ;):D
    Ik wil in voorjaar 2018 met een vriendin naar Canarische eil. of Menorca, dus ik lees even mee!

5. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ik zou de meivakantie niet gokken op mooi weer in Ibiza, Mallorca en menorca. Je kunt net mazzel hebben maar er is echt geen zekerheid dat het mooi (strand-)weer is.

Omgeving Marbella of Almería is prima te doen rond die tijd.

Deel Deze Pagina