Waarom is het zo moeilijk?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Haushinka, 12 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Haushinka

Haushinka Actief lid

9 okt 2006
    125
    0
    0
    Hellup, heb weer een halve zenuwinzinking!

6 December loopt mijn contract af. En ik ben gestopt met de pil. Mijn man en ik willen gewoon heel graag voor een kindje gaan, omdat wachten op financiele zekerheid ook jaren kan duren.

Maar af en toe heb ik ineens zo'n dip. Dan denk ik; straks ben ik zwanger, en dan kan ik geen werk vinden. Wat moeten we dan?
    Het liefst vind ik natuurlijk een werkgever waar ik nu voor 32-40 uur aan de slag kan, en waarbij ik gewoon verlof krijg en daarna voor 2 daagjes kan blijven werken. Maar zijn die er tegenwoordig nog wel?

Bij al mijn laatste sollicitaties werd er naar kinderwens gevraagd. En meteen even keihard meegedeeld dat zwangerschap zeer onwenselijk was. Waarom moet dat toch zo?
    Nu ben ik weer eens bang, dat ik geen werk kan vinden, en tegelijkertijd wil ik ook niet weer met de pil beginnen, omdat dat gewoon onbegonnen werk is dan. Ik wil onbezorgd voor een kindje kunnen gaan!

Meiden, stel me eens even gerust :rolleyes:

2. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Wil je echt graag geruststellen maar of dat kan?

Weet je eigenlijk al of je contract verlengd word of niet?
    Het kan natuurlijk ook nog heel lang duren eer je zwanger word......
    Maar aan de andere kant dat dachten wij ook, en toen was het in een keer raak.
    Ik kan je wel vertellen dat onzekerheid over de toekomst wel voor de nodige stress kan zorgen tijdens de zwangerschap.

Door omstandigheden zal ik na mijn verlof moeten stoppen met mijn huidige werk:( Maar zonder werk komen wij niet rond dus dat word solliciteren in mijn kraamtijd :(

Aan de andere kant, wanneer heb je wel zekerheid?

Het belangrijkste vind ik dat je beiden achter de beslissing staat, welke beslissing jullie ook nemen; wachten tot je meer zekerheid hebt of er toch nu voor gaan....
    Veel succes!

3. Haushinka

Haushinka Actief lid

9 okt 2006
    125
    0
    0
    We gaan er wel nu voor, dat staat vast. Weet niet of mijn contract verlengd wordt, maar er staat in dat als ik binnen 3 jaar zwanger raak, ik ontslag moet nemen. Beetje raar allemaal, maargoed, ik wil er dus wel weg. Ben nu druk aan het solliciteren, ook via Randstad, die je wel goed kunnen helpen als je zwanger bent met werk enzo.

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Bij mij precies t zelfde geval. Wij gingen in juni voor t echie en in oktober loopt mn contract af. Ik dacht.. ach t zou wel vreemd zijn als t in 1x raak zou zijn. Wél dus :) En nu hoorde ik voordat ik vertelde dat ik zwanger was/ben dat mn contract niet verlengd word. T zegt niks meer tegenwoordig hoor, een vast contract. Succes!

5. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Volgens mij mogen werkgevers dat helemaal niet vragen. Er moet een site over zijn (van de overheid geloof ik) maar ik weet niet welke dat is. Misschien iemand anders hier?

6. het is zelfs zo dat je ,je zwangerschap niet eerder hoeft melden dan een week of drie voor je zwangerschaps verlof.
    ik vindt het helemaal vreemd dat ze een contract hebben waar in staat dat als je binnen drie jaar zwanger wordt ,er uit ligt.
    en ze mogen ook de reden niet gebruiken (zwanger) om je te ontslaan.
    de meeste bedrijven hebben wel een bedrijfs jurist waar je terecht kunt,en als het goed is kost je dat niks.
    ik had gelukkig mazzel,heb vorige maand ook gesoliciteerd,en heb gelijk verteld dat ik mischien wel inverwachting kon zijn.
    ze vonden dat geen probleem, :)
    en hebben me aangenomen.
    het kan dus ook anders,laat je niet op de kop zitten ,ze kunnen je van alles wijs maken ;)

christie

7. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Nou als jullie er samen voor gaan dan komt het vast wel goed!
    Ik zou als ik jou was wel even uitzoeken of dat wel mag, je dwingen om ontslag te nemen als je zwanger word, ik vind het eerlijk gezegd wel een beetje raar hoor :confused: :(

Nou ik hoop voor je dat je snel zwanger bent, sterkte met alles!

8. Haushinka

Haushinka Actief lid

9 okt 2006
    125
    0
    0
    We wachten het af. Heb nu 1 sollicitatie lopen voor 40 uur, en ga over een kwartiertje naar een gesprek. Ik hou mn mond lekker, en als ze beginnen over zwangerschap hou ik mn mond nog steeds ;)

Deel Deze Pagina