De meeste mensen denken dat ik geen 3e wil. Ik zei dat altijd om mezelf te beschermen vriend wilde echt niet. Tot de miskraam. Ik verwacht ook een hoop negatieve reacties.. onze flat is te klein maar we proppen er nog een kamer in verder is mijn oudste heel druk en mijn schoonouders zeggen wel eens (hun weten dat ik wel een derde wil) Nou ik weet niet waarom je er nog 1 wilt.. T kan me niet schelen wat mensen zeggen of denken! Als wij als gezin maar gelukkig zijn!!
Laat ze toch lekker praten al ken ik het me erg voorstellen als het van familie komt het er een stuk harder inslaat maar meid het is jullie leven en ik zou zeggen. (YOU GO GIRL). wij gaan zelfs voor een 4 de meeste verklaren ons ook voor gek . denk ik bij mezelf waar hebben we het over nu blijven de meeste nog onder de 5 vroeger zaten ze tussen de 10 en 15 en dat was niet raar of gek?
Heb alleen jou begin post gelezen en ga zometeen even verder lezen. Wat herkenbaar! Bijna iedereen om ons heen vindt het ook maar raar zo'n wens voor een derde. Zelfs mijn vader, die zelf drie kinderen heeft vindt het helemaal niks haha. Mijn broertje krijgt nu een derde en daar schrok mijn vader ook echt van... Maar ook andere mensen die beginnen over hoe niet praktisch het is en waarom nog een derde, je hebt er al twee...uhhhhh....
hier ook mn moeder krijgt haast een hartverzakking als ze hoort dat andere een 3e kindje krijgen.. ze weet denk ik stiekem wel dat wij nog een kindje zouden willen en probeert mij er altijd vanaf te praten, vervelend maargoed ze ziet het moederschap ook heel anders ze zegt altijd mn leven is na het krijgen van jou nooit meer zorgeloos geweest. terwijl ik het fantastisch vind ik m moeder te zijn en niet denk aan wat er toch wel niet allemaal zou kunnen gebeuren.
Alleen mijn zus en vriendin weten van onze wens en vinden het super leuk. Mijn moeder was ook niet heel positief toen ik polshoogte nam en toch denk ik dat als we zwanger zijn ze blij is. familie van mijn vriend reageerde al zo negatief toen we vertelde dat we gaan trouwen dus daar verwachten we geen positieve reactie van.
hier 4 kids jongen van 7 meisje van 4 jongen van 1,5 en meisje van bijna 8 maanden. bij de eerste 2 super reactié's. bij de 3 de ook veel leuke reactie's maar juist van mensen die heel dicht bij je staan zo als familie en schoon familie reageerde heel raar. en toen nr 4 er heel snel achter aan kwam kreeg ik ook wel rare reactie's nee het was niet geplant zo snel achter elkaar maar nr 4 was anders ook gekomen. zelf wil ik nog wel meer kinderen maar man lief heeft twijfels. en ja slaapruimte we hebben 3 slaap kamers ze liggen nu 2 aan 2 kei gezellig in de toekomst word de zolder verbouwd of gaan we verhuizen. en we hebben een grotere auto moeten kopen maar. als het voor jullie goed voelt ga er voor en laat de rest lekker kletzen
Inderdaad erg nare reacties, maar wel herkenbaar. Wij zijn de trotse ouders van twee boys (van 3 en 1), en een twijfel voor een derde. Heb dit ook wel eens laten vallen bij familie maar dan krijg je inderdaad van die scheve gezichten. Als ik er dan met collega's over praat op het werk dan hoor ik juist positieve verhalen. De meeste van mijn collega's hebben trouwens ook drie kids. Ik begrijp niet zo goed waar mensen zich mee bemoeien, volgens mij is zoiets je eigen keus.
Wat herkenbaar dit! Ik hoor mijn moeder ook altijd zeggen als ze gezinnen ziet met 3 of meer kinderen.. " dat kan toch niet meer in deze tijd". Maar mijn man en ik gaan ook voor een derde.. Heel stom dat ik toch elke keer dat stemmetje van mijn moeder in mijn achterhoofd hoor. Toch vind ik dat je je daar niet door moet laten beïnvloeden. Wat voor de ene niet kan, of werkt, kan voor jullie heel goed werken. En zo denken mijn man en ik er ook over. Het is ons leven.
Het grappige is, bij ons in het dorp gaan juist de 'geruchten' drie is het nieuwe twee!!! Iedereen is bezig of zwanger van een derde om ons heen. Wij hebben het ook pas verteld aan familie, we wilden het pas vertellen na een echo, maar aangezien het al zo lang duurt voor het raak is en we de gyn gaan bezoeken binnenkort hebben we het aan familie verteld. Er werd al twee jaar gevraagd wanneer de derde kwam, heeeeeel irritant. Tegenovergesteld van jou verhalen dus, maar telkens deze vraag krijgen terwijl het zo'n pijn doet dat het niet lukt is ook vervelend. Ik heb het dus ook huilend kenbaar gemaakt aan mn zussen na weer zo'n k#tvraag of er nog eentje bij komt. Daar schrokken ze dan wel weer van. Wat ik wel al heb gehoord (maar juist van mensen wat verder weg) is, je hebt er twee klaar dus, je hebt een jongen en een meisje wat wil je nog meer? Straks zit de jongste op school en heb je meer tijd voor jezelf en zit je weer in de luiers blabla het standaard werk, maar het doet me niks. Ga er dus lekker voor, als jullie er maar samen achter staan en ze kunnen 'onderhouden', maar vooral alle liefde kunnen geven....
Jij moet toch de zwangerschap voltooien en jij moet toch het kind opvoeden en zorgen voor volle buikjes..... Al wil je 10 kinderen dat is niet het probleem van andere maar van jou dus laat iedereen lekker kletsen en doen en vervul je eigen wensen!
Het eerste wat ik dacht: ja want "wij allochtonen" zijn allemaal zo asociaal. Over zulk soort uitspraken val ik best wel. Of voel ik me eigenlijk best door beledigd. Kan jij niets aan doen natuurlijk. Maar ontopic: ik snap nooit zo goed waarom mensen zich op die manier ermee bemoeien. Denk dat het voor een groot deel ook bezorgdheid is; kun je het wel aan. En natuurlijk afwijken van de standaard, das zo raar iets Bij mij was het juist andersom. Mijn dochter is 6 jaar en ik heb jarenlang moeten horen wanneer ik nou eens voor een tweede ging, want alleen is ook maar zo alleen. En dat terwijl ik geen partner meer had en voor mezelf al zo goed als besloten had geen kinderen meer te willen :s. Best frustrerend als mensen dan maar blijven pushen. Dus begrijp ook wel als mensen zo naar reageren op iets waar jezelf zo blij mee bent, dat dat steekt.
Herkenbaar hoor, ik heb inmiddels 4 kinderen en ik doe het bewust alleen, ze zijn van een donor. Wij redden het ook gewoon prima, ik klaag nooit. Natuurlijk ben je wel eens moe, wie niet!? Of je er nu 1 hebt of 10! Ik heb opzicht wel positieve reacties gehad, behalve op een forum waar ze me niet persoonlijk kende, oh man, wat een ellende, wat een commetaar haha Maar dan vooral het punt, in je eentje en een groot gezin! Sja, mijn keuze! Al zou ik er nog meer willen, is dat mijn zaak! Ik vind een groot gezin gezellig, het moet natuurlijk wel haalbaar zijn, maar neem aan dat iedereen voor zichzelf bepaald hoe of wat!! Lekker voor gaan als je er achter staat!
Ik ben ook al voorbereid op allemaal rare reacties straks.. Haha Iedereen die mij een beetje kent weet dat ik niet op mijn mondje gevallen ben, dus kom maar op denk ik dan.. Ieder zijn eigen leven Niets van aantrekken!
Lekker he-le-maal niets van aantrekken. Eigenlijk moet je gewoon reageren zo van "3 veel? Man we willen er hierna graag nog 2 of 3, gezellig zo'n groot gezin!" Lekker flink overdrijven en de boel opnaaien en je er verder niets van aantrekken. Als jullie gelukkig zijn is het toch goed.
3 is toch niet veel Ik zou ook graag 3 of 4 kinderen willen hoor Mijn familie zal daar niet over oordelen gelukkig.. maar dat lijkt me wel erg irritant om steeds van die nare reacties te krijgen. Laat ze maar praten, het is jouw leven.
Hier helaas t zelfde! Ik heb 2 knullen van 3 en 4 en geef toe handjes vol... Maar de wens voor nog n kindje is groot! Iedereen verklaard me voor gek! Je hebt t al zo druk... Waar begin je aan...
heel herkenbaar...na twee jongens natuurlijk de opmerking. nu maar hopen dat dit wel een meisje is dan...... het was niet gepland, maar bij mij wel welkom. mijn man vond twee mooi. ik zelf wilde altijd heel veel kinderen. ik stond achter onze beslissing twee is mooi. maar nu ik er drie heb ben ik wel heel blij. hij ook! toen ik na de bevalling liet vallen dat dor de hormonen er nog wel een vierde bij mag.zei sm, wat ben je gek geworden? nu is die vierde gewoon echt praktish onhaalbaar, maar ik vond wel dat ik mijn gevoel mocht laten spreken... na haar opmerking had ik ook nog sterker....ik zou bijna alleen daarom al die vierde willen...... kom nou wie is zij om mijn gevoel in te mogen perken. dus niets van aan trekken volg je gevoel zolang jij en je partner er maar achter staan! veel succes!