Vreselijke slaaprituelen door reflux

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Wachtende, 28 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Vanaf de geboorte ellende gehad...plat liggen kon niet...
    18 uur per dag huilen..niet slapen..
    De eerste vier maanden s nachts rechtop in bed vastgehouden.

Uiteindelijk hadden we een ritme dat ze 2 keer een half uurtje in mn armen sliep overdag. s'nachts er zo'n 12-16 keer uit. Pas toen ze een maand om 7 was in eigen kamertje...echter wel nog zo vaak eruit.

Totaal niet zelf in slaap kunnen vallen omdat ik haar na de voeding altijd rechtop moest houden...

Komt het bekend voor ?

GEEF NIET OP !! :D

Toen ze een jaar en een week oud was ging het opeens zo veel beter met de reflux...je merkte echt dat er een knop bij haar om ging.

Zonder slaaptrainingen...laten huilen en andere methodes...
    Er ging gewoon een knop bij haar om. Ze had geen last meer van die nare reflux.

Ze komt om 08:00 uit bed
    dutje 1 : 10:30-12:00
    dutje 2: 15:30 - 16:30
    Naar bed 20:00

Ik ben zooo blij dat we er geen strijd van hebben gemaakt en gewoon hebben gewacht tot ze er klaar voor was. Bij haar was het gewoon zo van belang haar niet te laten huilen ivm ernstige reflux, dat maakte het zo veel erger.
    En nu heerlijk zonder strijd...geen 1 huiltje..gewoon vredig naar bed.
    Tot ze zo ver was was de enige oplossing flexibel zijn en je er gewoon aan over geven...werkte veel beter dan een strijd aan gaan.

Dus voor degene die nog in die hel van de eerste maanden bij ernstige reflux zitten...er is hoop!
    Natuurlijk gaat het bij elk kind anders...maar een beetje hoop doet soms goed:)

2. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Werkten de medicijnen dan niet? Fijn dat het nu goed gaat.

3. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Ondanks de hoogste dosering van de medicatie had ze er helaas tot bloedens aan toe last van. Als ze er met een jaar niet overheen was gingen ze verder kijken.

Nu zijn we zelfs medicatie aan het afbouwen...

Het is misschien een beetje laat...maar ik heb een hele grote roze wolk hier :D :D :D

4. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Heerlijk, wat fijn voor jullie!!

5. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Jeetje wat heftig:(

Heel veel geluk en plezier nu !!

6. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Woeiiii wat een heerlijke moeder ben je! Fijn om zoveel enthousiasme te horen! En wat fijn dat je mee kon gaan in datgene wat je kindje nodig had.

7. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Wat fijn dat je zon mooi positief bericht plaatst!

Ik weet dat je soms misschien van je principes af wilt stappen als het heel zwaar is (en allerlei mensen op je in praten).. doelend op laten huilen en slaaptrainingen. Ikzelf heb ook in twijfel gestaan met ons onrustige hummeltje, maar ik ben ZO blij dat we dat niet hebben gedaan! Ik weet zeker dat jou en mijn kindje opgroeien in liefde en geborgenheid en ik denk dat dat een hele belangrijke basis is! Wie weet overtuig je met je bericht meer moeders om de natuurlijke weg te bewandelen ipv die uit een boekje erin te willen 'dwingen'..

8. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Diep respect voor jr dat je een jaar lang haar heb gegeven wat ze nodig had ipv haar aan haar lot over te laten terwijl ze veel pijn had, knap hoor want het zal lood zwaar zijn geweest jou meid mag blij zijn dat ze jou als mama kreeg

9. DoubleD

DoubleD Bekend lid

12 okt 2013
    578
    19
    18
    Heerlijk, geniet er van!

10. Vie87

Vie87 Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.802
    1.646
    113
    Wat fijn zeg! :D

11. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    Ik had hetzelfde probleem maar niet door reflux, nooit gevonden waar het wel door was. Nu heeft ze 2 kleine slaapjes overdag en snachts slaapt ze van 17.30 tot 5 00 en daartussen wordt ze nog 2x wakker. We komen van ver, dus hier ben ik al heel blij mee. Wel elke 2 a 3 weken de strijd aan met haar wat betreft slapen, ze wil beneden er 'gezellig' bij zitten. Ze is niet te temperen.
    Nu 16 maanden en ik hoop zo dat het doorslapen ooit komt. Ze heeft nog nooit een nacht doorgeslapen. Dus ik denk dat dat pas komt als ze naar de basisschool gaat....

12. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Wauw wat een fantastische mama ben jij, wat zul jij gebroken zijn geweest! Knap dat je het zo lang hebt volgehouden (hoewel er met pijn natuurlijk niet zoveel opties zijn) hoewel andere mama's en papa's het misschien opgegeven zouden hebben.

En wat super dat het nu ineens zo goed gaat met je dochtertje, heel fijn!

13. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Bedankt voor alle lieve reacties !
    Het doet ons heel veel goed om gewoon weer met 2 handen te kunnen eten (al word je wel creatief in het verzinnen van eenhandsvoedsel :p) en s avonds even wat tijd samen te hebben. Onze relatie heeft ook zeker wel een dipje gehad omdat ik een jaar lang echt alleen maar met haar bezig was (man kan niet zo goed tegen het huilen) en ik mezelf af en toe een beetje verloor.

Deze zomer heb ik super veel vakantie en ga ik echt heerlijk genieten van mijn lieve dappere dame voordat ze de aandacht moet gaan delen ;)

Ik hoop dat andere moeders ook zien dat je niet alleen een normaal ritme kan krijgen door je kindje er als het ware in te dwingen..maar het dus gewoon vanzelf kan komen.

Misschien ook wel een klein beetje valsgespeeld...toen ze 8 maanden was heb ik een week in het ziekenhuis gelegen wegens complicatie na de bevalling. Daar werd ik alleen om 05:00 wakker van het infuus wisselen. Dus wel wat meer slaap gehad daar.

Meijtje ik hoop dat er bij jullie meid ook alsnog een knopje omgaat. Ga jij heel vroeg naar bed om voldoende slaap te krijgen?

14. zonnestraaltje1981

zonnestraaltje1981 Actief lid

28 apr 2009
    431
    0
    0
    Groepsleidster intensieve behandelgroep
    Overijssel
    Wat fijn zeg dat het nu goed gaat! Geniet ervan!

Deel Deze Pagina