Waarom is de man altijd schuldig?

Discussie in 'De lounge' gestart door Elinoa, 24 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Met het dik gedrukte ben ik het roerend eens, echter instanties en de gerechtelijke macht denken daar in Nederland anders over.

On topic:
    Ik vind er persoonlijk een wezenlijk verschil inzitten of je een beslissing moet nemen over iets wat in jouw lichaam aan het groeien is waar je dus ook dat besef van hebt of het in iemand anders zijn lichaam groeit (buiten de bij een zwangerschap voorkomende symptomen).
    Daarbij wil ik diegene die vinden dat 'vader' ook zeggenschap hierover moeten hebben in de zin zoals door Hilly benoemd 'juridische abortus' te mogen plegen graag op wijzen dat voor een man de eerste periode van de zwangerschap onwerkelijk en ontastbaar is omdat zij niet hetgeen voelen zoals de vrouw (ook bij een wel gewenst kind). Daarbij komt het nog regelmatig voor dat een vader die eerst eigenlijk een abortus wilde later in de zwangerschap of na de bevalling 180 graden draait. En dat is naar mijn idee precies waar de schoen wringt wat betreft de 'juridische abortus', als je dat namelijk zo wil 'regelen' zal er ook een zekerheid voor 'moeder' ingebouwd moeten worden dat die keuze niet ineens terug gedraaid kan worden net als bij een fysieke abortus dus.

2. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je haalt de woorden echt uit m'n mond. Zat gisteren te kijken en dacht waarom moet de man altijd klussen en de zondebok zijn en de vrouw mag relaxen in een hotel. Laat haar lekker meehelpen. Ze gaat er toch ook wonen

3. Rabarber

Rabarber Niet meer actief

Over het eerste punt zijn we het eens. Over het laatste punt zullen we het nooit eens worden. Ik ben zelf het ongewenste product van twee ouders die beiden hun verantwoordelijkheid niet namen. Ik weet hoe dit voelt en wat dit doet met je als mens. Ik zal zulke ouders dan ook nooit 'verdedigen' ongeacht wat iemand als argument aandraagt. Vanuit mijn standpunt heeft elk kind het recht op het gevoel er te mogen zijn en heeft elke ouder de plicht om zijn kind dit gevoel te geven. Kun je dit niet opbrengen dan ben je in mijn ogen een egoïst en een lafaard.

4. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113

Hier ben ik het ook mee eens. Argumenten als dat de man niet af moet gaan op de vrouw als ze zegt aan de pil te zijn of een spiraal te hebben ook te makkelijk. Zij kan toch ook aan denken om ook een condoom te gebruiken? Waarom moet dat altijd van de man af komen.

5. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

In zulke gevallen is de man bijna(!!!) altijd de lul... Als hij het wel wilt en de vrouw niet heeft hij pech. Wilt hij het niet en zij wel heeft hij ook pech. Ik ben van mening dat de man dus ook mag kiezen.. Als de vrouw en wel wilt en de man niet laat hem dan ook zijn mening hebben.

6. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Ik zal wel iedereen over mij heen krijgen, maar nee. Van mij mogen ze abortus verbieden.

7. Wish4four

Wish4four Lid

29 apr 2016
    51
    0
    0
    NULL
    NULL
    De keuze voor een abortus is een recht. Gelukkig! Laten wij dat astublieft zo houden anders had ik een hel moeten doorstaan en mijn kindje een nog veel grotere.

Daarnaast zijn er zat mannen die niks met hun kind te maken willen hebben. Vrouwen ook....

Mijn ex koos bewust voor ons kindje. Tijdens de zwangerschap draaide hij om. Zo heeft hij 2 kinderen die hij nooit ziet. Ik heb wel afstand gedaan van de alimentatie dus hij heeft er ook geen "last" van ons kindje. Beide kindjes weten niet van zijn noch elkaars bestaan...

8. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Wat ik hier een beetje mis zijn de zwangerschappen die bewust zijn ontstaan door de vrouw zonder medeweten van de man.
    Vrouwen die condooms lek prikken, zichzelf insemineren met het zaad uit de condoom of braaf elke avond de pil door de wc spoelen. Ja ze zijn er echt..... Zulke vrouwen helaas.
    Heeft een man hier nog iets over te zeggen?

9. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Niets meer aan toe te voegen eigenlijk. 👏🏼👍🏼 Ik zou liever alleen door een moeder opgevoed willen worden die voor 300% voor mij zou gaan en mij zou omringen met liefde dan dat daar nog een biologische verwekker aan vast zou hangen die dit (mij) door de spreekwoordelijke strot geduwd zou zijn. Kinderen zijn slim, zijn gevoelig en voelen heus wel aan wanneer ze niet gewenst zijn ook al wordt de schone schijn opgehouden tegenover het kind.

Ik begrijp op zich je insteek wel Rabarber en het is een mooie gedachte maar niet realistisch. Er zijn genoeg mensen, en dus ook mannen die aboluut geen vader willen worden. Sommige mensen zijn nou eenmaal geen ouder 'materiaal' en dat is hun goed RECHT. En wat er niet in zit zal er ook niet uikomen en met het oog op wat ik hierboven geschreven heb moet de moeder die dan tóch voor het kind kiest dit gewoon accepteren en verder de verwekker op geen enkele wijze hierin betrekken of verantwoordelijk voor houden. Dat is het enige juiste wat ze kan doen in mijn optiek. 😌

10. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ja, hij zou de keus moeten hebben om zich op iedere wijze volledig te distantiëren van het kind wat op deze wijze verwekt is. 😑

11. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Dus jij gunt een kind liever een -worst-case-scenario- afschuwelijke jeugd/bestaan dan?! ;) En later als het kind de deur van de psychologen en instellingen plat moet lopen zeggen 'sorry schat dat je leven een hel is geweest maar mama was tegen abortus'.

12. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Nou sorry maar je moet wel in staat zijn om ( de rest van) je te onderhouden

Ik ken een moeder die had 4 kinderen, bij vier vielen de bedvedhaaltjes weg, ipv 19.00'uur moesten ze 18.00'uur naar bed en onverwachts kwam een vijfde,

Toen mochten ze nog maar 1 boterham per dag, in de ochtend of middag konden ze kiezen voor een boterham of een keer een ei of een keer beschuit maar wel zonder beleg maar boterham ( mocht wel met beleg ) mocht maar 1 per dag, daarna bleek dat ze geen Sinterklaas meer mochten vieren, en niet veel later ook hun verjaardag niet meer want een verjaardag draait niet om cadeautjes
    Toen kwam ze bij mij "'geloof jij dat nou, de juf spreekt me aan dat ik wat vaker ik hou van je moet zeggen of wat vaker moet knuffelen want *naam* zegt dat ze dat mist, heb jij tijd voor aandacht voor je kinderen ? Ik niet hoor ! Ik moet het huis poetsen naar school van school
    Halen, en als ze thuis zijn kijken ze maar mooi een uurtje tv, half 5 een uurtje eten met het eten en half 6 klaar maken voor naar bed,

Douchen mogen 1 keer per week want 5 kinderen douchen is teveel werk
    Sport mogen ze niet op want daar is geen geld voor en is moeder nog drukker mee, de eerste drie zitten in een klasje op school op de vrije middagen en dat behoeft thuis ook werkjes en oefeningen maar daar hebben ze geen tijd voor.

Mijn zoon heeft voor ongeveer een maand geleden het thema familie gehad, wie is je familie wat is hun beroep wat vind je leuk aan ze en wat niet

Onze zoon vertelde over zijn 2 zusjes en zijn broertje, hij was dol op ze maar met zijn oudste zusje had hij wel eens ruzie en die verklikte hem altijd, zijn andere zusje was zijn "partner in crime" maar die schreeuwt soms zo en zijn broertje vond hij helemaal geweldig en die was te klein om iets negatiefs te bedenken, toen begon het meisje van die andere moeder, ik heb wel een paar negatieve ideeën .... Door een baby mag je niet meer naar de speeltuin, niet meer kleuren niet meer kleien niet meer verven want dat is teveel troep om op te ruimen, je moet op tijd naar bed, stukjes fietsen kan niet meer want dat is teveel kinderen het bos is niet fijn voor een baby je mag niet meer zoveel eten je mag geen vriendinnetjes thuis uitnodigen want de baby slaapt, je kunt niet bij een vriendinnetje spelen want mama kan je niet ophalen want de baby slaapt.... Zie je wel... Genoeg niet leuke dingen door een klein kindje

En toen mijn zoon vertelde dat hij wel elke avond een verhaaltje kreeg, dat hij 6 boterhammen per dag eet, dat hij 3 keer in de week aan sport doet, dat zijn zusje 2 keer in de week sport heeft en zijn andere zusje en broertje ook op sport mogen, dat hij mag verven kleien kliederen dat zijn ouders hem helpen samen met de juf om te leren klokkijken en de tafels te oefenen ( hij loopt ver voor) en zijn zusje die achterloopt helpen bij spijkeren, dat we vaak gaan fietsen en naar het bos of de speeltuin gaan
    Dat zijn ouders hem en zijn broertje en zusjes wel 100 keer per dag zeggen hoe gek we met hen zijn en trots op hun inzet die dag en dubbel zoveel knuffels en kusjes
    Dat hun vriendjes gewoon mogen komen en hun ook bij de vriendjes, mama maakt de baby wel wakker op ons op te halen of de baby slaapt in de wandelwagen en dan gaat mama lopen, het meisje barste in tranen uit... Waarom kan het bij hun wel en bij ons niet,

Dat is dan echt heel pijnlijk om te zien dat je daar komt met het idee " nu horen alle ouders wat wel en niet leuk aan ze is " en dan krijg je zoiets kon zelf wel mee janken.

Ik vind dus ook dat de kinderen die er al zijn onderhouden moeten worden niet alleen financieel maar ook qua liefde leuke dingen doen een simpel verhaaltje in bed vriendjes en vriendinnetjes je moet er tijd voor hebben en deze tijd willen maken.

13. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Mij krijg je niet over je heen. Dat is een valide standpunt. Ik ben een andere mening toegedaan, maar soit. Als jij uberhaupt zo over abortus denkt, dan is het logisch dat je ook vindt dat er voor mannen niets geregeld hoeft te worden.

14. Rabarber

Rabarber Niet meer actief

#114 Rabarber, 25 jun 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 jun 2016
    Mijn probleem met het voorstel van Hilly is dat deze mannen in mijn ogen er wel erg makkelijk van af komen. Het is een te makkelijke uitweg. Ik vind dat je het op zijn minst moet proberen omwille van je kind. Het kind is tijdens de zwangerschap voor de mannen nog weinig tastbaar en ik snap dat je als man niet meteen staat te juichen. Als je een beetje mans bent dan baal je eens even flink, raap jezelf daarna bij elkaar en ga je je best doen om er iets moois van te maken. Uiteraard zal er dan altijd een categorie zijn waarbij het nooit wat zal worden en dat is niet anders. Voor de andere categorie vind ik dat je moet accepteren dat het leven niet altijd loopt zoals je wilt en dat je uit je slachtofferrol moet stappen en de situatie met een positieve insteek moet benaderen.

15. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Mijn mening? Als je sex hebt, kan het altijd gebeuren dat je daar zwanger van wordt. Hoeveel voorzorgsmaatregelen je ook neemt: daarin kan altijd iets fout gaan.
    Volgens mij moet je dus altijd vooraf van elkaar weten hoe je daarin staat: wat als je toch zwanger raakt? Met elkaar in bed duiken als je dat niet eens van elkaar weet, vind ik echt vrij stom.
    Als je dat niet gedaan hebt en er dan ineens totaal verschillend erin blijkt te staan, zul je elk je eigen keuze moeten maken en de daarbij behorende consequenties moeten nemen.

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Lijkt me niet dat je iedereen over je heen krijgt joh. Je hebt recht op je eigen mening.

17. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Is een vriend van ons overkomen, ze was ineens zwanger ja was een rommeltje met haar pil ofzo. Nee deed ze expres want ze wilde graag een kind en hij was toevallig haar slachtoffer. En nu voed ze die kleine alleen op. Hij heeft het niet erkend!

Hij zegt wel als ze later naar mij toekomt zal ik eerlijk zijn hoe de vork in de steel zit. De deur staat open maar hij zorgt niet voor dat kindje. Er is geen contact met die ex meer. Ze zei al toen hij aangaf dat hij het niet wilde, nou dan doe ik het toch alleen.

18. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Dank je. De ervaring leert vaak dat iedereen zijn mening mag hebben, maar dat als je zegt dat je tegen abortus bent je van alle kanten kritiek krijgt. Ik weet ook heus dat er soms echt wel hele moeilijke situaties zijn.

19. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik vind alleen maar dat mannen en vrouwen voor zoveel mogelijk gelijkwaardig behandeld moeten worden. Áls je vrouwen de keuze geeft om abortus te mogen plegen (ongeacht of de anticonceptie gefaald heeft of dat ze onverantwoord onveilige sex hebben gehad, of wat dan ook maar), dan moet je ook mannen de mogelijkheid geven om het ouderschap niet aan te gaan.

Het gaat me vooral om het feit dat je niet aan die alimentatieplicht kunt ontsnappen als man. En het lijkt me heel erg goed als vrouwen zich zouden realiseren dat zíj prima risico's kunnen nemen met anticonceptie (of zelfs een man er bewust inluizen), maar dat dat dan wel mooi voor hún rekening is. Je hebt als vrouw álle mogelijkheid om niet ongewenst zwanger te worden (of te blijven).

20. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    En wat als iemand liegt? En zegt dat ze aan de pil is? Of iets dergelijks?

Deel Deze Pagina