pff nu vindt ik het niet meer leuk.. :(

Discussion in 'Zwangerschap' started by Sproettie, May 23, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sproettie

Sproettie Bekend lid

Jul 5, 2010
    734
    275
    63
    Female
    Fotograaf
    Noord-Brabant
    Hoi meiden en mama's..

Ik ben momenteel 37,3 weken zwanger van mijn 2de kindje..
    Ik was 3 Juli 2011 uitgerekend van de eerste en nu 11 Juni 2013 van de 2de. Mijn eerste kwam met 39 weekjes dus uiteindelijk werd ze op 28 Juni geboren. Een beetje rond dezelfde periode als vorige x dus!

Vorige zwangerschap kreeg ik aan het einde een depressie, dit mede door het flinke gewicht wat ik mee droeg.. ik kwam uiteindelijk 30 kilo aan.. de kilo's bleven komen en op een gegeven moment stopte ik met wegen.. Iedereen zei er ook wat van of vroeg hoeveel ik was aangekomen.. dit maakte me zo verdrietig.. Ik zat onder de striae en geen 1 foto vond ik mooi van mezelf.. Mijn zus zei nog toen ik 38 weken was.. kom op maak nog een mooie foto serie van je buik.. nu kan het nog! Dat heb ik wel gedaan..

Na de bevalling bleven er na 3 maanden nog zo'n 10 kilo's aanzitten. Het was dus ook wel vocht.. maar die blubberbuik en striae was vreselijk! Je ziet je lichaam gewoon lelijker worden en ik was pas 21.

Ik heb een heftige bevalling gehad van de eerste en kreeg na de bevalling een postnatale depressie. Hier was ik pas in Januari 2012 vanaf. Toen ben ik gaan trainen en afvallen en viel uiteindelijk nog 17 kilo af. Ik was weer strak! Striae viel haast niet meer op.. ik ging dus ook weer in bikini in Frankrijk 2012!

Nu deze zwangerschap was ik doodsbang voor de kilo's.. ik hou ze bij op een site die aan de hand van mijn BMI in de gaten houdt of het goed is, te veel of te weinig. Helaas gingen de kilo's ook gewoon door maar gelukkig beperkt. Ik kreeg steeds te horen dat ik er goed uit zag en niet veel was aangekomen vond iedereen. Ze vergeleken me vooral met de vorige x natuurlijk.. Ik pronkte graag met mijn buik en kocht mooie positiekleding.. Ik heb ook een kleinere buik en een veel mooiere buik dit x..

Maar.. sinds 35 weken voelde ik me ineens dik worden.. ik zag het in de spiegels en zag het op de weegschaal.. Ik merkte het aan mijn broeken die zo mooi zijn. Maar nu niet meer zo lekker zitten (te strak, vooral net uit de was).. Ik heb namelijk tot 36 weken heel hard gewerkt en geklust omdat mijn dochter op zolder een nieuwe kamer kreeg. Maar net op tijd af kunnen krijgen, toen nog de babykamer. Het was een half jaar flink aanpoten met een dreumes erbij.

Nu sinds een week neem ik de rust die ik nodig heb, slaap veel en wandel en fiets 1 a 2 x per week meer kan ik niet meer opbrengen.
    Gevolg ineens 2 kilo in een week erbij, 3 cm meer bij mijn benen en mijn buik is ineens boem 4 cm gegroeid.. Ik voel me nu ineens zo dik en lelijk.. heb het helemaal gehad.. kan nu niet meer trots zijn.. er komen natuurlijk gewoon nog heel veel kilo's bij.. waardoor ik uiteindelijk weer zo dik eindig.. Ik weet niet wat ik er tegen kan doen.. echt bewegen lukt gewoon niet meer.. en ik blijf veel honger houden.. wie heeft dit ook gehad? ik ben nu zo'n 15 kilo aangekomen. Ik hoopte niet boven de 16 uit te komen.. gaat vast niet lukken!!

2. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Ik had jouw verhaal kunnen schrijven 2 jaar geleden...

Laat de schaal voor wat het is. Je hebt een wondertje in je buik dat straks een gelukkige mama nodig heeft die zicht niet met kilo's bezig houdt en ongelukkig is. Ik spreek uit ervaring.
    Heb 2 jaar met een pnd doorgelopen voor ik aan de bel trok. Het begon ook tijdens de zwangerschap al, mede door de kilo's en drukte/stress die we hadden.

Trek ajb aan de bel bij je verloskundige. Beter nu al dan pas veel te laat en de eerste maanden van je kindje moeten missen.

Als je van je af wilt schrijven kan je me altijd een pb sturen.
    Knuffel!

Share This Page