WW en het UWV wat zijn jouw ervaringen

Discussie in 'De lounge' gestart door justme1974, 14 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Sinds januari dit jaar krijg ik helaas een uitkering. Helaas omdat ik dus geen werk meer heb. Alles gaat online en nu krijg ik aanstaande donderdag een evaluatiegesprek over de voortgang van mijn sollicitaties. Ik heb een aantal sollicitatiebrieven ge-upload en mijn cv natuurlijk, ter beoordeling. Ik krijg de ene afwijzing na de andere afwijzing maar ik zal de enige niet zijn.

Wie heeft er ook een evaluatiegesprek gehad en hoe ging dat? Wat kan ik ongeveer verwachten?

Maar ook; wat kan ik zelf vragen? Ik heb een boel werkervaring, maar geen diploma's en zou dus best een diploma willen halen om mijn kansen te vergroten. In hoeverre is het UWV hierin meegaand?

2. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik zit vanaf morgen in de WW heb in 20 weken tijd al 18 sollicitaties verstuurd en op alle 18 afgewezen.

Tot nu toe nog niks gehoord van het UWV.

Bij 3 kreeg ik te horen dat tegen de tijd ik ingewerkt zou zijn weer met verlof moest en ze dan weer een ander moesten zoeken.
    Schiet erg op dus...NOT

2 jaar terug zelfde situatie.
    Ik wilde graag een opleiding gaan doen. Kon wel maar UWV betaald niks.

3. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Niks van dat gesprek verwachten is mijn ervaring. Ik ging er vol verwachting en volle moed heen met het idee dat ik ook wel wat tips zou krijgen. Het enige wat ik te horen kreeg was dat ik boven verwachting solliciteerde en mn cv iets aan jon passen. Ik had zelf het idee dat dat het personeel dat daar werkte zelf niet echt professioneel was, er liep van alles en nog wat rond, onverzorgd, enz... Ze straalde niets uit. Heb er werkelijk niets aan gehad en was blij dat ik weer bij die enge meneer weg was ;)

4. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.663
    1.424
    113
    Uwv vergoed alleen opleidingen wanneer je door ziekte je huidige beroep niet meer uit kunt voeren en dan nog zijn er erg strenge regels aan verbonden dus weet eigenlijk wel zeker dat ze niet mee gaan werken aan een opleiding ;).

Mijn man heeft zo'n gesprek ook al eens gehad maar stelde toen erg weinig voor, met 3 maand eerst ene groepsgesprek en later 1 op 1 met de werkcoach maar hij vond het helemaal waardeloos :D

5. Milujem

Milujem Niet meer actief

Voor zover bekend vergoed het UWV geen opleidingen meer vanwege bezuinigingen. Ik ben vanaf 1 april 2012 tot 1 december werkloos geweest. Heb keurig elke week sollicitatiebrieven ge upload en ben ook bij elke sollicitatie workshop geweest (wat trouwens totaal niks voorstelde) Het mocht gewoon lange tijd niet baten bij mij. Ze hebben in die 9 maanden nog nooit 1 brief gecontroleerd! Duurde dagen voordat mijn werkcoach een mail terug stuurde en de service verder vind ik ook echt ronduit belabberd te noemen van het UWV en Werk.nl. Maar dat is mijn ervaring ;)

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Heb hier vorige week een berichtje gestuurd aan de werkcoach, voor een persoonlijke afspraak, omdat ik helemaal simpel word van die werkmap, (steeds pagina's die niet geladen willen worden).
    Kreeg bericht terug dat ik maar op de inloopmiddag binnen moest lopen. Die erg handig gepland is: 14.00-16.30. In plaats van dat ze dat nou onder schooltijd plannen.... zucht. En waarom een verzoek voor een persoonlijke afspraak direct weggeschoven wordt naar 'kijk maar op de inloopmiddag', snap ik ook niet :(

7. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

8. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Dat is helaas ook mijn ervaring... Vind sowieso alles wat ze organiseren een dikke flop: een banenmarkt ook bijv. Allemaal uitzendbureaus (die ik overigens ook wel kan vinden zonder die markt), maar niet de branche waarin ik werk...

9. Sila24

Sila24 Niet meer actief

@rozemarijkw door bezuinigingen hebben ze niemand voor zulk gesprekken

10. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Dat had ik ook en kreeg uiteindelijk zelfs de melding dat als ik dat ene bericht niet per direct zou lezen en bevestigen dat ik het gelezen had (in dat document) zou ik in mijn ww gekort worden.

Via uwv uiteindelijk mijn baan gevonden, maar de uwv zelf vind ik flop. Veel 'probleempjes' gehad met ze.

11. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    UWV pfff. Ik moest er half maart naar toe 1week na mijn mri. Ze wilde medische info opvragen. Ik teken dat briefje en zeg duidelijk, wacht tot 23 maart dan hebben we de uitslag van de mri en dan heeft u de recente informatie. Nee wat doet die muts, vraagt het meteen aan waardoor de info van de mri nog niet verwerkt was en ze dus niet de juiste info kreeg. Haar Conclusie ik kan vanuit ziektewet de ww in. Dit kreeg ik 3 dagen terug te horen van de arbeidsdeskundige. Ik heb uiteindelijk 23 maart gehoort dat ik weer geopereerd moet worden aan een hernia en ook na die datum is pas de informatie verstrekt aan de arts waar zij de informatie opgebraden heeft. Dit veranderd de hele zaak en nu moeten ze dus weer nieuwe informatie opvragen. Mocht ik idd opereerd worden ga ik de wia in. Ik wordt zeker geopereerd en volgende week gaan we de datum en de operatie bespreken bij de neurochirurg.

Allemaal extra werk, extra afspraken en extra tijd omdat zon muts lekker doet wat ze zelf wilt en niet luistert naar mijn informatie. Tuurlijk kan ik aangepast werk doen nu maar soliciteren en over 2 maanden onder het mes is geen optie. ( 6-6 loopt ziektewet af van 2 jaar en begin juli onder het mes) nu ga ik dus automatisch de wia in omdat het of ww of wia is naar 2 jaar ziektewet.

Voordeel van wia is dat ze helpen net baan zoeken, soliciteren en je kan eventueel studeren. Met ww kan dit niet meer en helpen is er ook niet meer bij. Reden zijn de bezuinigingen

12. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Van het UWV kan je helemaal niks verwachten. Wat een simpele mensen werken daar zeg. Zo'n gesprek is kansloos. Ze gaan hun lijstje af en je staat binnen een kwartier weer buiten. Je schiet er niks mee op. Ze zeggen standaard dat je CV in orde is en dat er ook niks mis is met je sollicitatiebrieven. En tijd vrij maken voor een persoonlijk gesprek? Laat mij niet lachen, daar hebben ze nog nooit van gehoord. Ik ben zeer blij dat ik niks meer met ze te maken heb. Succes met het vinden van een baan!

13. Koesje

Koesje Niet meer actief

Ben blij met je topic! Helaas vanaf juni ook noodgedwongen in de ww. Vind de site van werk.nl en UWV erg ondoorzichtig..

14. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    Hier in ziektewet en nu bezig al vier maand met reintregratiebureau maar die het lak aan alle beperkingen die de uwv arts op papier gezet heeft,dus tja hier aan bedenken wat nu ..

Uwv heb me buik er vol van

15. Saja87

Saja87 Niet meer actief

En wat ik ook rete irritant vind..

Zijn die vacatures op hun site.
    De meeste zijn oud of verlopen.

Vaak ligt de site er ook uit en moet je de hele dag gaan zitten wachten tot je eindelijk je werkmap kunt bij werken.

Stel je een vraag aan de "werkcoach" word je verwezen naar een site waar je alsnog geen antwoord op je vraag krijgt..

16. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Eigenlijk is het heel simpel; als het UWV nu al z'n waardeloze personeel eruit gegooid, nemen wij hun werk over en laten wij zien dat wij het vele malen beter kunnen.

17. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Dát vind ik nou een goed idee:D

18. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Na het zoveelste probleem heb ik het weleens geopperd bij mijn werkcoach. Toen werd ik doorverwezen naar een site met vacatures bij het UWV. Toen deze ook verlopen bleek te zijn, heb ik de hoop opgegeven. Het komt nooit goed met het UWV.

19. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

niet

20. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik vind trouwens wel dat de werkmap in positieve zin veranderd is.

twee jaar terug moest ik nog de bevestigingen van mijn sollicitaties opslaan en omzetten naar een .txt bestand en dan uploaden in de werkmap. Wat erg lastig was want niet bij iedereen krijg je een bevestiging van je sollicitatie.

Nu kun je gewoon aanvinken wat je hebt gedaan wie je contactpersoon daar is op welke datum je hebt gesolliciteerd enzo.
    Niks geen .txt bestandje meer uploaden etc..

Deel Deze Pagina