manlief houdt zelf van een goede beaver. Hij is kwaad als ik mijn bikinistreek onderhanden neem. Oksels en onderbenen scheer ik wel. Manlief scheert helemaal niets, en i like it. Tja, is een groene jongen.
Op een of andere manier zou ik me zorgen maken als ik 'mijzelf vies voel' omdat er ergens een haartje zit, of (wat je ook vaak leest) niet 2x per dag afschrob met water en zeep. Wat is er zo ingeprant bij sommige mensen dat je je eigen lichaam als 'vies' ziet, tenzij het kaal is of naar chemische geuren ruikt. Als je schoon bent, ben je niet vies hoor.
is allemaal commercie. Je bent niet vuil als je een normale hygiene hebt. Net zoals die bloemengeur maandverbanden van tegenwoordig. Krijg er de kriebels van (letterlijk EN figuurlijk) precies of elke menstruerende vrouw stinkt als de pest.
Ik vind het er gewoon echt vies uitzien en bovendien, als je zweet, ga je eerder ruiken als je haar hebt (daar zijn de haren immers voor bedoeld, beschermen van je lichaam) dan zonder haar. Dan maar minder beschermd en geen geur.
Even een reactie op mijn eigen bericht: Wiki zegt het volgende Haar heeft een aantal verschillende functies. Het verschaft isolatie tegen lage temperaturen en, bij sommige soorten, tegen warmte. Het lichaamshaar van mensen heeft geen duidelijke functie, omdat een mens te weinig haren heeft om zichzelf ermee warm te houden of af te koelen. 'Kippenvel' is een restant van de ooit isolerende werking van lichaamshaar. Het hoofdhaar van mensen heeft voornamelijk een esthetische functie. Ik hoef me dus geen zorgen te maken, al het haar kan foetsie!
Nou... Dan zal ik de enige zijn wiens neus op een ongestelde dag blij is dat er tussendoor opgefrist kan worden. En mijn ervaring is dat het langs-wapperen met een vochtig toiletpapiertje meer effect heeft op een kale vlakte dan in een donker bos.
Kat, daar ben je niet de enige in Maar een maandverband met bloemengeur vind ik zelf walgelijk. Gewoon een goede hygiëne aanhouden tijdens die dagen. Ff met dat doekje langswapperen dus. Een bloemengeur aan maandverband geven vind ik hetzelfde als die bloemenspray als je gepoept hebt, vieze combi. Daarnaast heb je dan vast ook nog van die viezerikken op de wereld die dan denken dat je vast en paar uur extra met dat bloemenlapje in je onderbroek kan rondlopen. Niet fouter dan een compostlucht die uit de holte van een vrouw (of ander mens) komt.
ik vind beharing onder de oksels en benen afgrijselijk om te zien maar ik scheer me ook niet iedere dag hoor, mn benen is al bijna 2 weken geleden haha, meestal doe ik ze 1 x per week en mn oksels vaker, weet niet hoevaak eigenlijk, in de zomer echt om de dag en mn benen ligt eraan, ik denk dan 2 x per week waarom is het voor velen afgrijselijk ? ingeburgerd is het, ooit is er waarschijnlijk 1 of andere idioot of modellenbureau mee begonnen, werd stilaan de mode en nu is het zo fel ingeburgerd dat zelfs ik het ook afgrijselijk vind en ik vind het ook onverzorgd uitzien
Hmm ik val trouwens wel op harige mannen trouwens.. zo'n plukje borsthaar wat boven een overhemd uitkomt.. of van die donkere haren op een onderarm die onder een mouw vandaan piepen... Op het strand, wuivend okselhaar in de wind, net als helmgras in de duinen Ik kan daar wel van genieten Ik kan me dus best voorstellen dat er ook mannen zijn die op harige vrouwen vallen?
Sommig lichaamshaar heeft idd geen functie. We leven niet meer in de ijstijd en zijn zeer welvarend en kunnen ons prima warm houden en beschermen met kleren. De term 'schaamhaar' is ook een rare, het zou eigenlijk 'beschermhaar' moeten heten. Of je het nu weghaalt of kamt, is een kwestie van persoonlijke smaak. (En niet die van mijn man, die heeft over mijn haar niks te zeggen!). Wenkbrauwhaar heeft de functie dat als je zweet dat zoute vocht niet in je ogen druppelt. Ik zag trouwens een keer een docu op tv over pubermeisjes met anorexia. Eentje had gewoon een berenvelletje, zo mager was ze. Dat haar ging dus groeien om haar warm te houden.
Lente?? Het komt hier met bakken uit de hemel. Sjips, net een scheerrondje gedaan, ik zal het maar koud krijgen!
En voor de complete natuurlijke toer, weg met de vleugels, je haakt die begonia gewoon in je kokosmat.
Is toch ook niets mis mee, je moet doen waar jij je prettig bij voelt en als je man daar dan ook nog van houdt, is het helemaal mooi meegenomen.