Betrouwbare site voor thuiswerk.

Discussie in 'De lounge' gestart door loetje, 24 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik stel deze vraag ivm met mijn oudste zus.

Zij is in februari dit jaar haar man verloren na een zwaar en lang ziekteproces. Helaas wordt er in Nederland helemaal niets meer geregeld voor mensen zoals zij, ze heeft namelijk een eigen huis. Dus ze heeft geen enkele recht op enige vorm van een uitkering oid. Nu wil zij wel graag aan het werk, zij het niet dat ze dat emotioneel nog totaal niet aankan. Er is na het overlijden van mijn zwager namelijk nog veel meer gebeurt, oa de zelfmoord van de beste vriend van haar oudste zoon (2 maanden na het overlijden van mijn zwager) en afgelopen zomer heeft haar jongste zoon een ongeluk gehad. Hierbij heeft hij zijn been gebroken. Na vele fouten in het ziekenhuis is zijn been uiteindelijk geamputeerd (net onder de knie). Dit alles heeft zo'n enorme emotionele impact, dat zij met haar hele hoofd en lijf op slot zit. Daarbij heeft ze nog de zorg voor mijn neef, die nog volop in de revalidatie zit, nog geen prothese heeft en zich dus nog niet alleen kan redden thuis. Ondanks dit alles, is er totaal geen zicht op inkomsten. Op dit moment zorgt mijn oudste neef (hij is 23) voor brood op de plank en daarover voelt mijn zus zich dus weer bijzonder schuldig. (dit was even het verhaal in een notendop;))

Nu wil zij dus heel graag de opleiding tot verzorgende gaan doen en daarna in de thuiszorg gaan werken. Alleen kan zij het nu nog niet aan om te leren, ze slaat niets op.......Ook de wijkverpleegkundige, die mijn neef dagelijks komt verbinden, heeft dit bevestigd. Om toch voor wat eigen inkomsten te zorgen (zodat ze ook haar zoon meer kan ontlasten) wil zij nu graag thuiswerk gaan doen. In haar eigen omgeving, op haar eigen tempo en tevens is dit ook weer afleiding voor mijn jongste neef, die haar dan kan helpen en ook weer iets om handen heeft....

Nu weet ik dat er hier meiden zijn die ook thuiswerk doen. Mijn vraag is eigenlijk; wat is jullie ervaring met bepaalde thuiswerk instanties. Ze woont in de regio Zaanstad, mss belangrijk om te weten..

Alvast bedankt..

2. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Gebruik de zoekfunctie op het forum eens over thuiswerktopics. Niets dan slechte verhalen.

Trouwens, kan me niet voorstellen dat er niks geregeld wordt voor iemand die geen werk en geen inkomen heeft, ondanks het koophuis.
    Wat als je een goede baan hebt, huisje boompje beestje en je wordt ontslagen, ww loopt af en je hebt nog geen werk? Dan heb je ook recht op bijstand! Laat haar eens goed informeren bij de gemeente en het UWV waar ze recht op heeft, want dit lijkt me vrij onwaarschijnlijk.
    Oh, en mochten ze voldoen aan de criteria, dan is de voedselbank misschien een optie om wat brood op de plank te krijgen.

3. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Via het UWV heeft zij gewoon recht op bepaalde hulp hoor ziektewet en anders een uitkering.

4. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Nope, geen rechten. Dit is allemaal tot in de puntjes uitgezocht. Ze heeft een klein pensioentje van haar man en that's it. Bijstand krijgt zij zeker niet, ze moet eerst haar huis "opeten". Tot voor een paar jaar terug had je als weduwe nog recht op een weduwe uitkering, maar dat is nu niet meer zo. Je wordt alleen nog geholpen als je kinderen onder de 18 hebt. Zijn ze volwassen, dan mag je het verder uitzoeken...

5. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Maar als zij nog niet "klaar" is om te werken. Is ze dus ( imo ) ziek of dat nu een griepje ie een burn out of een depressie.

Dan krijg je gewoon een ziektewet uitkering via het UWV. Heb ik namelijk ook en heb ook een eigen (koop) huis.

Vaak is het namelijk bij thuis werk zo ( behalve inpak werk ) Dat je de aantal opgegeven uren ook echt beschikbaar moet zijn.

6. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Hier eerst even een uitlegje vanaf internet;

algemene nabestaandenwet; regelt dat nabestaanden geboren voor 1.1.1950 recht hebben op een uitkering; nabestaanden geboren na 1.1.1950, alleen wanneer ze een kind jonger dan 18 jaar verzorgen; vervanging per 1.7.1996 van de aww

@Alessandro;
    Zij had geen werk ten tijde van haar man zijn ziekte en is daarvoor thuisgeweest voor de kinderen. Heeft zij dan evengoed recht op een ZW uitkering via het UWV?

7. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Jeetje wat heeft je zus enorm veel meegemaakt het afgelopen jaar. Kan me voorstellen dat je dan vreselijk in de put zit. Misschien is het verstandig om eens naar een psycholoog te gaan. Wellicht kan ze zich daarna wat beter concentreren en een thuisstudie volgen.
    Verder vind ik het wel echt raar dat ze niet in de ziektewet kan, tenzij ze voor het overlijden van haar man ook geen werk had, dan snap ik dat.
    Misschien kan ze tijdelijk een krantenwijk nemen. Dan moet ze er toch iedere dag even uit en verdient ze in ieder geval een klein beetje. Het geeft haar leven dan ook weer wat rimte.
    Veel sterkte ermee.

8. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Ik zo even goed informeren bij het UWV, of misschien wel via een maatschappelijk werk of riagg ofzo.

Heel veel succes iig voor je zus!!!

9. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Oeh dat durf ik niet te zeggen. Ik zou gewoon het UWV eens bellen voor haar. Misschien dat jij beter uit kan leggen hoe of wat. En vragen hoe dat zit. Zou het namelijk wel heel vreemd vinden als zij niets krijgt of nergens recht op heeft.

Zou het echt even doen!

10. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ze heeft hulp van een psycholoog via het ziekenhuis waar mijn neefje revalideert. Dit is niet het ziekenhuis met de grove fouten, maar het ziekenhuis waar zijzelf overplaatsing naar hebben gevraagd en die uiteindelijk de rotzooi van het 1e ziekenhuis hebben moeten opruimen..

Krantenwijk is een optie. Zal het haar eens voorleggen..Tnx:)

11. gaab27

gaab27 Fanatiek lid

30 dec 2010
    1.585
    1
    0
    Den Haag
    ik ken wel betrouwbaar thuiswerk maar is wel telefonie dus moet je liggen ik heb het 2 weken gedaan maar is gewoon niets voor mij.

www.annie.nl

12. Darlagirl

Darlagirl Niet meer actief

Dan moet je toch dingen verkopen zoals goede doelen lidmaatschappen enzo ? Of zit ik er nu helemaal naast ?

13. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Je hebt alleen recht op de ziektewet als je verzekerd bent voor de werknemersverzekeringen en dat is alleen het geval wanneer je in loondienst bent of bent geweest.
    Dus ik ben bang dat ze inderdaad geen recht heeft op een uitkering.

Wanneer er overwaarde op de koopwoning zit ziet men dat als vermogen en zal ze idd eerst dat gedeelte overwaarde moeten opeten voor ze recht op bijstand kan krijgen.

Heel zuur iig...

14. gaab27

gaab27 Fanatiek lid

30 dec 2010
    1.585
    1
    0
    Den Haag
    @ loetje ja klopt postcode lotterij ofzo dus dat moet je wel leuk vinden :)

15. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Idd heel erg zuur. Ze zou gerust de overwaarde van haar huis op willen nemen of iig een deel daarvan. Maarja, dan kan ze de hypotheek aflossing niet meer betalen. Dus enige wat rest, is haar huis verkopen. Tja en laat ze dan nu niet willen. Ze hebben jarenlang in dat huis gewoond, er zelf hun paleisje van gemaakt. Dat kàn ze emotioneel gezien gewoonweg niet:(

En dat terwijl haar man tot het uiterste altijd keihard heeft gewerkt. Zelfs nog ten tijde van zijn chemo's etc. Als hij kòn, dan ging hij...Zo zuur is het gewoon. Altijd netjes gewerkt, belasting afgedragen en zijn vrouw kan nu gewoon stikken. Bah, af en toe kan je je zo boos maken om dingen:x

Maargoed, stil blijven staan bij dat soort dingen heeft nog nooit iemand beter gemaakt. Zo denkt mijn zus gelukkig ook en ze doet zo ontzettend haar best om haar leven weer wat zin te geven. Ben trots op d'r:) Ze heeft ook zo keihard haar best gedaan om voor haar man te zorgen. Tot op het laatst, buiten het ziekenhuis om, alles zelf gedaan. Niks geen thuiszorg, thuisbehandeling deed ze zelf, ongelooflijk. Zelfs de doktoren in het ziekenhuis stonden versteld van wat ze allemaal zelf deed voor haar man..Ze heeft gewoon meer verdient dan de situatie waar ze nu inzit. Maarja, die situatie is niet zichtbaar voor de hoge heren,helaas....

16. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    oh wat krom zeg... dat is nu nederland waar alles zo goed geregeld is...

heel veel sterkte voor je zus en familie en hoop dat er gauw leuk werk op haar pad komt dat ze wel aan kan....

17. Eylem

Eylem Niet meer actief

Voor TNS-NIPO kun je tel. enquetes afnemen, moet je even op de site kijken.

Veel sterkte voor je zus!

18. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    dit is ook thuiswerk, je chat als mensen vragen hebben over bepaalde organisaties (dit is buiten openingstijdenn van bijv een makelaar.) Web1on1 | Live Chat Contact Center

heel veel sterkte voor je zus!

19. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Wat erg wat je zus allemaal heeft meegemaakt zeg. Wat slecht geregeld is het zeg belachelijk.
    Ik hoop dat je zus wat kan vinden wat ze aankan.
    Heel veel sterkte voor haar en ook voor jou natuurlijk.

20. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Meiden, alvast bedankt voor de tips. Ik zal ze doorgeven en saampjes met haar kijken of ze er iets mee kan..

En ook bedankt voor de lieve woorden. 't Is inderdaad een verschrikkelijk zware tijd geweest (en nog steeds)...

Deel Deze Pagina