Klopt. Alsof ze wat gesleten zijn, en fijnere puntjes hebben, in plaats van een afgekapt vlak, toch? Mijn wintervachtje op mijn onderbenen voelt na verloop van tijd veel zachter dan mijn eergisteren-geschoren zomercoupe op dezelfde plaats. Maar ik geloof niet dat het scheren blijvend iets veranderd aan de structuur van het haar. At je het voor eens en altijd zou kunnen 'verpesten' door te scheren.
wou dat dat waar was...scheer dat nooit juist ivm dat het dan dikker en donkerder word....ben helaas gezegend met donkere haren op een witte huid..mijn onderarmen zijn behoorlijk behaard maar de meeste vrouwen zijn dat idd wel zo!
Ik weet niet precies waarom, maar er is ook voor je hoofdhaar een maximale lengte bepaald. De een heeft ook langere haren op z'n armen bijvoorbeeld.
Oh, straks staat er weer een dier op uitsterven door al dat ontharen: 'Schaamluis sterft uit door Brazilian wax' | nu.nl/lifestyle | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
Ja, wacht... Was dat niet iets met dat een haar een aantal fases doorgaat? Groei, rust, uitvallen en dan weer groei of zo. En dat het er vanaf hangt hoe lang die groeifase aanhoudt, dwt bepaalt dan de lengte. Dat verklaart ook waarom schaamhaar niet tot je knieeen groeit (als het op de gebruikelijke plek groeit): de rustfase zal dan wel langer zijn, voordat het uitvalt. Of zo. Kweenie...
Ik scheer wel, maar niet altijd en zeker niet alles. De bikinilijn werk ik bij, want persoonlijk vind ik kaal geen gezicht. Mijn man maakt het niets uit en het maakt mij ook niets uit wat hij wel/niet scheert. Ik houd niet van borsthaar, maar dat heeft hij toch niet. Vind het altijd zo raar dat mensen het raar vinden als je niet scheert, het zit er immers niet voor niets. Waarom moet je van de islam je haar scheren dan? Lijkt mij in elk geval vreselijk die verplichting.
Het zal bij de islam wel een geval van reinheid zijn. Ze moeten zich volgens mij ook voor elk gebed wassen. De mate van haargroei verschilt ook per persoon. Ik heb best lang blonde haren op mijn armen en benen maar de schaamstreek is minder dicht bezaait. Grappig deze topic, ik dacht er van de week nog aan. Ik scheer omdat het anders jeukt en uit hygienische reden. In de winter laat ik mijn arm en beenhaar staan in de zomer epileer ik. Mijn man las mee en zei dat het hem niets uit maakte als het maar niet stikt haha
Ik scheer m'n benen, oksels en een bepaald gedeelte van m'n bikinistreek omdat IK het er anders ranzig vind uitzien én het is ook wel zo gezellig in bed. Mijn vriend is nl hetero en ziet liever een vrouw in bed dan iemand die aanvoelt als man Er komen ook anders sneller vieze geurtjes. Ja, oksels met haar stinkt 's avonds meer dan oksels zonder haar als je 's ochtends goed douches en deo gebruikt. Beenhaar scheer ik omdat ik een vrouw ben. Ik hou van rokjes en jurkjes te dragen en aangezien ik geen piemel heb hoort daar geen harige benen onder. Iemand wel eens een harige been in panty gezien?? Heerlijk platgedrukt... Yak!!! En m'n bikinistreek: frisser gevoel en ik weet dat mijn man niet echt opgewonden raakt van een harige doos. Feministische vrouwen of luie vrouwen of wat voor vrouwen ook die er graag als een harige Harrie bij willen lopen, liggen of wat dan ook: vooral doen als je dat wil. Maar ik zie het liever niet en ruik het liever ook niet
Ik scheer mijn benen juist amper, maar omdat ik daar geen haargroei heb. Juist daardoor voel ik me heel vrouwelijk en geen 'harige Harrie'.
Omdat haar, behalve op je hoofd, ontzettend vies is (vind ik dan) en iedere dag bijgehouden moet worden om mezelf niet vieste voelen en manlief stelt het daarnaast ook zéér op prijs.
vies. haar wat ruikt? sorry hoor maar wat halen jullie je toch allemaal in je hoofd? mijn haren op mn benen ( als ik ze niet zou afscheren heb ik nog nooit geroken en die downunder ook niet)
Wat mij betreft: dat is nu eenmaal gewoonte hier en dus zijn we het gewend. Ik vond harige oksels of benen ook lelijk, maar ergens vind ik dat wel stom. Die haren zitten er niet voor niets, en ik vind al dat ontharen echt heeeeeeel irritant! Maar goed, het is niet anders, ik wil er ook niet als een beer bijlopen.
Dat je minder haargroei zou hebben als je je in de puberteit niet scheert lijkt mij zwaar onzin. Ik had voor ik mij ging scheren al veel haargroei en dat is door scheren nooit meer geworden. Mijn onderarmen heb ik als puber veel geschoren omdat ik daar ook vrij dicht bezaaid ben en ik destijds echt heel wit was (donkere haren). Maar nu ik dat niet meer doe is dat ook zeker niet meer geworden dan voor die tijd. Het is gewoon weer hetzelfde. Ik scheer mijn benen wanneer nodig (ik heb geen vent dus daar hoef ik het niet voor te doen), mijn oksels zo goed als dagelijks en mijn grot om de paar dagen. Maar ik vraag mij steeds meer af waarom ik in vredesnaam mijn grot zou blijven scheren. Mijn huid daar kan er echt niet tegen met alle gevolgen van dien. Bijhouden zou beter zijn voor mij dan scheren. Ook haal ik zo nu en dan de donshaartjes boven mijn lip weg, want helaas.. die zijn ook wat donkerder dan ik zou wensen.
Volgens mijn huidtherapeute krijg je juist minder haar door vaker te ontharen. Waarom haar ongewenst is? Ik weet het niet. Ik persoonlijk vind het onhygiënisch en niet vrouwelijk. Een pluisje op de benen vind ik nog gaan, maar ik vind vrouwen met okselhaar DIE HET SHOWEN, echt heel vies, gewoon vies, ik kan er niks aan doen! Julia Roberts in een galajurk met nat okselhaar, gewoon te bah!!! Wat mensen in hun slip hebben, interesseert me niet zo; ik hoef er niet naar te kijken. Ik vind trouwens mannen met een dikke snor en baard, te dik borsthaar of okselhaar en rughaar of lange manen in hun nek óók onappetijtelijk. Mijn man scheert zich niet (mannen die hun schaamstreek, benen en oksels kaal scheren vind ik persoonlijk een beetje maf, tenzij ze topsporter zijn ofzo) maar houdt zijn lichaamsbeharing keurig bij.
Met vies bedoel ik 'er vies uit vind zien'. Natuurlijk ben je niet vies als je je goed wast. Ik vind neus- en oorhaar bij mannen trouwens ook vies, haha!