Ervaring inschakelen Consultatiebureau mbt slapen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sneeuwklokje22, 2 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Hallo,

Is hier iemand die wel eens het cb heeft ingeschakeld om te helpen met slapen?

2. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ja, ik heb ze toen ingeschakeld. Ik moet nageven dat ze de wijkverpleegkundige heel behulpzaam was en goede tips gaf.
    Ze gaf me ook een foldertje en juist door haar werd ik consquenter.
    M'n dochtertje 's nachts wilde persè naast me liggen en sliep alleen als ik naast haar lag. Nu is het gelukkig anders.

Ik weet, er wordt heel veel geklaagd over het cb (waaronder door mij), maar het is een goed steuntje in de rug.

3. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Ik zelf niet, maar om me heen wel een aantal mensen en wat ik hoor is dat het cb standaard maar één advies geeft: laten huilen. Als dit is wat je wilt kun je best naar hen toe gaan voor advies, maar als dit niet bij je past zou ik even verder zoeken :).

4. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland
    Geen ervaring met cb , maar wij hebben hem laten huilen duurde ongeveer een week. Nu slaapt hij in ze eigen bed ipv elke nacht tussen in.

Moet wel eerlijk toegeven dat ik wel moeite had met consequent blijven.

5. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Ik kon hulp krijgen,maar heb t niet gedaan.
    De hulp zou bestaan uit huisbezoek van de verpleegkundige om samen te bekijken hoe de situatie thuis was en hoe we het slapen anders aan zouden kunnen pakken.
    Ik vond t moeilijk om hulp te accepteren....

6. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Ik heb het wel gedaan. Onze dochter was wel een jaartje ouder toen. Ze klom uit bed en bleef maar doorgaan. Ze kon ook rustif midden in de nacht wakker worden en dan een uur gillen om water of een extra kusje of of of ;)
    Hier heeft hun methode goed geholpen en dat was iig niet laten huilen.

7. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    Ze zijn bij ons thuis komen kijken, omdat onze dochter een huilbaby was en zeer weinig sliep.
    Ze hebben mij nooit het advies gegeven om haar te laten huilen. Misschien omdat ik zelf al aangaf dat ik dat niet doe, maar ze zijn er de bezoeken daarna (het slechte slapen hield aan) ook nooit over begonnen.
    Wel zeiden ze dat ik naar de kinderarts terug moest gaan, als ik het niet vertrouwde. En toen eenmaal bleek dat mijn dochter oorklachten had, moedigde ze ons aan om terug te gaan naar de KNO arts.

Een ziekenhuisopname is ter sprake gekomen maar ik gaf aan mijn dochter niet alleen achter te willen laten in een ziekenhuis. Dat begreep ze volkomen.

Hier dus goede ervaringen.

8. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Bij ons is de verpleegkundige wel geweest. Ik heb er hele prettige ervaringen mee, en veel goede tips gehad. En dat was niet laat maar huilen.

Deel Deze Pagina